Na tržišče prihaja novost iz Škodine garaže, a žal za evropske ceste ne bo dostopna. Škoda Kylaq, štiri metre dolg kompaktni SUV s 116 konji in ceno zgolj 789.000 rupij (približno 8.900 €), bo na voljo le indijskim kupcem. Kljub kompaktnosti Kylaq obljublja udobje in funkcije, ki jih običajno najdemo v dražjih avtomobilih. 116 konjev je natanko toliko kot v VW Taigo. Kdo nateguje Evropejce?
Škoda Kylaq, novinec v svetu mini SUV-jev, cilja na množice indijskih voznikov, medtem ko Evropejcem, ki želijo podoben koncept vozila po dostopni ceni, ostaja samo debelo gledanje. Ta mali SUV prinaša popolno opremo, med drugim tudi ventilirana sprednja sedeža, avtomatske žaromete s funkcijo osvetljevanja vogalov in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec. Čeprav dimenzijsko spominja na evropskega VW T-Crossa, je Kylaq še bolj kompakten, a nič manj robusten za indijske ceste.
S 3,99 metra dolžine, 1,78 metra širine in 1,57 metra višine je Kylaq precej skromnih mer, a le za evropske standarde. Za vsakdanjo urbano vožnjo, še posebej po gosto poseljenih indijskih mestih, pa je popolna izbira. Poleg tega ga poganja turbo trivaljni motor s 116 konjskimi močmi (85 kW) in 178 Nm navora, kar ne zveni prav spektakularno, a bo za večino mestnih voženj zadostovalo.
Prilagojen za slabe ceste – takšne kot jih imamo tudi v EU
Škoda Kylaq stoji na platformi MQB-A0-IN, varčnejši različici VW-jevega priljubljenega MQB sistema, zasnovanega prav za potrebe indijskega trga. Za voznike, ki se pogosto srečujejo s slabše vzdrževanimi cestami, ponuja dovolj veliko oddaljenost od tal – 18,9 cm – kar preprečuje neprijetna udarca ob vsako drugo luknjo. Pa vendar, vprašanje, ali je to vozilo res pripravljeno na terenske izzive, ostaja odprto.
Motor, ki ga evropejci preplačujemo
Škoda Kylaq s svojim trivaljnim 1,0-litrskim turbo motorjem doseže največjo moč 116 konjev (PS) in navor 178 Nm, ki ga na prednja kolesa prenaša bodisi šeststopenjski ročni menjalnik ali avtomatika. Kljub zmerni moči ne gre za športnega terenca, pač pa za zanesljivo izbiro za umirjene vožnje po mestnih cestah. S tem, da je Škoda vgradila močnejši klimatski sistem, prilagojen indijskemu podnebju, bo Kylaq zagotovo dobro prenašal tudi vroče indijske poletne dni. Glede nato, da je v EU vroče, vsako leto bolj, se nadajamo te nadrgadnje tudi v EU modelih.
V notranjosti pa Kylaq ne zaostaja za večjimi sorodniki. Na voljo je napreden 10,1-palčni zaslon za multimedijo s podporo za Apple CarPlay in Android Auto, pa tudi manjši, 8-palčni digitalni zaslon za prikaz ključnih informacij. Poleg tega Škoda nudi opcijo električnega strešnega okna in tempomata, kar za to cenovno kategorijo ne bi pričakovali.
ŠKODA SE POSVEČA INDIJSKEMU TRŽIŠČU – IN EVROPA JE LAHKO ZAVISTNA
Kylaq bo na voljo od začetka leta 2025 in bo sestavljen skoraj izključno iz indijskih delov (95 % komponent prihaja iz domače proizvodnje). Škodin indijski portfelj, ki ga sestavljata še modela Slavia in Kushaq, s Kylaqom pridobiva zanimivo novo izbiro, ki cilja na mlade voznike in urbane pustolovce.
In če se Evropejci ob takšni ponudbi samo nasmehnemo – morda z rahlo zavistjo – ostaja dejstvo, da se Kylaq v Evropi verjetno ne bi prodajal po podobni ceni. Evropski standardi zahtevajo več, kar pa prinaša tudi višje cene.
Naj povemo, da se določeni modeli akcijah na Kitajskem kot je Volkswagen Tacqua, kitajska različica modela T-Cross, prodajajo za polovično ceno. Torej pod 10.000 evri.