Elon Musk je kot tisti prijatelj, ki vedno zamuja na večerjo, a ko končno pride, prinese najboljše vino. Smo v novembru 2025. Leto, ki naj bi bilo po naših pomladnih napovedih na City Magazine prelomno za "baby Teslo", se izteka. Spomnimo se: marca smo pisali, da bo "Model Q" (ali Model 2, ali celo Model 1, kot smo ga ljubkovalno klicali maja) zapeljal na ceste junija. Kaj smo dobili? Cenejši Model 3 in kup novih obljub o robotaksijih. A ne bodite razočarani. Vse kaže, da je bila zamuda taktična poteza genija – ali pa samo kaos v Teksasu. Kakorkoli, letnik 2026 je tisti pravi.
Če ste brali naše kolumne in napovedi Tesla Model Q skozi leto 2025, veste, da je bila to čustvena vožnja.
Marec 2025: Finančni direktor Tesle Vaibhav Taneja je namignil na “naslednjo generacijo”. Mi smo na City Magazine takrat drzno napovedali: “To je Tesla Model Q: cenovno dostopen električni avto, ki obljublja veliko že na začetku 2025.” Bili smo optimisti.
Junij 2025: Svet je čakal na veliki “razkritje” 12. junija. Pričakovali smo kompaktnega križanca. Dobili smo… posodobljene renderje in Muskovo predavanje o AI.
Oktober 2025: Realnost nas je udarila. Namesto Q-ja smo dobili “Standard Model 3” za 35.000 evrov. A hkrati so se pojavile trdne informacije: proizvodne linije za “projekt Redwood” se dejansko postavljajo.
Kaj zdaj vemo (in je bolj kot ne fiksno)
Pozabite na špekulacije iz leta 2023. Danes, konec 2025, imamo jasnejšo sliko, sestavljeno iz uhajanj informacij, analize dobavne verige in dejstva, da Musk ne more več ignorirati kitajskega BYD-ja.
- Ime: Čeprav smo se igrali z imeni Model 2 in celo Model 1, se oznaka Model Q (za “Quantum” preskok v proizvodnji ali pa samo za “Question mark”?) presenetljivo dobro drži v medijih.
- Baterija – Srce revolucije: To je tisto, o čemer smo pisali maja. Ne gre za velikost, ampak kemijo. 53 kWh LFP (litij-železo-fosfat) baterija je “sweet spot”. Zakaj? Ker je neuničljiva, poceni in omogoča doseg, ki ga dejansko potrebujete.
- Poraba: To je podatek, ki bi moral skrbeti VW ID.3. Pričakujemo porabo okoli 12,5 do 13 kWh na 100 km. To ni le “dobro”. To je fizikalni čudež aerodinamike.

Specifikacije: Številke, ki ubijajo konkurenco
Ne bomo si lagali. To ne bo avto za podiranje rekordov na Nürburgringu. Bo pa Tesla Model Q, ki bo na semaforju še vedno pustil zadaj vsakega dizelskega Golfa.
- Pogon: Zadnji pogon (RWD). Ker je zabavneje in ceneje.
- Moč: Okoli 150 kW (200 hp). Ravno prav, da ne potrebujete dirkaške licence, a dovolj, da se nasmejite.
- Pospešek: 0–100 km/h v cca 7 sekundah.
- Doseg: 400 – 500 km (WLTP). Realno? Okoli 350 km mešane vožnje. Za ceno pod 30 tisočakov? Prodano.
- Prtljažnik: Tukaj nas je Tesla presenetila. Kljub dolžini okoli 4 metre, naši viri in analize tlorisa (ki spominja na pomanjšanega Y) kažejo na presenetljivih 470 do 600 litrov prostornine (če štejemo še tisti “frunk” spredaj in dno prtljažnika). Dovolj za štiri kovčke ali pa zelo velikega psa.
“Unboxing”: Zakaj je to pomembno za vašo denarnico?
V City Magazinu smo že pisali o procesu “unboxing”. To ni marketinška floskula. To je način, kako bo Tesla dosegla ceno 25.000 € (plus DDV, seveda). Namesto da avto potuje po traku kot kača, ga sestavijo v kosih (kot Lego kocke) in združijo na koncu. Manj barvanja, manj varjenja, manj ljudi. Rezultat: Avto, ki je cenejši za izdelavo od Toyote Corolle. Ključ do uspeha bo popolnoma spremenjen način izdelave avtomobila.
Tehnologija: Kjer Q postane “pameten”
Največja prednost? Hardware 4 (HW4) ali morda že HW5. Medtem ko drugi proizvajalci zaračunavajo navigacijo, bo Tesla Model Q verjetno prišel pripravljen na avtonomijo. In tu je kavelj – Musk rabi milijone teh avtomobilov na cesti, ne zaradi prodaje, ampak zaradi podatkov za svoj AI. Vi niste le kupec; vi ste trener njegove umetne inteligence. In za to privilegij boste dobili avto ceneje. Poštena menjava? Verjetno.
Zaključek: Vreden čakanja? Tesla Model Q
Leto 2025 je bilo leto “skoraj”. Leto 2026 bo leto “končno”. Če imate v žepu 25 ali 30 tisočakov in iščete nov avto, imate dve možnosti: Kupite rabljenega Modela 3 zdaj, ali pa počakate na Q-ja. Moj nasvet? Če lahko, počakajte. Tesla Model Q ne bo le “poceni Tesla”. Bo avto, ki bo zaradi svoje majhnosti, okretnosti in učinkovitosti morda celo boljša Tesla za evropske ceste kot njeni večji bratje. Je aerodinamičen, praktičen in ima tisti “faktor kul”, ki ga Renault 5 (kljub vsej svoji nostalgiji) težko doseže brez Googlove programske opreme.
Tesla Model Q prihaja. Malo pozneje, kot smo napovedovali marca, a z razlogom. In ko bo tu, bo tišina na cesti postala zelo glasna za konkurenco.





