Volkswagen ID.7 je bil v svojem izvirnem bistvu zamišljen kot futuristična električna admiralska ladja. Elegantna, drzna, napredna. Toda fotografije modela za leto 2026, ki je prišel na dan prek slovenskih trgovcev in konfiguratorjev, razkrivajo nepričakovano drugačno zgodbo. Prikazujejo vozilo, ki ni nujno klasičen »facelift«, temveč cenovno optimizirano različico ID.7 Limited, ki s svojo bolj konservativno obliko preseneča – in celo zmede.
Kaj se dogaja v Wolfsburgu? Je to poskus prevzema Tesline »low-cost« filozofije? Ali pa le izdelek oblikovne treme, ki se včasih zgodi tudi največjim znamkam?
Oblikovanje: ko futurizem sreča varčevalno realnost
Prvotni ID.7 je v letu 2023 prinesel natanko tisto, kar je trg pričakoval od Volkswagna: čisto električno estetiko, tekoče linije, samozavesten poklon prihodnosti. Limited različica za leto 2026 pa je vidno drugačna. Zadnje luči so zaradi znižanja stroškov poenostavljene in oblikovno bližje Passatu kot futurističnim konceptom znamke.


Rezultat je avtomobil, ki hodi po tanki črti med sodobnostjo in tradicijo. Nekateri bodo rekli, da gre za pametno odločitev, ki pomirja konservativne kupce, drugi pa bodo v tem videli pretiran kompromis – skoraj kapitulacijo pred varčevalnimi ukrepi, ki jim danes podleže marsikateri proizvajalec.
Pri ID.7 Limited je očitno, da je poudarek na dostopnosti. In dostopnost redko pomeni maksimalno drznost.

Notranjost: dobrodošli nazaj, gumbi
Volkswagen je poslušal kritike. V ID.7 Limited se vračajo klasični gumbi in fizične tipke – tisti iz Passata – kar bo mnoge razveselilo. Audiovizualni minimalizem je zamenjan s funkcionalnostjo, ki jo prsti prepoznajo brez pogleda na zaslon.

Nazaj so običajni gumbi, tako kot pri VW Passat.
Toda tudi tu je videti, da je model Limited zasnovan kot cenovno ugodnejša alternativa. Materiali so preprostejši, tkanine delujejo nekoliko bolj osnovno, ambient pa izgublja del premium električnega karakterja, ki naj bi ga nosil originalni ID.7.

Blago in materiali izgledajo izjemno podobno materialom Tesla Standard.

Notranjost ni slaba. A ni več to, kar bi pričakovali od Volkswagna, ko govorimo o njihovem »flagship« električnem vozilu.
Cena: tukaj se zgodba obrne
In to precej konkretno.
Volkswagen ID.7 Pro Limited Tourer 210 kW (2026)
(Vir: avto.net / Porsche Interauto)

– Cena: 44.999 EUR
– Moč: 210 kW (286 hp)
– Baterija: 82 kWh
– Poraba: 14,4 kWh/100 km
– Doseg: 607 km (WLTP)
– Karoserija: karavan
– Pogon: električni (BEV)
– Oprema: Front Assist, Lane Assist, Side Assist, LED luči, ogrevani sedeži, aktivni tempomat, Keyless Go, PDC …
Gre za zelo dobro opremljen avto, ki z razumnim dosegom in dovolj moči stoji bok ob boku modelom v višjem cenovnem razredu.
Najpomembnejši del? Za podobno konfiguriran model brez oznake ID.7 Limited je treba odšteti približno 10.000 evrov več. To jasno nakazuje Volkswagnov premik v cenovno kategorijo, kjer danes kraljuje Tesla Model Y Standard Range – z uporabo varčevalnih ukrepov, racionalizacijo materialov in nekoliko bolj klasično estetiko. Realno ponudba obstaja že nekaj mesecev, a avtov še nismo opazili na cesti.
Pod črto: premišljen kompromis ali izgubljena priložnost?

Zadek je izjemno konzervativen … in očitno korak v optimizacijo stroškov.
Volkswagen ID.7 Limited 2026 ni slab avto. Daleč od tega. Je tehnično izpopolnjen, varčen, dobro opremljen in končno cenovno zanimiv. Toda tisti, ki so v ID.7 videli simbol prihodnosti znamke, bodo v različici Limited začutili rahlo nostalgijo po drznosti, ki je zdaj zamenjana s pragmatično ekonomiko.
Limited je točno to – omejen. Po ceni izjemno konkurenčen, po estetiki bolj zadržan, po identiteti nekoliko manj električen od originala.
A če bo končna cena odločala o uspehu, potem ima ta različica izjemno dobro izhodišče. V času, ko se električni modeli borijo z visokimi cenami in padajočim povpraševanjem, lahko tak pragmatičen pristop pomeni preživetje. In morda celo presenetljiv tržni uspeh.






