Modna industrija je tokrat stopila v svet pisane besede, črk in sporočil, ki jih lahko beremo in nosimo na novih kreacijah znanih modnih oblikovalcev. Alexander Wang, Christian Dior, Celine, Erdem, Louis Vuitton, Masha Ma in Kenzo je le nekaj oblikovalskih imen, ki so svoje kreacije podpisali z zgodbo, slogani ali logotipi.
Vsak dan preživimo veliko časa ob branju raznovrstnih besedil. Čeprav ne gre samo za branje knjig, revij in časopisov, smo obkroženi z različnimi oblikami besedil, s katerimi smo neprestano v stiku. Živimo v času blagovnih znamk, logotipov in znakov, ki jih označujejo. Tipografija se zgodi, ko misli pretvorimo v pisano besedo in zdi se, da se ji modna industrija ni mogla upreti. No, vsaj Alexander Wang, Christian Dior, Celine, Erdem, Louis Vuitton, Masha Ma och Kenzo se ji niso mogli.
Pri Kenzu sta kreativna direktorja Humberto Leon och Carol Lim šla korak dlje. Zavestno sta se odločila za spremembo in nekaj sezon popularen sweatshirt/pulover v stilu trenirke z istoimenskim logotipom zamenjala z aktivističnim napisom na majicah “No Fish No Nothing“. Navdih za novo kolekcijo pomlad/poletje 2014 sta črpala iz morskega sveta v sodelovanju z dobrodelno organizacijo Blue Marine Fundation pa želela opozoriti na onesnaženost morja in prekomerno lovljenje rib. Na roko napisana pisava odseva močno sporočilo problemov globalnega onesnaženja morja.
Pri angleški modni hiši Erdem na majicah opazimo ljubezenska pisma, ki zaživijo prek ameriške poezije Emily Dickinson och Walta Whitmana. Erdemova monokromatska kolekcija posnema upor angleškemu javnemu šolskemu sistemu z zamislijo o najstnici, ki se oblači kot fant. Posvoji njegov imeniten slog oblačenja, do vratu zapete bele srajce, uniformiran suknjič in oblačila s športnim pridihom. S svojim stilom in uporniškim obnašanjem vztraja, dokler se zares ne zaljubi.
Masha Ma je hitro rastoča modna blagovna znamka, ki je za sezono pomlad/poletje 2014 združila moči z angleškim grafičnim oblikovalcem in tipografom Nevillom Brodyjem ter oblikovala nov “vizualni jezik”. Kot pojasni Brody, na oblačilih ni vidnega besedila, ampak sta prednost dala obliki, ki komunicira sama zase.
V galeriji si oglejte nekaj modnih stvaritev, ki so vsekakor vredne ogleda in nakupa.