fbpx

Svetovna premiera: Volkswagen ID.7 facelift 2026 – ali nizkocenovni model z oznako limited – ko električna eleganca naredi korak proti klasiki

Ko futuristični načrti naletijo na korporativno konservativnost

ID.7 facelift 2026
Foto: Ai mockup / VW konfigurator

Zdi se, da je Volkswagen ID.7 (modelno leto 2026) doživel bodisi rahlo prenovo (facelift) bodisi dobil cenovno ugodnejšo omejeno različico - limited. Čeprav gre formalno za korak naprej, je hkrati presenetljivo opazen tudi korak nazaj – predvsem na oblikovni ravni. Fotografije še neuradnih modelov razkrivajo nenavadno kombinacijo futurističnih linij in klasičnih »VW« odločitev, ki delujejo panično in nedosledno. Namesto navdušenja tako vzbujajo številna vprašanja. Se Volkswagen spogleduje s Teslino strategijo in predstavlja cenovno dostopnejši ID.7 – čeprav gre za njihov paradni model?

Začnimo z odprtimi očmi: pričakovali smo futuristični električni avto, ki bi kričal »jutri«, a smo dobili vozilo, ki tiho šepeta »še vedno smo Volkswagen«. ID.7 za leto 2026 – bodisi kot prenovljeni model (facelift) bodisi kot cenovno ugodnejša različica “limited” – je bil razkrit po zaslugi slovenskih trgovcev, ki so ga že vključili v konfigurator in naročilo za dobavo v letu 2026. Njegove fotografije so se nepričakovano znašle na spletnem portalu avto.net, s čimer je bil model razkrit še pred uradno predstavitvijo. In ob tem se ne moremo znebiti vprašanja: ali pri Volkswagnu res vedo, kaj počnejo?

Oblikovno je ID.7 leta 2023 začel drzno in futuristično, a zdi se, da si je znamka vmes premislila. Kot da bi jih prešinila misel: »električni avtomobili ne smejo izgledati preveč električno«. Rezultat prenove za leto 2026 je opazno bolj zadržan, predvsem na zadnjem delu vozila. Ta novi pristop bo morda pomirjujoč za tradicionalne kupce, vendar vozilu odvzame karakter in vizualno prepoznavnost, ki bi jo od Volkswagnovega električnega paradnega konja pričakovali. Zdi se, kot da so stopili korak nazaj – podobno kot Tesla s svojimi osnovnimi različicami – in vozilu odvzeli del sodobnosti. Morda zaradi zniževanja stroškov, nižje prodajne cene ali neposrednega odziva na konkurenco, kot je Tesla Model Y.

ID.7 facelift 2026
Foto: konfigurator VW / ps
Foto: konfigurator VW / ps

Oblikovanje: ko futurizem sreča konservativnost

Prvotna zasnova ID.7 je navdušila z ostrimi, čistimi linijami, nizko silhueto in elegantno obliko, ki je samozavestno izžarevala električno prihodnost. Facelift modela za leto 2026 pa to vizijo nekoliko razvodeni. Najbolj očitna sprememba so zadnje luči, ki zdaj spominjajo na klasične Passatove – torej oblikovno bolj zadržane in tradicionalne.

Prav tukaj se futuristična zgodba začne lomiti: namesto da bi elektrifikacijo izkoristili kot priložnost za oblikovno drznost in jasen odmik od preteklosti, se pri Volkswagnu očitno ponovno zatekajo k preverjeni, varni estetiki. Ali pa – še bolj ironično – posnemajo Teslo, ki so jo nekoč sami kritizirali.

Foto: Ai Mockup / vir – VW konfigurator

adek vozila – prostor, kjer bi moral zasijati tisti pravi »wow faktor« – je po videnih fotografijah presenetljivo zadržan. Manj prebojen, manj jasno električen in posledično manj izstopajoč v množici drznih, futurističnih modelov, ki jih na trg prinašajo predvsem kitajski proizvajalci. Čeprav nekaj linij ostaja elegantnih in proporci dobro uravnoteženi, celotna oblikovna zasnova deluje preveč previdno. Sporoča: »Mi smo Volkswagen.« A morda to počne celo preveč neposredno – skoraj na prvo žogo.

– Tam, kjer bi pričakovali pogum, dobimo kompromis.
– Tam, kjer bi moral stati značaj, je nastopila varnostna odločitev.
– In tam, kjer bi lahko Volkswagen naznanil novo oblikovno poglavje, je ostal pri starem scenariju.

Foto: konfigurator VW
Zadek je izjemno konzervativen … in očitno korak v optimizacijo stroškov.

Notranjost in tehnologija: nazaj na tipke, ampak z …

V notranjosti ID.7 facelift 2026 so opazni elementi, ki kažejo, da pri Volkswagnu vendarle poslušajo kritike uporabnikov: vračajo se klasične tipke in gumbi na volanu (tiste iz Passata), namesto da bi se zanašali zgolj na senzorske površine in »živahne« futuristične vmesnike. Med drugim se vračajo tudi fizične tipke za upravljanje ogrevanja (upamo po slikah sodeči), prezračevanja in prilagoditev klimatske naprave – kar uporabniku daje več otipne varnosti in manj frustracij v trenutkih, ko »ne najdeš« ustrezne funkcije na zaslonu.

Foto: konfigurator VW
Nazaj so običajni gumbi, tako kot pri VW Passat.

Kljub temu pa se prav tukaj pojavi ključni paradoks: če želiš, da električni avtomobil deluje kot nekaj novega, potem mora tudi notranjost to jasno sporočati. Vračanje fizičnih tipk je sicer premišljen in dobrodošel korak v smeri boljše uporabniške izkušnje, a če hkrati celoten ambient ostaja preveč podoben klasičnim Volkswagnovim modelom iz preteklosti, se začne zdeti, da je sprememba bolj kozmetična kot resnična.

Celoten vtis še dodatno oslabi občutek, da so bile pri materialih sprejete varčevalne odločitve. Tkanine in obloge – vsaj po videnem – delujejo preprosteje, skoraj kot korak nazaj. V notranjosti ni tiste prave vizualne in otipljive »EV-premium« identitete, ki bi jo pričakovali od avtomobila, ki naj bi predstavljal tehnološki in oblikovni vrh znamke. ID.7 že zdaj ne izstopa po izjemni kakovosti materialov, zato je vsak dodatni kompromis še toliko bolj opazen – in razočara.

Cena: tu se začne zanimiv del zgodbe

Na voljo je uradna cena trgovca: 44.999 EUR (Vir: avto.net) za avtomobil na sliki in podatki na oglasu:

Foto: zajem zaslona

Volkswagen ID.7 Pro Limited Tourer 210 kW (2026)
Baterija: 82 kWh
Moč: 210 kW (286 hp)
Poraba: 14,4 kWh/100 km
Doseg: 607 km (WLTP)
Pogon: električni (BEV)
Menjalnik: avtomatski
Karoserija: karavan, 5 vrat
Oprema: Front Assist, Lane Assist, Light Assist, Side Assist, aktivni tempomat, LED luči, ogrevani sedeži, PDC, Keyless Go itd.
Status: novo vozilo, dobava v >30 dneh

Cena: 44.999 EUR (neobvezujoča maloprodajna cena na dan 13. 10. 2025) (Vir: avto.net / Porsche interavto)

Kar je pri vsem skupaj posebej zanimivo? Za enako konfiguracijo smo pridobili potrditev, da je cena občutno nižja od cene primerljivega predhodnega modela ID.7 Tourer pred prenovo. To jasno kaže, da Volkswagen očitno sledi Teslini strategiji: ponuditi električno vozilo v cenovnem razredu okoli 40 tisočakov, ki še vedno zagotavlja vse, kar povprečen kupec električnega avtomobila dejansko potrebuje. ID.7 tako postaja neposredna konkurenca osnovnemu modelu Tesla Model Y.

Prav zaradi tega se zdi, da so bile zadnje luči – skupaj z drugimi oblikovnimi kompromisi – ena prvih točk na seznamu »varčevalnih ukrepov«. Cenejša izdelava pomeni nižjo končno ceno, s čimer ta model zdaj zaseda bistveno bolj konkurenčno pozicijo v razredu električnih karavanov.

ID.7 facelift 2026
Foto: konfigurator VW
Blago in materiali izgledajo izjemno podobno materialom Tesla Standard.
Foto: konfigurator VW

Pod črto: zgrešeno a razumljivo panično

Kaj naj rečem? Lahko le zaključim: ID.7 facelift 2026 je stabilen korak naprej v tehničnem in uporabniškem smislu, vendar zaradi svoje oblikovne varnosti in konservativnih odločitev deluje kot tihi korak nazaj – vsaj v duhu. Če sem iskreno ciničen (in to običajno tudi sem), bi rekel takole: Volkswagen je imel priložnost zakričati »to je naš električni flagship!«, pa je raje šepnil »saj veste, kdo smo«.

Za kupce, ki iščejo električni avto prepoznavne znamke, zanesljivega imidža in preverjene kakovosti, ID.7 še vedno ostaja dobra izbira. A za tiste, ki iščejo nekaj drznega, novega, z izrazitim karakterjem in jasno zgodbo prihodnosti, utegne ta model pustiti vtis neizkoriščenega potenciala. Odločila bo cena! In ta je pri modelu ID.7 Facelift limited – zanimiva!

Dodatne Informacije

volkswagen.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.