fbpx

Suno AI: Aplikacija, ki je ‘povozila’ glasbeno industrijo in zakaj je to dobra novica – za nekatere in res slaba za druge

Bitka za AI prestol je končana – zmagovalec pa služi 200 milijonov dolarjev letno.

Foto: Jan Macarol

Predstavljajte si, da bi v avtomobilski svet nenadoma vstopil nov proizvajalec, ki bi ponudil zmogljivosti Bugattija, udobje Rolls-Roycea in ceno... no, ceno skodelice kave na bencinski črpalki. In za vožnjo tega vozila ne bi potrebovali vozniškega dovoljenja, le en prst in kanček domišljije. Točno to se je zgodilo v glasbeni industriji. Medtem ko so se veliki dinozavri prepirali o avtorskih pravicah, je Suno AI speljal s polnim plinom. Rick Beato, glasbeni guru, pravi, da je dirka že odločena. In veste kaj? Mislim, da ima prav. Pripnite se.

Če bi bil Suno AI avtomobil, bi bil to najbolje prodajan električni športnik, za katerega nihče ni vedel, da ga potrebuje, dokler ga ni vozil. Poglejmo telemetrijo. Če danes odprete App Store in pogledate lestvico najbolj prenešenih glasbenih aplikacij, boste na prvih treh mestih našli običajne osumljence: Spotify, YouTube Music in Shazam. A na četrtem mestu? Tam parkira Suno.

Razlika v “pospeških” med Sunom in njegovim glavnim rivalom, platformo Udio, je naravnost brutalna. To ni dirka, to je masaker:

  • Suno: 141.000 ocen uporabnikov (čisti navor množice).
  • Udio: 1.200 ocen.

To je tako, kot da bi primerjali prodajne številke Volkswagna Golf s prodajo ročno izdelanega kolesa iz bambusa. Rick Beato, ki ima nos za te stvari, poudarja, da je Suno zmagal preprosto zato, ker je uporabniška izkušnja boljša. Je kot avtomatski menjalnik z dvojno sklopko v primerjavi z ročnim menjalnikom, ki se zatika. Ljudje hočejo voziti, ne pa brati navodil za uporabo.

Po podatkih Wall Street Journala je ta start-up zbral 250 milijonov dolarjev (cca 230 milijonov EUR) investicij, njihov letni prihodek pa že dosega 200 milijonov dolarjev (cca 184 milijonov EUR). To so številke, ob katerih bi zardel marsikateri proizvajalec pločevine.


Avtor tega članka je pesem vključno z generacijo AI video spota ustvaril le v nekaj urah, kot primer in začetek “How” to seriala – video zapisov na temo umetne inteligence.

Ko veliki pokleknejo: Partnerstvo namesto tožbe

Še pred nekaj meseci so velike glasbene založbe na AI gledale kot na rjo na karoseriji – nekaj, kar je treba izrezati in uničiti. Zdaj? Zdaj so ugotovili, da te rje ne morejo ustaviti, zato so jo prebarvali in ji rekli “patina”.

Zgodila sta se dva ključna premika v “geopolitiki” glasbe:

UMG (Universal Music Group) in Udio: Po tožbi so sklenili premirje. Leta 2026 bodo lansirali novo platformo, trenirano na licenčnem katalogu UMG. Umetniki bodo plačani. Zveni pošteno, čeprav vsi vemo, da bo levji delež, tako kot pri lizingu avtomobila, pobrala hiša (založba).

Warner Music Group in Suno: Podoben scenarij. Warner je ugotovil, da če ne moreš premagati hitrejšega avtomobila, se usedi na sovoznikov sedež.

“Nekoč bo Drake, in potem bo Drake AI. To bo na Apple Music. To bo na Spotifyu. Ljudje bodo to sprejeli. Gre za ekonomijo pozornosti.” — Rick Beato

Kako se to “pelje” v praksi?

Tukaj postane stvar zanimiva. Suno ne uporabljajo samo mulci v kleteh, ki želijo ustvariti death-metal pesem o svojem hrčku. Uporabljajo ga profesionalci.

V Nashvillu, mestu, kjer so pesmi valuta, tekstopisci namesto dragih studijskih glasbenikov (kar stane čas in denar) uporabijo Suno. Svojo akustično demo “vožnjo” vržejo v sistem, ta pa jim vrne polno produciran aranžma s profesionalnim vokalom. To je, kot da bi v avtopralnico zapeljali umazanega Yuga, ven pa bi prišel spoliran Mercedes razreda S.

Beato omenja gospoda v 70-ih letih, pesnika, ki je celo življenje pisal, a nikoli ni slišal svojih besed uglasbenih. Suno mu je to omogočil. In tu tiči čar te tehnologije. Ne gre za to, da bi robotom prepustili umetnost, ker smo leni. Gre za to, da tistim, ki nimajo dostopa do studia, orkestra ali benda, damo v roke ključe do ustvarjanja.

Nova funkcija “Hooks”: TikTok na steroidih?

Suno je pred kratkim predstavil funkcijo Hooks. Gre za platformo, ki združuje kratke video posnetke z AI generirano glasbo. Zveni znano? Seveda, to je TikTok, le da ga poganja jedrski reaktor umetne inteligence.

Moja hči bi verjetno rekla: “Oči, to je kot TikTok, samo da je dolgočasno.” A številke kažejo drugače. Ljudje to uporabljajo. Video posnetki imajo na stotisoče ogledov. To je socialno omrežje za ljudi, ki želijo deliti svoje AI stvaritve legalno, brez strahu, da jim bo algoritem utišal posnetek zaradi avtorskih pravic.

Foto: Jan Macarol / Sledi avtorju tega zapisa na Suno

Zaključek: Ali bomo poslušali robote?

Mnogi pravite: “Jaz nikoli ne bom poslušal AI glasbe!” To je popolnoma enako, kot so ljudje nekoč govorili: “Jaz nikoli ne bom imel robota za sesanje.” Danes pa se vaša Roomba zaletava v nogo mize, medtem ko vi pijete vino.

Resnica je cinična, a preprosta: Večina ljudi ne loči med povprečnim pop hitom, ki ga je napisalo pet Švedov v sobi, in hitom, ki ga je v 30 sekundah generiral algoritem. Suno je zmagal, ker se je osredotočil na eno stvar – glasbo – in jo naredil dostopno. Ne poskuša biti vsemogočni bog (AGI), poskuša biti le najboljši kitarist na zabavi.

Je to konec glasbe, kot jo poznamo? Ne. Bach bo vedno Bach. Coltrane bo vedno Coltrane. AI ne more replicirati človeške bolečine ali transa. Lahko pa replicira formulo. In za 90 % tistega, kar slišite na radiu med vožnjo v službo, je formula povsem dovolj.

Suno je tu. Ima 200 milijonov prihodkov. Ima podporo založb. In ima vaše otroke. Vprašanje ni več, ali bo AI glasba uspela. Vprašanje je le, ali boste dovolj pametni, da boste pritisnili “Play” in uživali v vožnji, ali pa boste ostali ob cesti in žugali prihodnosti.

Dodatne Informacije

suno.com

Članek lahko vsebuje partnerske povezave.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.