fbpx

Toyota mirai – vodíkový debut Toyoty, ktorý do atmosféry vypúšťa iba vodu

Po obsadení hybridného trónu chce Toyota obsadiť vodíkový trón. Menovite s futuristicky navrhnutým a navrhnutým modelom mirai, poháňaným palivovými článkami, ktorý má už veľmi blízko k sériovej verzii a showroomom. Na cesty EÚ a za Atlantikom sa dostane v druhej polovici roka 2015, ceny v USA od 46 000 eur.

Toyota si potem, ko je zasedla hibridni prestol, želi zasesti še vodikovega. In sicer z futuristično oblikovanim in zasnovanim modelom mirai, kjer gre za model na gorivne celice, ki je že zelo blizu serijski različici in prodajnim salonom.

Mirai bo luči salonov prvič ugledal aprila 2015 in sicer na domačem tržišču, v drugi polovici leta pa ga lahko pričakujemo tudi v Evropi. Oblikovno gre za velikega posebneža, zato bo zanimivo kako ga bo sprejela publika.
Mirai bo luči salonov prvič ugledal aprila 2015 in sicer na domačem tržišču, v drugi polovici leta pa ga lahko pričakujemo tudi v Evropi. Oblikovno gre za velikega posebneža, zato bo zanimivo kako ga bo sprejela publika.

Prihodnost, kar v japonskem jeziku pomeni beseda mirai, ta model piše z veliko začetnico, saj 4,87 metra dolgo štirivratno limuzino pohonov elektrický motor, ki energijo črpa iz gorivnih celic. Za gorivo uporablja vodik in kisik, ki sta shranjena v dveh ločenih rezervoarjih, edini stranski produkt (se pravi kar vozilo izloča) pa je voda. Pogonski sklop zmore 114 kW (155 KM), z enim polnjenjem pa zmore mirai prevoziti 483 kilometrov. Rezervoar je poln v petih minutah. Pospešek do stotice znaša devet sekund, z njim pa boste lahko prihodnjo pomlad, ko uradno zapelje na trge, “drveli” največ 175 kilometrov na uro.

Notranjost je bolj značilna in bližje ostalim toyotinim modelom, čeprav tudi tu veje futuristični veter, predvsem pri podobi armaturne plošče in sredinske konzole. Tam namreč prevladujeta digitalnost in veliki zasloni občutljivi na dotik.
Notranjost je bolj značilna in bližje ostalim toyotinim modelom, čeprav tudi tu veje futuristični veter, predvsem pri podobi armaturne plošče in sredinske konzole. Tam namreč prevladujeta digitalnost in veliki zasloni občutljivi na dotik.

Serijski model je v veliki meri zadržal podobo in mere v uvodu omenjene pariške študije, ki zahvaljujoč 2.78 metrski medosni razdalji ponuja skoraj limuzinsko udobje največ petim odraslim osebam. Ob tem je glede na zasnovo presenetljiva predvsem količina prostora v drugi vrsti, kjer se prostora za kolena ne bi branila niti kakšna poslovna limuzina D-segmenta.

ČÍTAJ VIAC: Avtomobili na gorivne celice postajajo realnost

Bo pa zanimivo videti, kako bo na zelo futuristično in samosvojo zunanjo podobo reagirala publika, se pravi kupci.

Glede na zasnovo presenetljivo veliko prostora bo tudi v drugi sedežni vrsti in tudi v prtljažniku, s čimer bo mirai zadovoljil tudi družinske in poslovne potrebe lastnika.
Glede na zasnovo presenetljivo veliko prostora bo tudi v drugi sedežni vrsti in tudi v prtljažniku, s čimer bo mirai zadovoljil tudi družinske in poslovne potrebe lastnika.

Pri Toyoti upajo, da bo avto oproščen določenih davkov oziroma da bodo zanj veljale določene ekološke spodbude, s čimer bi lahko dosegli še nekoliko ugodnejšo ceno.

10-krat cenejši od honde FCX clarity

Za zdaj sta znani samo ceni za domače tržišče ter tisto onstran Atlantika, kjer se bodo cene pričele pri 48.200, oziroma 46 tisoč evrih, kar je okoli 10-krat ceneje od pred leti predstavljenega Hondinega prvenca po imenu FCX clarity, katerega drugo generacijo modela pa v tem trenutku prav tako že razvijajo. Tako lahko v prihodnjih nekaj letih pričakujemo podobno ekspanzijo modleov na gorivne celice, kot se sedaj dogaja na področju elektrike.

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.