Po skoraj desetletju izzivov in prebojev je TAG Heuer uspel industrializirati ogljikov lasni vzmet, ki obljublja večjo odpornost na udarce, magnetizem in temperaturne spremembe. Ta inovacija debitira v omejenih izdajah modelov Carrera in Monaco, ki združujejo vrhunsko tehnologijo z ikoničnim dizajnom.
Počakajte, ali res potrebujemo še eno “revolucijo” v urarstvu? No, če gre za TAG Heuer, ki je po devetih letih mukotrpnega razvoja končno obvladal ogljikov lasni vzmet – imenovan TH-Carbonspring – potem morda res. Predstavljajte si: majhen, a ključen del mehanične ure, ki je lažji od peresa, odporen na magnete kot superjunak in nezlomljiv kot vaša najljubša kavna skodelica po padcu z mize. To ni samo tehnični dosežek; to je kot da bi urarji rekli siliciju: “Hvala za vse, ampak zdaj imamo nekaj boljšega.”
Ogljik premaguje silicij na njegovem lastnem terenu
Silicij je bil dolgo časa zvezda med lasnimi vzmetmi – odporen na magnetizem, lahek in natančen. Ampak ima eno veliko pomanjkljivost: krhkost. Pod udarci nad 5.000 g se zlomi kot suha veja. TAG Heuerjev ogljikov lasni vzmet pa to premaga z izjemno sposobnostjo absorbiranja udarcev, hkrati pa ohranja lahkotnost, ki izboljšuje kronometrično zmogljivost.
Kako so to dosegli? S postopkom kemičnega nanašanja iz par (CVD), kjer ogljikove nanocevi rastejo pri temperaturah med 600 in 850 stopinjami Celzija. In tu je trik: med proizvodnjo rastejo neposredno tudi kolut, kar odpravlja tradicionalne napake pri sestavljanju. Devet let je trajalo, da so to izpopolnili – dovolj časa, da bi lahko vmes zgradili majhen most ali dve.
Zanimivo je, da je TAG Heuer popolnoma zaobšel patentirano tehnologijo silicija, ki je pogosto omejena z dobavnimi verigami in licenčnimi stroški. Namesto tega so razvili štiri lastne patente, ki pokrivajo vse od rastnega procesa do integracije koluta. To pomeni neodvisnost in potencial za širšo uporabo v lastni proizvodnji – ironija, kajne? Medtem ko drugi plačujejo licence, TAG Heuer piše svoja pravila.
Dva ikonična modela dobita ogljikov tretma
Za debit TH-Carbonspringa je TAG Heuer izbral svoja najbolj prepoznavna modela: Monaco in Carrera. Kot da bi rekli: “Če bomo spremenili igro, jo spremenimo z zvezdami.”
Model Monaco Flyback Chronograph TH-Carbonspring ima 39-milimetrsko ohišje iz kovanega ogljika, poganjano z mehanizmom TH20-60, ki ponuja flyback funkcijo in 80-urno rezervo energije. Carrera Chronograph Tourbillon Extreme Sport TH-Carbonspring pa se razteza na 44 milimetrov z mehanizmom TH20-61, ki dodaja leteči tourbillon in 65-urno rezervo.
Oba modela sta v celoti izdelana iz ogljika – od ohišja do pritiskalnikov in krone. Rezultat? Izgled, ki spominja na stealth bombnik, z vrtinčastimi ogljikovimi številčnicami, ki odražajo geometrijo lasnega vzmeti. Črno-zlati kazalci z belo Super-LumiNovo zagotavljajo oster kontrast, medtem ko ujemajoči se gumijasti paščki z DLC titanovo zaponko dopolnjujejo celoto.
Kljub vesoljski tehnologiji oba ohranjata 100 metrov vodoodpornosti in certifikat COSC – dokaz, da inovacija ne pomeni žrtvovanja osnovne zanesljivosti. Kdo bi si mislil, da lahko ogljik naredi uro tako robustno, a hkrati elegantno?
Tehnične specifikacije na kratko
- Model: Monaco Flyback Chronograph TH-Carbonspring
Velikost ohišja: 39 mm
Material ohišja: Kovan ogljik
Mehanizem: Notranji TH20-60 avtomatski flyback kronograf
Rezerva energije: 80 ur
Vodoodpornost: 100 m
Omejena izdaja: 50 kosov
Cena: 17.900 dolarjev / primerljivo evrov - Model: Carrera Chronograph Tourbillon Extreme Sport TH-Carbonspring
Velikost ohišja: 44 mm
Material ohišja: Kovan ogljik z tahimetrsko luneto
Mehanizem: Notranji TH20-61 avtomatski kronograf tourbillon
Rezerva energije: 65 ur
Vodoodpornost: 100 m
Omejena izdaja: 50 kosov
Cena: 42.100 dolarjev / primerljivo evrov
Cene in razpoložljivost
Monaco Flyback Chronograph TH-Carbonspring bo na voljo od decembra 2025 po ceni 17.900 dolarjev, medtem ko Carrera Chronograph Tourbillon Extreme Sport TH-Carbonspring sledi v prvem četrtletju 2026 za 42.100 dolarjev. Omejene izdaje po 50 kosov pomenijo, da bodo šli hitro – kot dirkalni avto na ravnini.
Zaključek: Prihodnost urarstva v ogljiku
TAG Heuerjev TH-Carbonspring ni samo tehnični trik; je korak naprej v mehaničnem urarstvu, ki premaguje omejitve tradicionalnih materialov (lasni vzmet). Debit v modelih Monaco in Carrera kaže, da lahko inovacija in tradicija sobivata – z malo ogljika in veliko domišljije. Če ste ljubitelj ur, ki želite nekaj, kar je hkrati klasično in futuristično, je to morda vaš naslednji kos. Ampak pohitite, preden postane mainstream.