Instagram sa stáva jediným kontaktným miestom pre všetky vaše potreby sociálnych médií, nakupovania a lásky. A to je mimoriadne zlé.
V aplikaciji Instagram lahko od nedavnega vsi delijo povezave. Tu seveda lahko greste po nakupih v spletnih trgovinah, ki jih ustvarjajo vplivneži. S pomočjo podjetja Meta (Facebook) je Instagram na dobri poti, da postane super aplikacija – v bistvu ena aplikacija, v kateri lahko počnete praktično vse. Kar v svetu aplikacij nikoli ni bilo najboljše ali tisto kar si uporabniki želijo. Torej digitalni ekosistem, ki je sam po sebi mesto, kjer lahko greste po nakupih, naročite avto ter pošljete sporočilo prijateljem in se dogovorite za pregled pri zdravniku. V telefonu vam ni več potrebno imeti nobene druge aplikacije. Zadostuje Instagram!
Obstaja veliko dobrih razlogov, zakaj bi lahko uporabnike pritegnila takšna super aplikacija. Priročno je, vse je na enem mestu, uporabniška izkušnja pa je preprosta, saj se vam ni treba učiti krmarjenja po več različnih platformah. Ampak!
Ker pa Instagram dodaja vedno več orodij, postaja vse manj uporaben – manj pregleden in uporabniku manj prijazen. Pomikanje po Instagramu v upanju, da boste našli objavo nekoga, ki ga dejansko poznate, je kot iskanje dizajnerske srajce v vaši velikosti med poletno razprodajo. Praktično nemogoče. To je zato, ker je platforma zasedena z nakupovalnimi oglasi in sponzoriranimi objavami, ki so zasnovane tako, da Instagram spremenijo v spletno mesto za e-trgovino na vrhu obstoječe platforme družbenega omrežja. In ko niste preplavljeni z izdelki za prodajo, priporočene objave napolnijo vaš vir z nečem, kar se zdi, da je žalosten poskus navdiha iz družbenega omrežja “Pinterest”.
Popolnoma preveč dražljajev na enem mestu!
Ste opazili, da imate manj lajkov, ogledov ….
Ste morda v zadnjem času opazili, da se vam ne pojavljajo objave vaših prijateljev?! Oziroma, da je teh objav dosti manj? Razlog je v nedavno spremenjenem algoritmu, ki je naklonjen velikim profesionaliziranim profilom. Vplivnežem z ekipami in njihovemu “zabavnemu programu”. To pomeni, da prikazuje tiste “klovne” Instagrama, ki profesionalno zabavajo ljudi. Tudi zato smo opazili, da veliki profili eksponentno pridobivajo na engagementu z uporabniki, srednji in manjši profili pa izgubljajo. Razlog je, da je platforma Instagram izračunala, kateri uporabniki uspejo najbolj ali najdlje zadržati svoje sledilce. Seveda so to tisti največji. Z vsebino, ki pritegne. In ker je čas = denar, je to popolnoma logično!
Príliš veľa
Objavljanje v vaši mreži je postalo drugotnega pomena. Nakupovanje je bolj privlačno kot povezovanje. Funkcija “Reels” je slaba kopija TikTok-a. Sistem za sporočanje preprosto ni dober. Izkazalo se je, da je Instagram kraj za vse, ki je zelo podoben kraju za nič.
Monopol vedno pokvari in poslabša aplikacijo
Pomanjkanje konkurenčnosti znotraj ekosistema aplikacij lahko povzroči, da imajo platforme manj želje, da bi bile dejansko dobre. Običajno, ko vam aplikacija ni všeč, jo lahko pustite ali zamenjate za drugo aplikacijo. Težava nastane, ko ima aplikacija monopol. Ko je Facebook postal “slab”, so ga uporabniki pustili in zamenjali za Snapchat in Instagram. Ker je Instagram nekaterim uporabnikom postal manj zabaven, so aplikacijo zapustili in so sedaj uporabniki TikTok-a. Toda kamor koli greste, ko želite pobegniti aplikaciji, imate težavo. Zapuščate namreč aplikacijo, ki je potrebna za vse na spletu. Tudi zato ima Facebook ogromno število mrtvih uporabnikov, ki so na platformi le še zaradi Messengerja ali kakšne druge funkcionalnosti. Naprimer prijavljanja v druge aplikacije s Facebook login.
Ena aplikacija za vse
Tako je ekstremni primer aplikacij “WeChat”. Trenutno je v WeChatu dostopnih 2 milijona mini-aplikacij. Za primerjavo, mislim, da ima Applova trgovina z aplikacjami približno 3 milijone aplikacij. Torej imate dve tretjini tega dostopnega v le eni aplikaciji.
WeChat ima sedež na Kitajskem, ki ima politični ekosistem, ki super aplikaciji olajša napredovanje. Prav nasprotno je v ZDA, kjer obstajajo nekateri predpisi, ki zagotavljajo prosti trg in konkurenco ter omejujejo monopole.
Toda zaupanje našega celotnega digitalnega življenja enemu podjetju morda ni pametna ideja – zaradi našega duševnega zdravja, naše zasebnosti.
Si lahko predstavljate, da izgubite Facebook račun ali vam ga blokirajo. In, da je na njega vezano vse vaše življenje na družbenih omrežjih. Mogoče celo podjetje. Po družbenih omrežjih krožijo grozljive zgodbe o tem, da so posamezniki izgubili račune ali bili blokirani, ker so na Facebook delili slike umetnosti ali nagrajene fotografije na svetovnih natečajih. Algoritem, ki preverja objave, je objavo določil za škodljivo ter takšne račune omejil ali celo izbrisal.
Tudi slovenska podjetja imajo podobne zgodbe, ko so določene objave na družbenih omrežjih popolnoma onemogočile normalno poslovanje podjetje. Podobne zgodbe pa se dogajajo tudi v slovenskih medijskih podjetjih.
Jesse Lehrich, ustanovitelj neprofirne organizacije Accountable Tech, se tako ukvarja z reformo družbenih medijev v prizadevanju za spodbujanje bolj zdrave demokracije na spletu.
Mislimo, da so super aplikacije na splošno nekoliko zaskrbljujoče, saj je bistvo super aplikacij v tem, da so profitna podjetja, ki poskušajo uporabnike prepričati, da nikoli ne zapustijo njihovega ekosistema.