talijanska mojstra zvoka in hitrosti sta skupaj skuhala limitirano edicijo vrhunskih talnih zvočnikov Il Cremonese Ex3me – Automobili Lamborghini Edition. Gre za 3,5‑sistemski “para‑aperiodični” stolp z 30‑mm berylijevim visokotoncem (DLC), 180‑mm srednjetoncem, dvojima 180‑mm nizkotoncema in dvema 220‑mm stransko vgrajenima infrawooferjema iz nanokarbonskih vlaken. Na voljo je le 50 parov v petih Lamborghinijevih barvah, cena pa je približno 125.000 € na par.
Zamislite si: v dnevni sobi stojita dva kipa iz karbona in lakov, ki spominjajo na karoserijo Aventadorja. Ne brnita – igrata. Il Cremonese Ex3me – Automobili Lamborghini Edition je rezultat sodelovanja, ki se je iz kabine supersporta (Revuelto z vgradnim Sonus faber ozvočenjem) preselil v vaš salon in svetovno premiero doživel na Monterey Car Week. To je hi‑fi kot dogodek: italijanski dizajn, inženiring in precejšnja doza “zakaj pa ne?”.
Kaj pravzaprav dobite: tehnični paket brez diplomatskih kompromisov
Jedro sistema je 3,5‑sistemsko ohišje s t. i. “full para‑aperiodic vented box” zasnovo. Na vrhu sedi 30‑mm visokotonec iz berylija, prevlečen z DLC (diamond‑like carbon) za večjo togost in manjšo lastno resonanco. Srednjetonsko jedro poganja 180‑mm enota z neodimskim magnetnim sklopom, za potisk zraka skrbita dva 180‑mm wooferja, pod njih pa se v stranske stene naslonita še dva 220‑mm “infrawooferja” iz nanokarbonskih vlaken, ko glasba zahteva podtalni potres. Frekvenčne delitve so postavljene pri 80, 250 in 2.500 Hz, občutljivost je 92 dB (2,83 V/1 m), nominalna impedanca 4 Ω, priporočena moč ojačevalnika pa 100–800 W. Frekvenčni odziv: 25 Hz–35 kHz.
Zakaj to zveni tako čisto: Paracross Topology in “Stealth Reflex”
Zvok ni le vsota zvočniških enot, temveč tudi križišča med njimi. Crossover uporablja Paracross Topology™ – vezje, zasnovano tako, da zmanjša občutljivost na radijske motnje in s tem zniža šumovno dno. Wooferja delujeta v ločeni, akustično “amorfn(i)” komori s kanali “Stealth Reflex”, ki kroti pretok zraka in zmanjšuje pihanje portov pri globokih basih. Prevedeno iz inženirščine: manj “šuma ohišja”, več mikrodetajlov in hitrejših prehodov.
Oblika, ki jo boste pogledovali, tudi ko glasba utihne
Ohišje je romboidno – petstranska skulptura s trivrstičnim ciljem: trdnost, kontrola stoječih valov in vizualni “udarec”. Zgoraj je “open‑top” pogled v “motor” – križišče komponent – poklon prosojnim pokrovom, ki pri Lamborghinijih razkrivajo srce. Materiali? Karbonska vlakna, aluminij in CorsaTex® by Dinamica – taktilni detajli, ki jih v hi‑fi svetu ne srečamo vsak dan.
Barve: pet podpisov Sant’Agate
Edicija pride v petih ikoničnih Lamborghinijevih finiših: Giallo Countach, Arancio Egon, Blu Marinus Matte, Verde Mercurius in Nero Nemesis Matte. To niso le barve; to je identiteta. Ne preseneča, da Sonus faber to serijo opiše kot “kolekcionarski kos” – izdelano je natančno 50 oštevilčenih parov, vsak s certifikatom.
Cena in razpoložljivost: da, gre za razred “hiperavto za ušesa”
Približno 125.000 € oziroma 130.000 $ na par – to je uradno sporočilo več neodvisnih hi‑fi medijev, model pa je narejen po naročilu (nekateri poročajo o minimalno trimesečnem dobavnem roku). 50 parov in konec. Če razmišljate o ujemajoči se barvi z vašim Revueltem, kontaktirajte zastopnika Lamborghinija ali Sonus faber.
Specifikacije na kratko: Il Cremonese Ex3me
– Sistem: 3,5‑sistemski, para‑aperiodično prezračevano ohišje
– Enote: 30‑mm berylijev visokotonec (DLC); 180‑mm srednjetonec (neodim); 2× 180‑mm woofer; 2× 220‑mm stranska infrawooferja (nanokarbonska vlakna)
– Delilne frekvence: 80 / 250 / 2.500 Hz
– Frekvenčni odziv: 25 Hz–35 kHz
– Občutljivost: 92 dB (2,83 V/1 m)
– Impedanca: 4 Ω
– Prip. moč ojačevalnika: 100–800 W
– Dimenzije/teža: 1450 × 490 × 636 mm; 84 kg na kos
– Ohišje: romboidna “diamond” oblika; lak v Lamborghinijevih finiših; CorsaTex® by Dinamica; karbonska vlakna; aluminij.
Kako se to umešča v širši kontekst hi‑fi sveta
Osnovni Il Cremonese Ex3me je že sam zase referenčna naprava – nastala kot slavljenec inženirskega “presežka” Sonus faberja. Automobili Lamborghini Edition pa temu doda vizualno in taktilno zgodbo: materialnost, barve, celo “pogled v motor” sistema. Če vas navdušuje misel, da glasbo doživite s podobno silo, kot pospešuje V12, je to verjetno najbolj zabavna pot do tja brez parkirne karte za Pebble Beach.
Zaključek: koncertna dvorana v preobleki hiperavta
Il Cremonese Ex3me – Automobili Lamborghini Edition je kredibilen zvočni in oblikovni performans. Številke zvenijo impresivno, a bistvo je v finomehaniki: tihi križi med enotami, discipliniran pretok zraka in materiali, izbrani za zvok, ne le za videz. Če torej želite, da vas Miles, Mahler ali Massive Attack zadenejo tako kot poln gas na Via Emilia, potem veste, v katere barve boste odeli svoj naslednji par zvočnikov.