2013 kunde han ha blivit utskrattad, men Elon Musk, Teslas grundare och medgrundare av PayPal, som även kallas mobilitetens Steve Jobs, testade framgångsrikt transportsystemet för framtidens Hypeloop (som han själv beskrev som en blandning mellan ett Concord-plan, en elektromagnetisk pistol, ett bord för airhockey och nöjeståg av döden) tystade alla tvivlare. Nyligen publicerade företaget Hyperloop One en video av det första testet av det supersnabba transportsystemet, som kommer att nå hastigheter på upp till 1200 km/h; med detta tog projektet sin första seriösa form. Kommer vi i framtiden att anlända till Paris om en timme?
Po letalih, avtomobilih, vlakih in vodnih plovilih se nam obeta še peta oblika transporta: Hyperloop, kot ga je poimenoval njegov izumitelj Elon Musk. Medtem ko nas njegovi elbilar delajo vse manj odvisne od nafte, razvija tudi druge oblike prevoza, prijaznejše do okolja. Hyperloop temelji na premikanju aluminijaste (potniške) kapsule v cevi oz. zračnem predoru s stranskimi blažilniki, hitro gibanje, do hitrosti 1200 km/h (na Dunaju bi bili iz Ljubljane potemtakem v manj kot 20 minutah), pa mu omogoča nizek zračni tlak.
Hyperloop je svoj prvi test prestal v ameriški Nevadi, kjer je Hyperloop Technologies, ki se je v času testiranja preimenoval v Hyperloop One, postavil testno mesto, ki ga sestavlja 800 metrov tračnic za preizkus transportnega sistema prihodnosti. Do konca leta 2016 naj bi podjetje zgradilo in testiralo tudi kapsulo, progo in računalnik, ki ga bo upravljal.
Kaj sploh je Hyperloop? Gre za izjemno hiter in energetsko učinkovit prevoz v podtlačni cevi, saj kombinacija nizkega tlaka in brezstičnega premikanja kapsule za prevoz ljudi in tovora zmanjša količino trenja in posledično porabo energije. Cevi naj bi bile opremljene tudi s solarnimi celicami, celoten sistem pa naj bi proizvedel več energije, kot jo bo porabil. Prva oblika tovrstnega prevoza bo mogoča na relaciji San Francisco–Los Angeles.
Način prevoza, ki ga ponuja Hyperloop, sicer ni iz under 2013, ideja namreč sega v davno leto 1827, ko je izumitelj ladijskega vijaka Josef Ressel presenteras sistem pnevmatske pošte, ki je doživel številne nadgradnje. Sistem pnevmatskega prevoza je po pol stoletja ugasnil, saj so vozila v ceveh često obtičala. Pod nosom se je moral obrisati tudi projekt pnevmatske železnice pod reko Temzo, ki ga je pokopala predvsem finančna kriza.
LÄS MER: Tesla Model 3: Bilen som det är större kö till än den nya iPhonen
Ta očitno ne more do živega Elonu Musku in njegovim projektom, ki za vedno spreminjajo tok zgodovine.
Mer information:
hyperlooptransp.com