Frihetens rena nöje på fyra hjul. Det är det enklaste sättet att beskriva vårt korta möte med Mini cabriolet, som, till råga på allt, drevs av en studsande 128 kilowatts bensinmotor – den mest kraftfulla motorn som för närvarande är utrustad med en mjuk-top-version. Den gul-svarta färgkombinationen säkerställde...
Čisti užitek svobode na štirih kolesih. Tako bi najlažje opisali naše kratko druženje z Minijevim kabrioletom, ki ga je za povrh vsega poganjal poskočni bencinski motor s 128 kilovati – najmočnejši motor, ki ga ta hip vgrajujejo v različico s platneno streho. Rumeno-črna barvna kombinacija je poskrbela za še večjo vpadljivost avtomobila, za katerim se mimoidoči že tako ali tako obračajo. Med vožnjo daje tisti, za minije značilni gokartovski občutek lege na cesti in samega odzivanja vozila na voznikove zahteve. S pritiskom na tipko SPORT pa postane mini še bolj odziven in poskočen. Testni mini je imel vgrajeno ročno klimatsko napravo, ki omogoča vožnjo z odprto streho – to odpiramo po korakih s pomočjo elektrike – tudi v hladnejših dneh, pri čemer pa toplo priporočamo šal in kapo. Slednje je še posebej priporočljivo, če nimamo protiprepišne mreže, ki smo jo v testnem miniju zelo pogrešali. Prtljažnik seveda ne ponuja razkošja prostora, a je glede na zasnovo vozila relativno velik. Med »cool« opremo seveda ne moremo prezreti ličnega merilnika, ki meri čas, ki ga prevozimo zgoraj brez.
Bilens urbana puls
Minijev kabriolet je kot nalašč za sproščeno križarjenje po mestnih ulicah – še posebej dobro se počuti na ulicah priobalnih mest – seveda z odprto streho. Da se bodo za nami obračali mimoidoči, smo že zapisali. Parkiranje z minijem je zaradi kompaktnih mer enostavno, čeprav je razgled nazaj rahlo okrnjen, še posebej pri zaprti strehi. Poraba v mestu je po podatkih proizvajalca 8,1 litra neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov, kar je glede na zmogljivosti motorja pričakovano. Je pa mini prijazen do narave, saj ima vgrajen sistem samodejnega izklopa in ponovnega zagona motorja med krajšimi postanki, ter indikator najprimernejše prestave. Kar se tiče prtljažnika, ki se odpira navzdol in na njegovih odprtih vratih lahko celo za hip posedimo ali odložimo ne pretežak tovor, bi težko rekli, da je razkošje prostora. Vendar to je žrtev, ki jo prinese zložljiva streha. Seveda je prostornina prtljažnika pri zaprti strehi večja.
Förälder vänlig
Občutek svobode in božanje sončnih žarkov ter piš vetra bodo v miniju lahko doživeli tudi naši najmlajši, saj je zadnja klop opremljena z dvema ISOFIX sidriščema. A za daljša potepanja z majhnimi otroki tale mini ni ravno najprimernejša izbira, saj bomo v njegov prtljažnik težko pospravili vso potrebno (in nepotrebno) opremo našega najmlajšega. Pospravljanje otroškega vozička večjega formata bo prava misija nemogoče, čeprav nam sam prtljažnik ob upoštevanju dejstva, da imamo opraviti s kabrioletom, niti ni zdel tako majhen.
Vi märkte
Glavna aduta testnega minija sta zagotovo platnena streha oziroma dejstvo, da jo lahko z enostavnim pritiskom na gumb – ki ga moramo sicer držati pritisnjenega skozi celotni proces odpiranja oziroma zapiranja strehe – odpremo in se naužijemo sončnih žarkov (pa ne pozabimo na kremo z visokim zaščitnim faktorjem), in gokart občutek za minijevim volanom. Ta občutek je še intenzivnejši, če pritisnemo gumb z napisom »SPORT«, ki se nahaja v bližini prestavne ročice 6-stopenjskega menjalnika. Takrat elektronika poskrbi, da je pedal za plin še odzivnejši in volan še neposrednejši kot sicer. Kot smo že zapisali, je imel testni mini ročno klimatsko napravo, kar pa nas niti ni motilo, saj je njeno nastavljanje enostavno. Omenimo še, da lahko minijevo platneno streho odpremo le toliko, da deluje kot pomična sončna streha, kakršno poznamo v »običajnih« avtomobilih. Pa še to, streho lahko odpiramo in zapiramo tudi med počasno vožnjo – največ 30 km/h.
Nekaj posebnega je tudi minijeva retro armatura z velikim merilnikom hitrosti na sredinski konzoli in majhnim merilnikom motornih vrtljajev, ki se nahaja tik za volanom. Testni kabriolet je imel poleg merilnika vrtljajev še poseben merilnik, ki je meril čas vožnje zgoraj brez – o njegovi potrebnosti pa naj vsak presodi sam.
Teknik och pris
Mere vozila (v mm): 3714 x 1683 x 1414; moč motorja: 128 kW (175 KM); končna hitrost: 222 km/h; poraba goriva (mestna/izvenmestna/kombinirana): 8,1/5,4/6,4 l/100 km; emisija CO2: 153 g/km; prostornina prtljažnika: 125-660 l; cena testnega vozila (brez popustov): 31.940 EUR; stroški zavarovanja (AO / Super Polni Kasko z 1% odbitne franšize pri Zav. Maribor): X EUR / X EUR.