fbpx

Pri pohľade na obrázky zimnej krajiny urobíte správnejšie rozhodnutia

Kognitívna disonancia a lákavé ponuky nikdy nedajú pokoj. Podľa toho všetci tu a tam urobíme nejaké rozhodnutia, ktoré neskôr ľutujeme: napriek diéte zjeme hamburger, ktorý tak omamne vonia, keď sme hladní; namiesto spánku si doprajeme maratón našej obľúbenej série; v strede týždňa pijeme priveľa alkoholu. Možno vám s takýmito dilemami pomôže jednoduché riešenie: pri pohľade na obrázky zimnej krajiny urobíte správnejšie rozhodnutia!

Študija, izvedena na univerzi Ben Gurion, je nakazala, da se lahko kognitivni nadzor poveča z gledanjem fotografij, ki prikazujejo hladno okolje. Rezultati so pokazali, da se boste gledanjem slik zimske pokrajine bolj pravilno odločali.

Hladno okolje verjetno povečuje možnost sprejemanja boljših odločitev
Hladno okolje verjetno povečuje možnost sprejemanja boljših odločitev.

Kognitivni nadzor je zmožnost inhibicije avtomatskih procesov v namen doseganja dolgoročnejših ciljev. Omejen je pri osebah s problemi z odvisnostjo, hiperaktivnostjo in depresivnostjo. V omenjeni študiji so morali udeleženci gledati v nasprotno smer pojavljanja dražljaja. Zraven so gledali slike zimskih pokrajin ter si predstavljali, da so tam, ali pa so gledali slike toplejših pokrajin ter si ravno tako predstavljali, da so v tistem okolju.

ČÍTAJ VIAC: 10 záhadných historických fotografií, ktoré sa nedajú vysvetliť

Z ogledom takšnih slik se boste lažje uprli skušnjavi
Z ogledom takšnih slik se boste lažje uprli skušnjavi.

Rezultati so pokazali, da so udeleženci veliko lažje odmaknili pogled od dražljaja, ko so si predstavljali, da so v hladnem okolju. Toplota asociira na uvoľnené prostredie, hlad pa sproži alarm in možno potrebo po uporabi kognitivnega nadzora. Ko se boste naslednjič bojevali z določeno skušnjavo, si oglejte sliko hladne pokrajine, saj boste tako verjetno lažje sprejeli dolgoročno boljše odločitve.

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.