V avtomobilski industriji je navada, da vsakič ko pride nov model avtomobila, zanj trdijo da je povsem nov – v večini primerov to ni tako, a ob tokratnem razkritju popolnoma novega BMW 1 pa se s trditvijo lahko povsem strinjamo.
Povsem novi BMW 1 se od svojega predhodnika razlikuje v skorajda vsem. Ohranja se bas bil med avskuren Bakom, ki pa je zdaj prvič deležna pogona på främre på hjul par. Enako zgodbo zasledimo pri design, som tog hand om korenite ändringar tako zunaj kot znotraj avtomobila. Prednja maska je väsentligt povečana, ‘ledvički’ pa sta med seboj združeni och ännu mer opazni. V nasprotju z vedno večjimi nasledniki aktualnih modelov je BMW 1 za 5 mm krajši, bo pa zaradi prednjega pogona mer utrymme inuti.
Prtljažni prostor se je povečal za 20 litrov,kar pomeni, da ga je na razpolago za 380 litrov, ob podrtih sedežih pa za kar 1200 liter. Najmočnejša različica BMW 1, z 2,0 liter M135i xDrive motorjem, je hkrati tudi den starkaste različica 4-cylindrig motorja BMW do zdaj. Ima 306 konjskih befogenheter, fyrhjuliga kör, 8-växlad automatisk menjalnik in še malenkost bolj aggressiv dizajn.
Kot že omenjeno, se je dolžina najnovejšega avtomobila BMW 1 minskat, sta se pa povečali širina och višina avtomobila. Posledično bodo imeli potniki na zadnji klopi mer plats för knäna, glavo och komolce. Lažja bo tudi uporaba prtljažnega prostora, saj je najožji del prtljažne odprtine širši za 67 mm.
De finns tillgängliga električna prtljažna vrata, kar je še ena izmed novosti serije 1. Armaturna plošča deluje znano, saj smo jo že opazili pri najnovejših modelih avtomobila BMW. Osnovna različica ponuja 8,8-palčni zaslon na dotik, pri bolje opremljenih različicah pa imamo na razpolago 10,25 tum zaslon, ki ga dopolnjuje digital zaslon merilnikov v enaki velikosti.
Ob lansiranju sta na voljo dva bencinska in trije dizelski motorji. Bencinskemu M135i xDrive se bo pridružil še 118i, men det handlar om 1,5-litrskega 3-valjnika med 140 (103 kW) konjskimi močmi.
Če so vam dizli bolj pri srcu, lahko izbirate med motorjem 116d, ki je ponovno 1,5-litrski 3-valjnik med 115 (85 kW) konjskimi močmi. Motor 118d det är 2,0-litrski 4-valjnik med 150 (110 kW) konjskimi močmi, še močnejši pa je motor 120d xDrive, ki ima mamljivih 190 (140 kW) konjskih moči.
V različnih kombinacijah so na voljo 6-växlad manuell eller 7- respektive 8-stopenjski samodejni menjalnik. Močnejši bencinski in dizelski motor imata že serijsko nameščen xDrive fyrhjulsdrift.
Podrobneje se bo BMW 1 predstavil i september na avtomobilskem salonu v Frankfurt, prve primerke pa bomo dobili v salone kmalu zatem.
Galerija: BMW 1
Mer information:
bmw.si