fbpx

Suzuki GSX-8TT (2026): retro raketa, ki jo poganja 776-kubični dvojček in vrti brke nostalgiji

Ko nostalgija sreča 81 konjev

Suzuki GSX-8TT (2026)
Foto: Suzuki

Tišina v garaži, luči ugasnejo – na plano stopi motor, ki bi ga tvoj oče obesil na plakat, a z elektroniko, ki bi očeta spravila v zadrego. To je Suzuki GSX-8TT (2026).

Suzukijev novi Suzuki GSX-8TT (2026), ki ga poganja parallel-twin s 270-stopinjskim križanjem ročičnih krakov oživi že pri nizkih vrtljajih in izstreli 81,8 hp (61 kW) pri 8 500 vrt/min ter 78 Nm (57,5 lb-ft) pri 6 800 vrt/min – številke, ki jih v sedemdesetih ni imel niti Hayabusa na plakatu.

Do stotke v hipu, konica pri 210 km/h

Uradnih tovarniških podatkov (še) ni, a dinamika enakega agregata v GSX-8S namiguje na 0–100 km/h v ~3,8 s in najvišjo hitrost okoli 210 km/h (130 mph) – dovolj, da si natakneš retro čelado in si v trenutku v prihodnosti.

Foto: Suzuki
Foto: Suzuki

Jekleni okvir, KYB noge in Nissin kremplji

Twin-spar jeklena šasija nosi KYB obrnjene vilice spredaj in povezavo z mono-amortizerjem zadaj, kar pomeni kompromis med udobjem in natančnostjo brez gumbi za doktorat iz nastavljanja. Par Nissinovih radialnih štiribatnih čeljusti grabi 310-milimetrska diska, medtem ko zadaj 240-milimetrski disk skrbi, da se zadnja guma ne uči kaligrafije.

Foto: Suzuki
Foto: Suzuki

Elektronski bonbončki: S.I.R.S. v retro embalaži

“Retro Spirit, Next Generation Performance”, pravijo v Hamamat­su. In res – Suzuki Intelligent Ride System prinaša:

  • Tri vozne programe (A/B/C) in štiri stopnje TCS
  • Bi-directional Quick Shifter za menjave brez sklopke
  • ABS v ozadju za krizne trenutke
  • Easy Start in Low RPM Assist, da se motor ne duši na semaforju
  • 5-palčni barvni TFT, ki preklaplja med dnevnim in nočnim načinom ter podpira Suzuki mySPIN povezljivost s pametnim telefonom.

Oblikovanje: ko GS1000 AMA sprosti duha v digitalni dobi

Kovinska posoda goriva s črnim “podvozjem”, okrogla luč s ploskim dnom in bar-end ogledali – vse skupaj na hitro spomni na T500 “Titan” in dirkalno GS1000S iz leta 1979, le da tukaj LED bliskavice ne trpijo nostalgije. Celo podaljšan “chin spoiler” namigne na stari superbike, a brez 70-ih jeklenih živcev v zavojih.

Ergonomija in praksa za vsak dan

Sedež je pri Suzuki GSX-8TT postavljen na udobnih 810 mm (31,9 in), rezervoar požre 16,3 l (4,3 gal.), tovarniško deklarirana poraba pa je 4,2 l/100 km (55,9 mpg). V kombinaciji z 203 kg (445 lbs) mase “vlažnega” motocikla to pomeni soliden doseg okoli 380 km – dovolj, da na nedeljski kavici ogovarjaš vse, ki vozijo elektriko.

Foto: Suzuki
Foto: Suzuki

Konkurenca? Yamaha XSR-900 bo zaripel(a)

V elitnem klubu neoretrov ima Suzuki z 9 999 £ izhodiščne cene (pričakovano ~11 200 € pri nas) precej ostro nabrušen nož za jedilno mizo, kjer sedijo dražji Yamaha XSR900 in bolj “plastificirani” Honda CB1000 Hornet SP. Če cenovno ostrino združimo z izdatnim navorom in lahkotnim vzmetenjem, bo katerikoli caffè rac­er barista hitro zamenjal penilnik mleka za ključ GSX-8TT.

Zaključek: titan preteklosti, ki reže asfalt prihodnosti

GSX-8TT je kot časovni stroj – pritisneš zaganjalnik in se v istem hipu znajdeš med zaprašenimi fotografijami očetovega albuma in bleščečimi pikami TFT zaslona. Suzuki je spretno zmešal retro estetiko in moderno tehnologijo, dodal motor, ki ima grunt tam, kjer ceste to potrebujejo, in mu prilepil ceno, ki ti ne bo pojedla babičine dediščine. Če iščeš motocikel, ki te bo nasmejal v ovinku, a ti ne bo zameril, ko boš po službi prepočasen v mestu, je GSX-8TT pravzaprav najbolj logična nelogična izbira leta 2026.

In ko te bo kdo vprašal, zakaj nisi vzel česa močnejšega, se samo nasmehneš in odgovoriš: “Ker nisem kupil prikolice za ego, ampak motor za dušo.”


Dodatne Informacije

suzukicycles.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.