Det är ett misstag att tro att en bättre kamera automatiskt ger ett bättre foto. Det senare är skapat av fotografen, inte kameran. Detta är bara ett verktyg för att nå målet, så det är långt ifrån allt beroende på dyr utrustning. Inom fotografering finns det därför några gyllene bud som inte kan ersättas av någon lösning som tillverkare försöker skapa genvägar till kvalitet. En sådan är kompositionen, som ofta avgör om ett foto förtjänar en plats i albumet eller inte. Att behärska de grundläggande reglerna för komposition inom fotografi är därför en av förutsättningarna för att skapa bra bilder. Och här är några tips.
Skulle vilja izboljšali svoje fotografije? Za to vam ni treba v fototrgovino po boljši fotoaparat, upoštevanje nekaterih fotografskih pravil, kot so osnovna pravila o kompoziciji, bodo brezplačno konkretno izboljšala kvalitet vaših fotografij, ki bodo zdaj vendarle sporočale tisto, kar ste želeli. Tako kot v časopisu ni vse napisano z enako velikostjo črk, da bralec loči med pomembnim in manj pomembnim, enako velja v fotografiji, kjer je kompozicija eden tistih elementov, ki lahko naredi velikansko razliko.
LÄS MER: Hur berättar man att man är gravid på ett roligt sätt med bilder?
Ob tem velja poudariti, da so v fotografiji pravila za to, da se kršijo. A to je treba delati z občutkom in šele, ko enkrat poznate in v praksi udejanjate nasvete iz nadaljevanja, ste lahko občasno tudi ”nepokorni”.
Pravilo tretji. Predstavljajte si, da je kader razdeljen na tretjine (vertikalno in horizontalo). Štiri križišča namišljenih črt so področja, kamor postavite objekt/subjekt, ki ga želite izpostaviti.
Pravilo tretjin. Skozi pomembne elemente naj poteka navidezna črta.
Napeljevanje. Poskušajte najti element v kadru, ki gledalčevo oko vodi po sliki do centra interesa.
Napeljevanje. Poskušajte najti element v kadru, ki gledalčevo oko vodi po sliki do centra interesa.
Diagonale. Kompozicija, pri kateri so osnovni elementi razporejeni v smeri diagonale. Če je v razporeditvi več diagonalnih smeri, mora biti ena dominantna, ostale pa tej podrejene. Diagonale so jasno lahko zgolj namišljene oziroma nakazane.
Diagonale. Kompozicija, pri kateri so osnovni elementi razporejeni v smeri diagonale. Če je v razporeditvi več diagonalnih smeri, mora biti ena dominantna, ostale pa tej podrejene. Diagonale so jasno lahko zgolj namišljene oziroma nakazane.
Uokvirjanje. Oprezajte za okni ali vrati.
Uokvirjanje. Oprezajte za okni ali vrati.
Izstopanje subjekta. Najdite kontrast med subjektom in ozadjem ter ga od slednjega nekako izolirajte.
Izstopanje subjekta. Najdite kontrast med subjektom in ozadjem ter ga od slednjega nekako izolirajte.
Izpolnite sliko. Slavni vojni fotograf Robert Capa, je nekoč dejal, da če slike niso dovolj dobre, pomeni, da nismo bili dovolj blizu.
Izpolnite sliko. Slavni vojni fotograf Robert Capa, je nekoč dejal, da če slike niso dovolj dobre, pomeni, da nismo bili dovolj blizu.
Dominantno oko na sredo. Postavite dominantno oko na sredino fotografije, kajti to ustvari efekt Mona Lise, torej občutek, da vam oko sledi.
Dominantno oko na sredo. Postavite dominantno oko na sredino fotografije, kajti to ustvari efekt Mona Lise, torej občutek, da vam oko sledi.
Ponavljanje. Ponavljanje vzorca daje občutek velikosti in mnoštva elementov na fotografiji. A za homogen vzorec morate zajeti dovolj veliko količino enakih predmetov.
Ponavljanje. Ponavljanje vzorca daje občutek velikosti in mnoštva elementov na fotografiji. A za homogen vzorec morate zajeti dovolj veliko količino enakih predmetov. Vzorci so namreč estetski moment.
Simetrija. Simetrija na fotografiji je prijetna za oko, odločitev ali simetrija ali pravilo tretjin, pa je dostikrat stvar osebne preference. V tem primeru nobena izbira ni napačna.
Simetrija. Simetrija na fotografiji je prijetna za oko, odločitev ali simetrija ali pravilo tretjin, pa je dostikrat stvar osebne preference. V tem primeru nobena izbira ni napačna.