fbpx

Tomo Česen: žijúca legenda #, ktorá písala históriu svetového horolezectva

Slovinský alpinizmus je jediný šport, v ktorom Slovinci už viac ako 40 rokov formujú svetovú špičku. Tomo Česen, narodený v roku 1959 v Kranji, je jedným z tých, ktorí postavili slovinské alpinizmus na takú vysokú nôtu, akú v tom čase ešte nikto nedokázal. Vo svojej relatívne krátkej horolezeckej kariére stál na vrchole krátko, no dostatočne dlho na to, aby sa jeho činy stali súčasťou dedičstva ľudstva.

Tomo za svoj največji dosežek šteje to, da je na višini 8.300 m, sam, po tem, ko sta s Borutom Bergantom osvojila 8.505 m visok Jalung Kang, po tem, ko je Čita nekaj metrov pod vrhom vzela Himalaja, na minus štirideset stopinj preživel noč v bivaku. Tako blizu smrti se je zavedel, kako pomemben je vsak trenutek v življenju.

V kratkem sporočilnem filmu Tomo deli in opiše svoj pogled na življenje:

Včasih se stvari zdijo nemogoče. Včasih se jih ne da opisati z besedami. Včasih biješ boj, za katerega celo pomisliš, da si ga za vedno izgubil. Včasih se ne moreš nasloniti na nikogar, ostaneš sam. Ampak to te prisili, da iz sebe iztisneš tisto, kar si nikdar nisi mislil, da lahko. In na vrhu? Ne gre za zmagoslavje. Občutek dosežka je minljiv. Gre za življenje, ki ostane. Po vseh naporih in bitkah, slej ko prej prideš do zavedanja, da si lahko enostavno vesel, da sploh si. Biti prisoten tukaj in zdaj. To je legendarno.

Tomo pravi, da samo posamezni trenutki iz različnih doživetij tvorijo nikoli dovolj velike izkušnje. Danes uživa življenje. Najraje ga zanese v njemu tako ljube Dolomite. Njegove iskre hrepenenja še vedno tlijo vsak dan. Znova.

Gre za enega izmed filmov v okviru kampanje #NALEGENDE, ki temelji na osebni izpovedi legend in njihovi navdihujoči življenjski zgodbi, ki jo sicer izpoveduje tudi legendarna znamka Zlatorog. Laško je legendarno pivo in vsak kratki film predstavlja poklon izjemnim osebnostim, ki so zaradi s svojih dosežkov, v očeh ljudi postali legende.

Viac informácií

Viac informácií na:
laško.eu

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.