Izbor za Slovenski avto leta je vsako leto poseben dogodek, nekakšen slovenski oskar, le da je publika manjša, cattering pa bolj domač. Ko sem pogledal seznam petih finalistov za leto 2026 – Audi A5, Dacia Bigster, Hyundai Inster, KIA EV3 in Renault 5 – sem se vprašal: Ali je to res vrhunec inženiringa ali pa smo preprosto postali nevarno nezahtevni? Pred vami je analiza brez dlake na jeziku. Pobrskal sem po temnih kotih interneta, preveril dejstva in bom povsem direkten. To je zapis, ki ga uvozniki morda ne bodo natisnili in uokvirili, a vi ga morate prebrati. Torej - Slovenski avto leta 2026.
Bodimo brutalno iskreni, preden sploh odpremo pokrove motorjev. Slovenija je specifičen trg. Majhen, intimen, kjer vsak pozna vsakega in kjer roka roko umije. Izbor za Avto leta je pogosto videti manj kot strokovno ocenjevanje in bolj kot tekmovanje v tem, kdo je koga peljal na boljše kosilo. V takšnem okolju, kjer so oglaševalski budžeti uvoznikov življenjska žila medijev, se objektivnost včasih izgubi nekje med predjedjo in glavnim hodom. Torej poglejmo – Slovenski avto leta 2026.
Vsi vemo, da se v tej naši majhni podalpski deželi kakšna nagrada da tudi, recimo temu, “diplomatsko izposlovati“. Ali pa vsaj kupiti naklonjenost z dovolj velikim zakupom oglasnega prostora. Zato je ta seznam finalistov treba jemati z zrnom soli – ali pa s celo solznico. Ker če bi šlo le za čisto stroko, bi bil seznam morda popolnoma drugačen. A ker živimo, kjer živimo, imamo pred sabo to, kar imamo. In to, kar imamo, je polno kompromisov. Glede nato, da na leto napišem okoli 500 avtomobilističnih člankov, si bom dovolil resno kritiko tega izbora.
Audi A5: Dinozaver z gumbi iz prejšnjega tisočletja

Začnimo z Audi A5. Avtomobil, ki je videti kot relikt neke druge, bolj analogne dobe. Medtem ko svetovni trendi narekujejo minimalizem, se zdi, da je Audi oropal skladišče elektronike iz leta 1995. Notranjost krasijo stotine gumbov, stikal in ročic, zaradi česar se počutite manj kot v avtomobilu prihodnosti in bolj kot v finski savni s preveč termostati. Za avtomobil letnika 2026 je to smešen primerek oblikovalskega nazadovanja, čeprav bodo puristi kričali o “taktilnosti”.


Globalni preizkuševalci so jasni: “Vozi se odlično.” Seveda se, to je vendar Audi s pogonom Quattro! A bodimo iskreni – da se avto v letu 2025 oziroma 2026 “dobro pelje”, ni dosežek, ampak osnovni higienski minimum. To ni več normativ za finale. S svojimi motorji, ki se začnejo pri 110 kW (150 hp) in končajo pri pošastnih številkah, je hiter (končna hitrost omejena na 250 km/h oz. 155 mph), a deluje kot gospod v smokingu na rave zabavi. Lep, a obupno staromoden. Poglejte samo kitajski AUDI E5. Ta bi bil popolnoma brez skrbi Slovenski avto leta 2026.
Dacia Bigster: Velik avto, ki morda pozablja na potnike

Nadaljujmo z Dacio Bigster. Ime obljublja avanturo, videz pa robustnost. A pod to “kul” zunanjostjo se skrivajo skrbi, ki jih ne morete prezreti. Dacia in Renault v zadnjem času na testih Euro NCAP ne blestita, in če se avtomobil leta 2026 v finale uvrsti z vprašljivo varnostno oceno, je to velika strokovna sramota za samo žirijo. Na forumih in Redditu se že krešejo mnenja o vprašljivi zaščiti odraslih potnikov in o tem, da Dacia “špara” na asistenčnih sistemih z izgovorom, da jih kupci ne želijo.
Realnost? Asistenčni sistemi rešujejo življenja. Če Bigster pri trku nudi zaščito na ravni kartonske škatle, mu ne pomaga niti privlačen hibridni pogon s 103 kW (140 hp) niti ugodna cena. Da, je prostoren in izgleda pripravljen na apokalipso, a v letu 2026 varnost ne bi smela biti stvar doplačila ali kompromisa. Je pa res, da za to ceno dobite največ “pleha” na trgu, kar je v Sloveniji še vedno pomembna valuta.
Hyundai Inster: Lahko bi bil zmagovalec, če ne bi bil grd
In zdaj k Hyundai Insterju. Tukaj bom kratek in brutalno iskren, kot sem le lahko. Ta avto bi lahko bil absolutni zmagovalec. Ima vse: je majhen, okreten, električen in pametno zasnovan za mestno džunglo. Z baterijo kapacitete 42 kWh ali 49 kWh in dosegom okoli 300 km (186 milj) je popoln za slovenske razdalje. A ima eno, nepremostljivo težavo. Preklemano grd je.
Izgleda kot ponesrečen poskus križanja mikrovalovne pečice in Pokemon igrače. Oblikovanje je tako polarizirajoče, da ga boste ali ljubili (če imate zelo specifičen okus in dioptrijo) ali pa ga boste želeli parkirati v sosednji ulici, da vas sosedje ne vidijo. Škoda. Hyundai zna narediti lepe avtomobile (poglejte Ioniq 5), pri Insterju pa so očitno izgubili stavo. Če bi imel vsaj malo več stila in manj “igračkastega” videza, bi bil resen kandidat. Tako pa je le simpatična spaka z največjo hitrostjo 150 km/h (93 mph).
KIA EV3: Pametni avto, ki v Sloveniji postane neumen

KIA EV3 je na papirju tehnološki čudež. Oblikovno je kot pomanjšani EV9, prava mala vesoljska ladja z baterijo do 81,4 kWh in dosegom, ki obljublja svobodo (600 km oz. 372 milj). A preden odprete šampanjec, nalijmo si čistega vina. Hitrost polnjenja? Nič posebnega. Je le zadostna, daleč od kakšnih rekordov, ki bi jih pri taki bateriji pričakovali. Na dolgih poteh boste še vedno spili več kave, kot bi si želeli. Hkrati pa je cena menja, z mejo dobrega okusa. Torej visoka.
Največja težava pa je drugje. KIA v Sloveniji pogosto ni povezana z omrežjem – nima posodbitev po omrežju. Imate super-računalnik na kolesih, ki pa je brez internetne povezave praktično neumen. Aplikacije zmrzujejo, posodobitve zamujajo. To je, kot da bi kupili najnovejši iPhone in ga uporabljali le za klicanje. Uvoznik sicer obljublja spemembe, a to počne že leta. Kljub temu, da do stotice pospeši v 7,5 sekunde, je občutek digitalne nepovezanosti v letu 2026 preprosto frustrirajoč. Tudi zato ne bi smel biti finalist – Slovenski avto leta 2026.
Renault 5 E-Tech: Nostalgija na kolesih z varnostnim vprašajem

Za konec pa še Renault 5. Čustva, čustva in še enkrat čustva. Francoski napad na naše spomine. Priznam, avto je lep. Hudičevo lep. S težo pod 1500 kg (3306 lbs) in baterijo 52 kWh obljublja igrivost, ki smo jo pogrešali. A podobno kot pri Dacii, tudi tukaj nad glavo visi Damoklejev meč varnosti in zanesljivosti.
Platforma je nova, in si jo deli z R4. Spletni forumi so polni opozoril o “hroščatih” asistenčnih sistemih in vprašljivi strukturni trdnosti pri določenih trkih. Ali smo pripravljeni žrtvovati varnost za retro stil? Pospešek do 100 km/h v 8 sekundah je zabaven, a če asistenčni sistemi piskajo v prazno ali pa zatajijo, ko je res pomembno, nostalgija hitro zbledi. Renault 5 je dokaz, da včasih kupujemo z očmi, medtem ko bi morali kupovati z glavo.
Zaključek: Izbira med manjšim zlom in čustveno manipulacijo
Kaj nam torej ostane za Slovenski avto leta 2026? Izbira je pravzaprav tragikomična in odraz stanja duha na trgu.
Imamo Audi A5, ki je tehnično perfekten, a duhovno zastarel; avto za ljudi, ki se bojijo zaslonov na dotik. Imamo Dacio Bigster, ki ponuja veliko avta za malo denarja, a z varnostnim tveganjem, ki bi moralo prestrašiti vsakega odgovornega očeta. Imamo Hyundai Inster, ki bi bil popoln mestni avto, če ga ne bi oblikovali v popolni temi. Imamo Kio EV3, ki je odlična, dokler ne ugotovite, da v Sloveniji deluje le na “pol ometih”. In imamo Renault 5, ki nam prodaja spomine, zapakirane v lepo, a morda krhko embalažo.

Če bi izbiral s srcem, bi vzel Audi. Če bi izbiral z denarnico, Dacio. A ker sem ciničen realist, vem, da bo zmagal tisti, ki je imel najboljšo strategijo v zakulisju. Moje mnenje? V letu 2026 bi morali zahtevati več: več varnosti, boljšo povezljivost in oblikovanje, ki ne zahteva opravičila.





