fbpx

Šokantno: Tako “hitro” vozijo Nemci na avtocestah brez omejitev v letu 2025!

Šokantno: Tako "hitro" vozijo Nemci na avtocestah brez omejitev?!

Nemci na avtocestah
Foto: Jan Macarol / Ai art

Avtoceste brez omejitev hitrosti v Nemčiji so sinonim za adrenalinske sanje vsakega voznika. Toda zadnji podatki leta 2025 razkrivajo, da legendarni Autobahn vse bolj spominja na običajno magistralo. Je svoboda hitrosti postala zgolj mit? Torej - nemci na avtocestah brez omejitev v letu 2025!

Ko pomislimo na nemške avtoceste, se nam običajno prikaže podoba Audija, Mercedesa ali BMW-ja, ki mimo nas s svetlobno hitrostjo pošvigne proti obzorju. Ja, skorajda že čutimo vonj goreče gume in slišimo brnenje motorja, ki presega razumne meje obratov. Toda realnost leta 2025 kaže precej drugačno sliko. Nemški Autobahn, slavljen kot asfaltni raj brez meja, danes deluje bolj kot umirjena nedeljska promenada. Nemci na avtocestah brez omejitev v letu 2025!

Povprečna hitrost: Manj kot 114 km/h? – Nemci na avtocestah

Po sveži študiji Inštituta za nemško gospodarstvo (IW), opravljeni v Severnem Porenju-Vestfaliji, je povprečna hitrost na delih avtoceste, kjer ni omejitev hitrosti, skromnih 113,5 km/h. Presenetljivo? Še bolj kot če bi izvedeli, da vegani jedo slanino.

Toda še bolj šokantno dejstvo je, da kar 83 % voznikov prostovoljno vozi pod priporočeno hitrostjo 130 km/h. Da, prav ste prebrali. Nemci, narod natančnih in hitrih avtomobilov, sami sebe omejujejo pri hitrosti. To je skoraj tako, kot če bi Italijani prostovoljno prenehali uživati espresso.

Zgolj 1 % voznikov preseže 160 km/h

Študija še razkriva, da je komaj opazen odstotek voznikov (govorimo o 1 %) dovolj pogumen ali pa dovolj neodgovoren, da si privošči hitrosti nad 160 km/h. Ta številka je izjemno nizka, če pomislimo, da se je večina med nami vsaj enkrat pohvalila z rekordom hitrosti, doseženim ravno na Autobahnu. Tudi med vikendi, ko bi pričakovali več odprtih možnosti za hitrejšo vožnjo, se promet večinoma giblje v območju od 100 do 130 km/h.

Zakaj vozniki nočejo izkoristiti neomejene svobode?

Strokovnjaki so navedli več razlogov, zakaj legendarni nemški Autobahn počasi izgublja svoj dirkalni značaj. Med njimi so vedno številčnejša gradbišča, gost promet zaradi vračanja v pisarne in naraščajoče cene goriva, ki voznike dobesedno prisilijo v varčno vožnjo. Prav zaradi slednjega večina voznikov raje ohranja umirjen tempo in prihrani nekaj evrov, kot pa da razkazuje moč svojih konjskih sil.

Omejitve hitrosti – resnično potrebne?

Nova študija zato odpira ključno vprašanje: je nemška nacionalna debata o omejitvah hitrosti sploh še smiselna? Če večina voznikov že zdaj vozi precej pod domnevno kritično hitrostjo 130 km/h, zakaj bi sploh uvajali zakonsko omejitev?

»Razprava o omejitvi hitrosti je nekoliko pretirana,« menijo raziskovalci iz IW. Vendar priznavajo, da bi enakomernejša hitrost med vozniki prinesla bolj tekoč promet in manj zaviranja v zadnjem hipu, kar bi zmanjšalo tudi porabo goriva.

Kaj pa v Sloveniji – smo res počasnejši od Nemcev?

Ob vsem tem se tudi sam kot voznik, ki veliko časa preživi na evropskih cestah, sprašujem, kakšna je v resnici povprečna hitrost na slovenskih avtocestah. Na podlagi lastnih izkušenj in primerjav z vožnjo po Evropi lahko rečem, da se nam zdi povprečna hitrost na domačih cestah izjemno visoka, če že ne nadpovprečna. Ali vsaj za 20km/h višja od nemških. Morda bi bila tudi v Sloveniji koristna podobna študija, ki bi razkrila dejansko hitrost vožnje na naših cestah in nam pomagala bolje razumeti, ali smo v resnici tako zelo počasnejši od naših severnih sosedov ali pa se nam to le dozdeva.

Zaključek: Je to konec Autobahna, kot ga poznamo?

Čeprav ob misli na omejitve hitrosti marsikateremu ljubitelju avtomobilov pade srce v hlače, se zdi, da bo prihodnost Autobahna še naprej v rokah voznikov samih. Če že sedaj večina Nemcev vozi kot na običajni avtocesti, je morda zares čas, da sprejmemo dejstvo, da je kult hitrosti na Autobahnu postal bolj mit kot realnost. A vendar, ne glede na številke, bo občutek, da lahko kadarkoli pohodimo pedal do tal, za vedno ostal edinstveno nemški privilegij. Konec koncev, občutek svobode je tisto, kar šteje – četudi ga ne izkoristimo v celoti.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.