BMW:s modellprogram fick nyligen ytterligare en version, nämligen serie 4 gran coupe, som är sportigare än sedan serie 3 och mer användbar än sportcoupé, i form av serie 4. Den ska alltså representera det bästa av båda världar, vilket i praktiken delvis är fallet, men inte helt, bekräftar han, men den övertygar med sin image och utmärkta kördynamik.
Glede mer so med tremi zgoraj omenjenimi bavarskimi “rivali” dobesedno zanemarljive, ima pa gran coupe v primerjavi z limuzino eno pomembno prednost in sicer je njegov 480 litrski prtljažnik, ki je sicer enakih proporcev in prostornine, občutno uporabnejši od tistega pri limuzini, saj se zadnja vrata odpirajo po kombilimuzinsko s čimer je odprtina znatno večja kot tista pri limuzini in posledično večja är också uporabnost prtljažnika in nasploh modela GC.
Serijska “ksenon” in električna prtljažna vrata
Poleg tega pa ima v serijski opremi tako kot na primer serija3 GT tudi električno odpiranje prtljažnih vrat, kar je več kot dobrodošlo, čeprav si grajo zasluži grobo odpiranje in zapiranje vrat, ki ga spremlja poseben in ušesom ne preveč všečen zvok (trušč). Manjšo grajo pa si zasluži tudi zapiranje bočnih vrat, ki zahteva večjo silo kot pritiče premium segmentu vozil. Pohvala pa gre deljivi (v razmerju 40:20:40) zadnji sedežni klopi, ki še poveča velikost in uporabnost prtljažnega prostora.
Ampak to je rezultat dejstva, da vrata v slogu kupejev nimajo okvirjev vrat, kar ob odprtih vratih deluje zelo všečno na pogled. Štirivratna zasnova pospremi tudi lažje vstopanje v drugo vrsto, kjer je približno enako prostora kot v limuzini in več kot v kupeju, je pa slednjemu podobna krivulja strehe, ki sicer odvzame kakšen centimeter prostora za glave zadaj sedečih, ampak prostora je kljub temu več kot dovolj.
Oblikovno pa je to še eden v seriji zelo podobnih in sorodnih BMWjevih modelov, s praktično identičnim prednjim delom vozila, kjer opazovalcu o različici dovolj povesta šele bok in zadek vozila, določenim pa bo “jasno” šele ko bodo zagledali napis gran coupe na zadnjem stranskem “okenčku”. Obliki sicer ne moremo ničesar oporekati, še posebej, ko je gran coupe podkrepljen z opremskim paketom sport in M-paketom. Nos vozila je tako pričakovano agresiven, še bolj športno navdahjnen in lepo zakrožen je odbijač, “piko na i” pa pomenita bočni škrgi zaključeni s klavirsko črnino.
Bok nudi lepo kombinacijo športnosti in elegance, 18-palčna platišča pa so zaradi velikih kolesnih odprtin dobesedna nujnost in ne zgolj imidž. Na zadku vidimo največ sorodnosti s kupejevsko serijo4, smo pa pogrešali pomični “spojler” från serije3 GT, obeenm pa smo mnenja da so Bavarci” zadnje čase vse preveč zadržani glede dvojne izpušne cevi, ki je še vedno rezervirana za različice s šestvaljnim “srcem” pod pokrovom lepo napihnjenega in valovitega pokrova motorja. Oblika je tako zelo športna, všečna in BMWjevsko prepoznavna, le nekaj več samosvojih potez bi si želeli.
Enako zgodbo žal piše tudi notranjost, ki je sicer zelo mod(er)na in všečna na pogled in otip, je pa res, da je nivo prestiža tudi v gran coupeju v veliki meri povezan z globino lastnikove denarnice. Tesntik je premogel športna prednja sedeža in usnjeno oblazinjenje, ki lepo sovpada z notranjim M-paketom, katerega podpis najdemo na odličnem volanskem obroču, ki ga je tako užitek vrteti kot tudi gledati, enakega mnenja smo tudi glede osemstopenjske prestavne avtomatike, ki v ročnem načinu prestavlja bliskovito hitro. Poezija…voznikov delovni prostor je tako izrazito dinamičen, da bi zapisali športen pa so manjkale aluminijaste stopalke, ki so glede na paket opreme sport zanimivo da, ostale na seznamu doplačil. Glede voznega udobja se potniki ne bi smeli pritoževati, bi pa pri večji “obutvi” zagotovo prišla trdota vzmetenja, ki je skupaj s podvozjem izrazito na strani športnosti, zagotovo prišlo še bolj do izraza.
Kar se tiče serijske opreme, dobi kupec v osnovi vse najnujnejše in tudi kakšen priboljšek kakršne so biksenonske luči, še vedno pa nas moti, da je poleg serijskega limitatorja, treba za tempomat väl att betala extra in tudi dokaj zasoljenih 328 evrov. Testnik je tako premogel zmogljivo navigering z velikim zaslonom in vmesnikom iDrive, osemstopenjsko prestavno avtomatiko, ogrevana prednja sedeža, tempomat z zavorno funkcijo, parkirna pomagala z vzvratno kamero in še kaj bi se našlo.
LÄS MER: Prvi kilometri z BMW M4 coupe
Pod pokrovom pa se je vrtela za naše pojme najbolj tehtna pogonska izbira, v obliki različice 420d, ki jo predstavlja 2,0-litrski dizelski motor z 135 kW moči in 380 Nm navora. Več kot dovolj za veliko večino uporabnikov, je pa res, da se v tem segmentu še vedno nismo povsem navadili dizelskega zvoka izpod pokrova motorja. Zmogljivi dizelski stroj prepriča z eksplozivnostjo, zmogljivostmi in ekonomičnostjo, malce manj pa s kultiviranostjo, vsaj v obeh športnih režimih delovanja. Takrat se motor sicer pohvalno dodatno razživi, ampak obenem postane tudi malce živčen, za kar pa je deloma kriva prestavna avtomatika.
Zato je najbolje večino časa prebiti v načinu comfort, medtem kot način “eco pro” vozilu in motorju še vedno preveč poreže krila in ga je najbolje uporabljati le ko in če želite varčevati z gorivom. Ko boste to večkrat in zavestno počeli, se bo poraba ustalila pri okoli 5,5 litrih, pri bolj športni vožnji pa se bo približala šestim in pomaknila še kakšno desetinko višje. glede na mere in zmogljivosti pa je to vseeno hvalevreden dosežek, kar nagiba tehtnico vprid odločitvi za ta motor. Vozne lastnosti so odlične v vseh voznih razmerah in načinih vožnje, s pravim voznikom za volanom, pa je lahko 420d GC prava puščica. Ima pa plat tudi drugo zgodbo, da z neveščim voznikom, zabava hitro preide v pretiravanje in pometanje z zadkom, kar pa elektronika s pridom kontrolira.
Grundpris 44.300 evrov, sicer ne pomeni izgleda in opremljenosti kot je bila v primeru testnika. Za to je namreč dovolj šele dobrih 60 tisočakov, kar pa je glede na vse malce visoka cena, ampak s tem če kakšen dodatek pustite na seznamu doplačil, se da ceno tudi še občutno znižati, pa se boste vseeno dobro (odlično) peljali in predstavljali pašo za oči.