Práve keď si myslíte, že ste už videli všetko, stane sa toto: nové Yugo, auto z éry džínsov s vysokým pásom a videorekordérov, je späť! A áno, teraz má dokonca šancu prežiť viac ako tri dni bez mechanika.
Če si odraščal v Jugoslaviji, si v Yugu bodisi sedel, bodisi ga potiskal. Morda oboje. Ampak pozor – novi Yugo ni več predmet vicev, ampak koncept, ki navdušuje celo Nemce. No, vsaj tiste v Münchnu, kjer je na Car Design Eventu 2025 debitiral kot … maketa. Ampak hej, tudi Porsche 911 je nekoč začel kot skica!
Za futuristično-retro podobo je poskrbel srbski dizajner Darko Marčeta, pod taktirko profesorja dr. Aleksandra Bjelića – kar pomeni, da Yugo zdaj prihaja z doktorskim nazivom in potencialno diplomo iz estetike. Maketa jasno nakazuje, da gre za urbano mestno raketo z boksasto silhueto, minimalističnimi površinami in pridihom nostalgije.
Novi Yugo? Kaj vemo? Ravno dovolj, da si zaželimo še več
Trenutno je novi Yugo še vedno v fazi »gledamo in sanjamo«, a napovedi so mamljive kot burek ob 3h zjutraj. Obljubljajo različice z atmosferskim bencinskim motorjem in turbom (beri: nekaj za babico in nekaj za mulca), prav tako pa tudi električni model – ker, seveda, je leto 2025.
Cilj: Evropa. Amerika? Prehud zalogaj
Če si američan in bereš tole, imamo slabo novico: novi Yugo skoraj zagotovo ne bo prišel čez Atlantik. Kar je morda bolje za vse vpletene. V Evropi pa bo avto tekmoval v razredu, kjer kraljujejo Citroën C3, Renault Clio in VW Polo – torej v razredu, kjer šteje vsak evro in vsak milimeter prostora za noge. Yugo pravi, da zna proizvajati do leta 2027. Prvi prototip naj bi zažarel na Belgrade Expo 2027. Mi si zapisujemo datum in hladimo pivo.
Zaključek: reci mu Yugo, a zdaj nosi kavbojke Balenciaga
Občutki po prvem ogledu? Nostalgija je močna, ampak novi Yugo ne računa samo nanjo. Z novo vizijo, pametnim dizajnom in obljubo cenovne dostopnosti zna ta mali (a glasni) avtomobilček spet najti svoje mesto na cestah. Če mu uspe združiti retro šarm z moderno zanesljivostjo (in če res ponudi športno različico, ki dejansko kaj požge), bi lahko postal pravi »kul mestni avto« za novo generacijo.
Cene še niso znane, a glede na pozicioniranje lahko pričakujemo nekaj med “lahko si privoščim” in “naj vzamem še kredit za USB-C polnilec v notranjosti?”. Skromna želja: naj ostane tako smešen in uporniški, kot je bil.