Da se prihodnost nezadržno bliža, nam da slutit ves napredek, ki je v zadnjem času zaznamoval avtomobilsko industrijo. Električna energija poganja že praktično vsa prevozna sredstva, ki si jih lahko zamislimo. Nekateri izumi in dognanja se berejo kot znanstvena fantastika in le vprašamo se lahko, kaj vse nam bo še prinesla električno obarvana prihodnost. A kljub hitremu napredku so med nami še vedno klasične »makine«, ki nam bodo še lep čas privabljale nasmešek na obraz in nam ušesa polnile z rohnečimi melodijami. Poglejmo, kako avtomobilsko prihodnost vidimo ta mesec.
Poglejmo, kaj so nam vizionarji v razvojnih oddelkih proizvajalcev avtomobilov pripravili za prihodnost in še enkrat zatresli temelje novega sveta avtomobilizma, ki postaja izjemno futurističen.
TESLA, KI JE PRESENETILA VSE
TESLA ROADSTER
Tesla Roadster bo premikal oziroma zakoličil nove meje v svetu športnih električnih avtomobilov. Prototipni Roadster lahko od 0 do 100 km/h pospeši v zgolj 1,9 sekunde, kar pomeni, da je to najhitrejši produkcijski avtomobil na svetu. Za hitrost od 0 do 160 km/h potrebuje 4,2 sekunde, njegova končna hitrost pa je več kot 400 km/h. S polno napolnjenimi baterijami bo mogoče prevoziti razdaljo med Los Angelesom in San Franciscom v obe smeri, kar je skoraj 1000 kilometrov. Baterija z zmogljivostjo 250 kilovatnih ur zagotavlja, da boste to razdaljo lahko prevozili z avtocestnim režimom vožnje. Tesla Roadster bo na ceste zapeljal v letu 2020, rezervacije zanj pa so že začeli zbirati.
tesla.com
JAPONSKA LEPOTICA
NOVA MAZDA 6
Čeprav bi za novo Mazdo 6 lahko rekli, da gre za prenovo, ta v sebi skriva veliko več, kot je moč opaziti na prvi pogled. Večje spremembe so v notranjosti, pod pokrovom in v novi tehnologiji. Novo Mazdo 6 bo po novem poganjal tudi motor Skyactiv-G 2.5 T. V nasprotju s predhodnimi motorji je novi opremljen s turbino, ki bo dodala še nekaj pospeška. Motor ima 250 konjskih moči in uporablja tehnologijo Dynamic Pressure Turbo, ki zavrti turbino že pri nizkih obratih in ponuja več moči pri višjih hitrostih. Rezultat te tehnologije naj bi bil takojšen pospešek. Povsem nova je armaturna plošča, najbolje opremljeni modeli pa bodo imeli v notranjosti lesene obloge, usnje Nappa in aluminij.
mazda.com
AVTOMOBIL ZA PRIHODNJE TISOČLETJE
LAMBORGHINI TERZO MILLENNIO
Ime Terzo Millennio pomeni tretje tisočletje, s čimer želi Lamborghini pokazati, v kakšno smer se bo premikala prihodnost avtomobilov. Ta bo električno gnana in bo uporabljala nove tehnologije, nove materiale in nova znanja. Karoserija, narejena iz karbonskih vlaken, je kar precejšen izziv, saj kljub trdnosti tudi karbonska vlakna kdaj počijo ali se poškodujejo. Lamborghini in MIT sodelujeta tudi na tem področju in razvijata karbonska vlakna, ki bi se »zacelila« sama. Avtomobil naj bi ves čas nadzoroval svojo karbonsko strukturo in zaznal poškodbe ali razpoke v njej. Če bi sistem zaznal kakšno nepravilnost, bi po nanocevkah pritekla »zdravilna kemija« in popravila strukturo.
lamborghini.com
VRNITEV TERENSKE LEGENDE
JEEP WRANGLER
Najnovejši Jeep Wrangler (2018) ostaja zvest tradiciji in svoji prepoznavni obliki. Z leti je postal bolj aerodinamičen in tehnološko naprednejši, a še vedno hipoma prepoznaven kot džip. Novi Jeep Wrangler bo na voljo v dvo- ali štirivratni različici. Ob tem bo mogoče izbirati med trdo ali mehko streho in med fiksnim ali premičnim vetrobranskim steklom. Govorice namigujejo tudi na to, da bo tokrat na voljo tudi električno pomična streha. Da bo v novem Wranglerju eden izmed najbolj naprednih štirikolesnih pogonov na svetu, verjetno niti ni treba izgubljati besed, saj bo Wrangler ostal v samem vrhu med terenskimi avtomobili in še bolj poudaril svoj legendaren pedigre.
jeep.si
ELEKTRIČNA PRIHODNOST ŠE BREZ STREHE
BMW i8 ROADSTER
BMW i8 Roadster je težko pričakovani električno-hibridni kabriolet, ki se ponaša s prenovljeno tehnologijo in osupljivim odprtim dizajnom. Ima eno od najmodernejših platnenih pomičnih streh. Odpre in zapre se v neverjetnih 16 sekundah, elektronika pa deluje vse do hitrosti 49 km/h. Aluminij, ki povezuje ogrodje strehe, je bil v celoti izdelan s tehnologijo 3D-tiska, da bi se posamezni deli kar najbolje ujemali med seboj. Moč, ki jo ima novi BMW i8, je 369 konjskih moči, kar je 12 konjskih moči več kot pri predhodnem modelu. Zmogljivost baterije se je s 7,1 kWh povečala na 11,6 kWh, z njo lahko prevozimo 28 kilometrov v popolnoma električnem načinu vožnje, kombinirana hibridna poraba pa znaša le 3,3 l/100 km.
bmw.si
CESTNI PLENILEC
ASTON MARTIN VANTAGE
Aston Martin Vantage ohranja proporce svojega predhodnika s spredaj nameščenim motorjem in nizko kupe streho. V primerjavi s predhodnikom je novi Vantage precej bolj agresiven in bolj atletsko grajen. S podolgovatim prednjim delom in večjo odprtino za zrak deluje kot plenilec, ki po cesti zasleduje svojo žrtev. 4-litrski 8-valjni motor z dvojno turbino ima 510 konjskih moči, kar je za 80 konjskih moči več kot pri predhodnem modelu Vantage GT. Novinec je občutno lažji od predhodnika in se lahko od 0 do 100 km/h požene v 3,6 sekunde ter doseže končno hitrost pri 312 km/h. Poleg tega je Vantage prvi Aston Martin, ki je opremljen z elektronsko zaporo zadnjega diferenciala.
astonmartin.com
6-KOLESNA POŠAST
HENNESEY VELOCIRAPTOR
Velociraptor je s svojimi šestimi kolesi verjetno najbolj predelan Ford F-150, ki ga je mogoče najti. Osnovan je na modelu Raptor 2018, ki so mu motor navili do te mere, da ima voznik na razpolago več kot 600 konjskih moči. Velociraptor je eden izmed boljših terencev, ki vam s pogonom 6 × 6 in zaporo vseh treh diferencialov dovoljuje kraljevati na prav vsaki podlagi, in vse to boste lahko tudi zelo hitro počeli. Hennesey Velociraptor ima paket nadgradnje 600 Twin Turbo, prirejeno vzmetenje in masivna 20-palčna platišča, na terenskih pnevmatikah Toyo. Brembove zavore so na voljo za doplačilo. Naredili bodo le 50 primerkov pošastnega Forda in mu prilepili ceno 349.000 ameriških dolarjev.
henneseyperformance.com
PRIHODNOST TOVORNEGA PREVOZA
TESLA SEMI
Podatek, da tovornjak Tesla Semi od 0 do 100 km/h pospeši v le 5 sekundah, se sliši naravnost neverjetno. Vse to seveda brez prikolice, a kljub temu je to čas, ki ga ne doseže večina avtomobilov, kaj šele tovornih vozil. S polno naloženo prikolico, okoli 35 ton, doseže to hitrost v zgolj 20 sekundah. Semi ima dovolj moči, da se spopade s 5-stopinjskim klancem in to s hitrostjo 100 km/h. Tega bo zelo vesel vsak voznik tovornjaka, še bolj pa tisti, ki na kakšni zaviti gorski cesti obtičijo za njim. Doseg Teslinega tovornjaka ocenjujejo na 800 kilometrov pri avtocestni vožnji. To je dlje, kolikor lahko prevozijo dizelsko gnani tovornjaki s polnim tankom. Zasluga gre izredno aerodinamični zasnovi tovornjaka, ki ima boljši količnik zračnega upora kot Bugatti Chiron.
tesla.com