Besattheten av sociala medier, foton och att porträttera det ideala jaget har visat sina tänder i ordets rätta bemärkelse, när tonåringar går på plastikkirurgi för att få utseendet på sina favoritfilter. Vilken typ av värld lever vi i?
Obsesija s sodobno tehnologijo in vsem tistim, kar nosi s seboj, je začela vse bolj močno vstopati v našo podzavest. Plastična kirurginja dr. Neelam Vashi je skovala izraz ‘snapchat dismorfija’, zaskrbljujoč trend mladostnikov, ki želijo s plastično operacijo doseči videz, kot ga imajo na svojih najljubših Snapchat filtrih.
V nedavno objavljenem članku o filtrih in urejanju fotografij, ki so postali norma, ki spreminja razumevanje lepote ljudi po svetu, je ugotovila, da z uporabo funkcij za urejanje fotografij na Instagramu, s filtri na Snapchatu och Facetunu posamezniki ‘posnemajo’ posvetovanje s plastičnimi kirurgom – v trenutku spremenijo obliko svojega obraza, videz pričeske, zob …
Mladostniki, kot piše, s seboj na kirurške posvete prinašajo fotografije, posnete pod določenim koti ali razsvetljavo. Gre za slike, ki so nerealne, saj pacientom postavljajo nerealna pričakovanja, ker želijo doseči fantazijsko različico samih sebe.
Zmožnost, da ‘spremenimo sami sebe’, je postala nov način, kako pristopiti k operaciji. Vashi pravi, da je bila pred popularnostjo sebkov najpogostejša pritožba tistih, ki so želeli poseg rinoplastike, grba na nosu. Danes pa je naraščajoče zanimanje za ‘popravljanje’ asimetrije nosu in obraza, tillsammans med rinoplastiko och presaditvami las, ki so priljubljene zahteve za izboljšanje videza.
Mer information:
jamanetwork.com