fbpx

Škoda 110 R Concept: Električni sanjski kupe, ki ne bo nikoli zapeljal na ceste

Škodina legenda

Škoda 110 R
Foto: Škoda

Predstavljajte si to: ozke ceste Češke, sonce zahaja, vi pa sedite za volanom elegantnega kupeja, ki združuje šarm sedemdesetih s tehnologijo prihodnosti. Škoda 110 R Concept je prav to – digitalna mojstrovina, ki oživlja legendarno ime, a namesto brbotanja štirivaljnika iz preteklosti ponuja tiho moč elektrike. Toda preden se preveč navdušite, naj vas opozorim: ta avto obstaja le na zaslonih. Škoda, kajne?

Prvotni Škoda 110 R, ki je luč sveta ugledal leta 1970, je bil sanjski avto delavskega razreda. Z motorjem zadaj in pogonom na zadnja kolesa je bil cenovno dostopen, a še vedno drag – stal je približno 78.000 čeških kron, kar je takrat pomenilo 40 mesečnih plač. Kljub temu je v desetletni proizvodnji (do decembra 1980) našel 57.085 kupcev. Z maso zgolj 880 kg (1.940 lbs) in skromnimi 38 kW (52 KM) je potreboval 19 sekund, da je dosegel 100 km/h (62 mph). Po današnjih standardih počasneje od polža na valiumu, a takrat? Prava zvezda.

Novi 110 R Concept, del Škodine serije Icons Get a Makeover, je delo oblikovalca Richarda Šveca, ki je staro ikono preobrazil v skladu z znamkinim oblikovalskim jezikom Modern Solid. Pozabite na retro linije – ta kupe je oster, minimalističen in napolnjen s futurističnimi detajli.

Foto: Škoda
Foto: Škoda

Oblika, ki jemlje dih

Škoda 110 R Concept je vizualna poslastica. Spredaj črni pas skriva senzorje, kar daje avtomobilu čist, skoraj skrivnosten videz. Drsni žarometi in zadnje luči? Da, prosim! Brez klasičnih kljuk in z bočnimi kamerami namesto ogledal je profil gladek kot James Bond po britju. Aerodinamične platišča in funkcionalne zračne reže pod zadnjimi stranskimi okni so poklon originalu, ki je imel zračne odprtine za hlajenje motorja. Na zadku pa badge S 110 R – droben, a močan opomnik na dediščino.

Tehnične specifikacije niso razkrite, saj gre za koncept, ki živi le v digitalnem svetu. A če bi sanjali, bi bil ta kupe lahek kot peresce – morda celo lažji od originalnih 880 kg. Električni motor bi verjetno ponujal bliskovit pospešek, daleč od 19 sekund originala, in dosegel najvišjo hitrost, ki bi presegla skromnih 145 km/h (90 mph) predhodnika. Kapaciteta baterije? Hitrost polnjenja? Vaša ugibanja so tako dobra kot moja, a glede na Škodine električne modele, kot je Enyaq, bi lahko pričakovali baterijo okoli 77 kWh in polnjenje z močjo do 135 kW.

Foto: Škoda / Modle 110r

Zakaj to ni resničnost?

Realnost udari kot hladen tuš

Škoda 110 R Concept je čudovit, a žalostno neizvedljiv. Segment kupejev se krči hitreje kot ozonska plast v osemdesetih. Dodajte še električni pogon, ki dviguje ceno, in pomanjkanje Škodinega prestiža v svetu športnih avtomobilov, pa dobite recept za projekt, ki bi računovodje spravil v jok. Volkswagen Group raje stavi na Audi (z njihovim Concept C) ali Porsche (prihajajoči električni Boxster/Cayman). Če bi se v skupini odločili za cenovno dostopen športnik, bi verjetno nosil značko VW – spomnite se le nesrečnega BlueSporta, ki nikoli ni zapeljal na ceste.

Foto: Škoda
Foto: Škoda

Kaj pa vseeno navdušuje?

Kljub temu, da je 110 R Concept le digitalna fatamorgana, je dokaz Škodinega oblikovalskega poguma. Minimalistične linije, drzni detajli in poklon zgodovini kažejo, da znamka zna sanjati – in to sanja lepo. Če bi bil ta avto resničen, bi bil popoln za tiste, ki iščejo nekaj drugačnega, nekaj, kar združuje nostalgijo s sodobno tehnologijo. In kdo ve? Morda bo nekoč Škoda presenetila in nam dala električni kupe, ki bo dejansko zapeljal na ceste.

Foto: Škoda
Foto: Škoda
Foto: Škoda
Foto: Škoda

Zaključek: Sanje, ki jih želimo živeti

Škoda 110 R Concept je kot ljubezensko pismo ljubiteljem avtomobilizma – polno strasti, a brez obljube o izpolnitvi. Je dokaz, da lahko Čehi ustvarijo nekaj, kar navduši, tudi če je le v digitalni obliki. Čeprav tehničnih podatkov ni, si lahko predstavljamo lahkoten, hiter in eleganten električni kupe, ki bi na cesti obračal glave. Cena? Verjetno bi bila previsoka za povprečnega Škodinega kupca, a sanjati je dovoljeno. In čeprav ta avto nikoli ne bo zapeljal iz računalniškega zaslona, nam daje upanje, da Škoda še vedno zna ustvariti nekaj, kar pospeši utrip. Zdaj pa, Škoda, dajte nam kaj takega v resničnem svetu!

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.