fbpx

Valentín: Prečo je Amor symbolom Valentína?

Foto: envato

Zmienka o Amorovi zvyčajne vyvoláva predstavy cheruba oháňajúceho sa lukom a šípom. Predtým, ako bol Amor adoptovaný a premenovaný Rimanmi, bol Grékom známy ako Eros, pekný boh lásky. Valentínsky Cupid je teda interpretáciou Erosa, gréckeho boha lásky. Objavil sa v ranom umení a poézii ako pohľadný mladík. Je to postava, ktorá predstavuje moc nad láskou a je podriadená svojej matke.

Kdo je bog Kupid

Po rimski mitologiji je bil Kupid bog, rojen iz Merkurja, glasnika bogov, in Venere, boginje ljubezni. Oborožen z lokom in puščicami. Bil je nagajiv in se je igral tako, da je s svojimi začaranimi puščicami “prebadal” ljudi in bogove.

Kupid danes velja za enega najbolj ikoničnih simbolov ljubezni in romantike. V izvirnih grških mitih se je Eros poigraval s čustvi bogov in smrtnikov, in to ne vedno na najlepši način. V različnih mitskih zgodbah je povzročil neuslišano ljubezen, ljubosumje in nevarno ljubezensko zgodbo, ki ni imela srečnega konca.

Krščanski vplivi na tradicijo

Ko se je krščanstvo začelo širiti po Evropi, je fascinacija nad bogom krilatih otrok ostala. Renesančni italijanski umetniki so v svoje delo vključili krilate dojenčke, imenovane “putti”. Ti krilati liki so predstavljali čisto ljubezen in so vedno imeli krila angela. Beseda “putti” izvira iz latinske besede “putus”, kar pomeni “deček”, vendar so zaradi močnih krščanskih vplivov ljudje govorili o njih kot “kerubih”, kar je sklicevanje na angele kerubov, ki so bili zadolženi za zaščito Boga v nebesih, slavo in izvrševanje Božje volje.

Kupid kot ljubezen

Tako kot mnoge teme, ki so se skozi čas razvile, je simbolika za Kupidom postala trajna in je postala predstavitev čiste ljubezni. Ker se je valentinovo razvijalo skozi tisočletja, je primerno, da se je kerubin razvil kot glavna maskota praznika. Gre za čudovit simbol čistosti in ljubezni. Zaradi povezav z ljubeznijo so viktorijanci iz 19. stoletj zaslužni za popularizacijo valentinovega in mu dali romantični zagon.

cez GIPHY

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.