fbpx

Veda hovorí, že dovolenková hudba je zlá pre vaše duševné zdravie

Znanost pravi, da je praznična glasba slaba za vaše mentalno zdravje.

Do ulíc mesta sa už vkradla pravá zimná vôňa – varené víno a dym z komínov spolu so studeným vzduchom vytvorili „ten pravý“ zimný pocit, keď sa z chladu chvejete ako šmejd na vode, ale zároveň je to také pekné, že sa vám nechce ísť do tepla. Túto eufóriu majú vo veľkej miere na svedomí aj dekorácie v domácnostiach, uliciach a obchodoch, v ktorých už znejú tie najznámejšie sviatočné pesničky, ktorým sa, aj keď ich nenávidíte, len ťažko vyhnete.

Praznični čas kar kliče po praznični glasbi, ki se ji je pač težko vyhnúť sa. Povsod boste slišali piesne, ki jih vrtijo že več desetletji. In tudi letos boste verjetno uživali v ritmih Have Yourself Merry Little Christmas, White Christmas alebo All I Want For Christmas Is You. To nešteto ponavljanje iste melodije pa ima lahko psihološke vplivepoznamenávajú vedci.

Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.
Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.

Verjetno poznate učinek mere izpostavljenosti, ki ponazarja razmerje v obliki črke U med tem, kako pogosto slišimo pesem in koliko nam je všeč določena pesem. Praznična glasba lahko sprva sproži nostalgijo in v vas vzbudi praznični duh, a nenehno ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo, dolgočasje in celo stisko, pravijo raziskovalci.

Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.
Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.

Razlog, zakaj se možgani naveličajo praznične glasbe, se skriva v tem, da prenasičenost sproži negativen odziv, ki se kaže na človeški produktivnosti in draženju potrošnikov. Igranje božičnih pesmi celo zimsko sezono proizvaja kognitivno utrujenostKlinična psihologinja Linda Blair zato pravi, da bi se vsi, ki predvajajo praznične pesmi, morali nauči, kako upravljati zvok, torej kakšen izbor pesmi bo in kako glasno se bo glasba predvajala.

Viac informácií

Viac informácií:
sciencedirect.com

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.