fbpx

10 ord som används av osäkra människor

Vill du undvika att ge intrycket av att du saknar självförtroende och auktoritet med dina ord? Undvik de kommande tio i en vid båge och din prestation blir omedelbart mer jordad och suverän. För om du tror att tvivel på dig själv bara kan ses i ansiktsuttryck och att det kan döljas bakom ett mejl så har du djupt fel. Och det är därför du inte behöver kunna läsa mellan raderna, för allt är vackert svartvitt.

Že ena sama samcata beseda lahko razgali stopnjo samozavesti in tako v hipu pokaže ‘kam pes taco moli’. Obstajajo namreč triggers, ki predvsem v poslovnem okolju kažejo na to, kakšno pozicijo ste zavzeli. To sicer ne velja vedno, a te besede običajno vas ali vašega sogovornika postavijo v slabo luč in kažejo na to, da niste povsem prepričani vase ko povprašujete o produktu, storitvi, poslu ali pogodbi. Zato se naslednjih desetih izogibajte kot hudič križa, saj so nagnjenje h jemanju avtoritete.

1. Morda

Bodite previdni, ko uporabljate besedo »morda«. Nihče od vas namreč ne zahteva, da rešite svetovno lakoto ali ustavite vojne vihre. A ko rečete, da boste poročilo »morda« končali, namigujete, da tega du är inte kapabel storiti, da si ne znate razporejati časa ali da ne znate prioritizirati svojih nalog.

2. Nameravam

To besedo je najbolje umakniti iz poslovnega e-mail besednjaka, kajti vsakič ko rečete, da nekaj nameravate storili ali da se nameravate udeležiti sestanka, na sporočilo potrosite negotovost in negativno konotacijo. Bodite odločni. Sprejmite ali zavrnite in nehajte sejati dvome.

3. Običajno

Ta beseda vas izda v smislu, da bodisi ne poznate ali niste oboroženi z vsemi dejstvi. Če rečete, da šef običajno zamuja ali da običajno zavračajo vaše predloge, lahko izpadete kot da pretiravate, prikrajate resnico oziroma pačite realno sliko.

4. Slutim oz. domnevam

Če niste Sherlock Holmes potem slutnje in domneve prepustite detektivom, sami pa raje recite bobu bob. Zabelite svojo misel z dejstvi in recite, da veste in ne zgolj slutite, da bo kupčija padla v vodo.

50 odtenkov besede.
50 odtenkov besede.

5. Nemogoče

Z besedo »nemogoče« sami sebi kopljete poslovni grob. Črtajte jo iz svojega slovarja in ne razmetavajte z zaupanjem do vas tako zlahka. Izpostavite zakaj je nekaj težko izvedljivo ali povejte, da se ne strinjate s postopkom. Ne utrujajte pa ljudi s tem, da je nekaj nemogoče. Ker kot je že Mandela dejal: »Marsikaj zgleda nemogoče, dokler se ne zgodi.«

6. Zaskrbljen

Vsi se kdaj pa kdaj opotekamo pod težo bremena, a če svoje težave zaupate tistemu na drugi strani računalnika prek e-maila, bo to v njegovih očeh odškrtnilo del vaše verodostojnosti in sposobnosti. Seveda, izrazite svojo zaskrbljenost, svoje zadržke, a jih hkrati oblazinite z rešitvijo.

7. Zmeden

Zmedenost in »teorijo kaosa« druži »metuljev učinek«, saj vsaka dodatna zmeda zmedo zgolj pogloblja. Povejte kaj vas bega in razpršite sence s tem ko postavite vprašanje. To, da ste zgolj zmedeni bo ustvarilo vtis, da tematike bodisi ne razumete bodisi begate na splošno. Ker ni neumnih vprašanj, so le neumni odgovori, zato le pogumno.

8. Potrebno

Vsi imamo svoje potrebe, a ko delegirate ali dajete navodila besedo »potrebno« raje obite. Ne govorite, da bi bilo potrebno da nekdo nekaj naredi ali da pride na delo bolj zgodaj. Bodite bolj direktni, ker to, da vseskozi nekaj ‘potrebujete’, topi vašo avtoriteto kot se topi lanski sneg.

LÄS MER: 10 top nogometašev SP 2014 s talentom in stilom

Ena beseda pove o vas več kot si mislite, zato jih izbirajte karseda previdno.
Ena beseda pove o vas več kot si mislite, zato jih izbirajte karseda previdno.

9. Zadrega

Ne hodite na čistino in ne izpostavljajte, da ste v zadregi, kajti tovrstna kočljivost položaja signalizira da tavate v temi, kar pa v primerih poslovne korespondence večinoma ne drži, saj vendarle ne rešujete moralno-etičnih dilem.

10. Verjetno

Malo je takih, ki v poslovnem svetu lahko prerokujejo prihodnost, zato v komunikaciji pozabite na to besedo, saj vas bo slej ko prej stala kredibilnosti. »Verjetno« nima nič dobrega zapisanega v kartah, v stekleni krogli pa vidimo, da prinaša le osip zaupanja.

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.