Stoletja so umetniki zahodno civilizacijo zalagali z neprecenljivi deli kot so Mona Liza, Pietà, Dekle z bisernim uhanom, Nočna straža in Mislec. Mojster za mojstrom. Od Leonarda da Vincija do Rembrandta, ti avtorji so ustvarjali dela, ki so bila navdih in dvigovala moralo. To so dosegli tako, da so od sebe zahtevali najvišje standarde odličnosti in si vedno prizadevali za najvišjo kakovost. A na poti do 20. stoletja se je nekaj zgodilo. Globokoumno, navdihujočo in čudovito umetnost je zamenjala nova, drugačna in grda. Nekateri pravijo, da je moderna umetnost slaba, drugi, da je revolucionarna. Poglejte video posnetek in presodite sami.
Stoletja so veliki umetniki postavljali standarde lepote. Zdaj teh standardov več ni. Moderna umetnost je tekmovanje med grdim in banalnim / sprijenim / abstraktnim / perverznim / kontroverznim. Najbolj šokanten zmaga. Najboljši atributi moderne umetnosti so tako butasto, nesmiselno in sporno. Michelangelo je Davida izklesal iz skale, danes muzeji sodobne umetnosti dajejo na ogled skalo. Čisto, neobklesano skalo. Tako nizko so padli standardi. Kako se je to zgodilo?
Kako je umetnost, ki smo jo poznali nekoč, kako so njeni standardni izumrli in je standard postal slab okus. V resnici niso umrli. Bili so pregnani. Za vse pa so krivi uporniški impresionisti, ki so začeli z nečim, čemur pravimo estetski relativizem, ki je v vsej svoji popolnosti povzet v frazi ”lepota je v očeh opazovalca”.
ČÍTAJ VIAC: Evian & Alexander Wang – ker je dobra voda umetnost
Več o tem zakaj je umetnost z avantgardno umetnostjo 20. stoletja zadela dno pa vam bo razložil umetnik Robert Florczak, ki tudi pove, kako lahko ustavimo in preokrenimo ta gnil tok dogodkov.