Toyota na autosalóne SEMA 2025 predstavila koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition – hybrid, ktorý sa unavil mestskými ulicami a vydal sa na cestu k hore Nasu. Výsledkom? Fialová, vyvýšená a oveľa dobrodružnejšia tvár najúspešnejšieho kompaktu od Toyoty.
Ko nekdo reče “Corolla”, si večina od nas v mislih nariše avtomobil, ki nikoli ne razočara – a redko navduši. Zanesljiv, varčen, prijazen do okolja in, bodimo iskreni, rahlo dolgočasen. No, pri Toyoti so se očitno odločili, da je čas, da to podobo obrnejo na glavo. Rezultat? Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, koncept, ki je na letošnjem salonu SEMA v Las Vegasu požel več pozornosti kot marsikateri superšportnik.

Rojen na pobočjih Mount Nasu
Ime “Nasu” ni izbrano po naključju. Navdih prihaja z japonskega Mount Nasu – območja, znanega po vulkanih, gorskih poteh in vročih vrelcih. Toda v japonščini “nasu” pomeni tudi dosiahnuť, uspeti – in točno to je cilj te posebne Corolle. Toyota želi dokazati, da je avantura dostopna tudi tistim, ki ne vozijo Land Cruiserja.
Koncept je delo ekipe SPAD (Service Parts and Accessories Development) – oddelka, ki skrbi za razvoj dodatne opreme. Namesto da bi dodali le strešni kovček ali nalepke, so se odločili, da iz Corolle Cross naredijo pravo avanturistično zverino. S pomočjo 3D tiska, CNC obdelave in CAD-modeliranja so ustvarili koncept, ki diha funkcionalnost in strast.

Srce hibridne avanture
Pod pokrovom se skriva preverjena hibridna kombinacija: 2,0-litrski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom a trije električni motorji, ktoré spolu vytvárajú 196 konjskih moči (145 kW). Pogon na vsa štiri kolesa je serijski, kar pomeni, da Nasu Edition ne beži pred makadamom, temveč ga išče.
Po neuradnih podatkih naj bi pospešek do 100 km/h znašal približno 7,3 sekundy, kar za križanca, ki je namenjen raziskovanju sveta, ni prav nič slabo. Inženirji so mu dodali še zvýšený podvozok a Toyo Open Country A/T III pnevmatike, zaradi katerih Corolla zdaj stoji tako samozavestno, da bi ji zavidal celo RAV4.
Vijolična zver s karakterjem
Na prvi pogled je jasno: to ni več prijazna Corolla za vožnjo do trgovine. Zunanji dizajn kriči po avanturi – agresivni odbijači, široka maska, odprtina na pokrovu motorja in seveda barva, ki jo je težko spregledati: globoko vijolična, poklon japonski besedi za “jajčevec”. A ne gre za modno muho – barva deluje presenetljivo dobro, še posebej v kombinaciji z LED svetlobnimi trakovi in dodatnimi meglenkami, ki avtomobilu dajejo videz, kot bi bil pripravljen osvetliti celo planino.
Na strehi kraljuje kovinski prtljažnik z nosilcem za gorsko kolo – prav poseben poklon Asa Vermetteju, mladinskemu svetovnemu prvaku v spustu. Corolla z gorskim kolesom? Zakaj pa ne.
Taborniški šik po japonsko
Notranjost sledi filozofiji “manj bleščic, več uporabnosti”. Inženirji SPAD so vgradili sistem predalov a mini hladilnik na izvlečni plošči, da je vse, kar potrebujete za vikend v naravi, vedno pri roki.
Dodali so osvetljene pragove, ambientalno razsvetljavo a posebne LED luči, ki spremenijo avto v taborišče na štirih kolesih. Vse skupaj deluje kot pametna mešanica skavtskega duha in sodobne tehnologije – nekaj, kar Toyota zna bolje kot večina.



Koncept, ki diha zrak prihodnosti
Pomembno je poudariti, da gre za koncept. Toyota opozarja, da številni deli niso namenjeni serijski proizvodnji in morda sploh niso homologirani za ceste. A bistvo Nasu Edition ni v tem, da bi ga lahko jutri kupili, temveč da pokaže, kako daleč lahko gre ideja o hibridu z dušo.
Toyota s tem konceptom sporoča, da pustolovščina ni rezervirana le za velike terence. Lahko jo doživite tudi z vozilom, ki sicer stoji pred blokom, le da mu dodate nekaj poguma in karakterja.
Corolla, ki dokazuje, da “malo” ni dolgočasno
Nasu Edition je torej več kot le študija – je manifest. Dokaz, da lahko tudi vsakdanje vozilo postane izraz osebnosti. “Nasu” pomeni dosiahnuť – in Toyota je z njim dosegla ravno to. Corolla Cross, nekoč sinonim za povprečnost, zdaj simbolizira pogum in svobodo.
Cena? Zaenkrat je ni, saj gre za prototip. A glede na to, da se serijska Corolla Cross Hybrid 2026 v ZDA začne pri okoli 29 tisoč dolarjih (27 tisoč evrih), bi lahko različica, ki bi se zgledovala po Nasuju, stala nekaj tisočakov več. In iskreno – bila bi vredna vsakega centa.

Zaključek: od pisarniške Corolle do gorske boginje
Toyota Corolla Cross Hybrid Nasu Edition je dokaz, da še vedno obstaja prostor za domišljijo v svetu avtomobilizma. Ni ekstremna, ni razsipna, ni električna futuristična kapsula – je pa avto, ki te spomni, zakaj si sploh začel voziti. Zaradi poti, ne cilja.
Če bi se Corolla lahko nasmehnila, bi se ob pogledu na Nasu Edition zagotovo. Vijolična, samozavestna in pripravljena, da zleze tja, kamor se “mestni križanci” bojijo zapeljati. To je Corolla, ki ne sledi trendom – to je Corolla, ki jih ustvarja.





