fbpx

Tesla Model S in Model X: posodobitev 2025 po Teslino – veliko dima, malo elektrike

Diskretna prenova: Ko je »novo« skoraj nevidno

Model S

Tesla je naposled posodobila svoja prestižna Tesla model S in model X. In če pričakujete revolucijo, vam lahko že zdaj prihranimo čas: ne, ni je. Razen če vas navdušuje ideja, da plačate 5.000 evrov več za… skoraj enako vozilo.

Tesla je danes – bolj potiho kot običajno – predstavila prenovljena modela Model S in Model X. Toda če bi ju parkirali poleg lanskih različic, bi tudi največji Teslini navdušenci potrebovali lupo. Vizualne spremembe so subtilne kot šepet v vetru, in večina novosti se skriva pod pločevino, kjer jih bodo zaznali le najbolj senzibilni vozniki – ali pa Tesla sama.

Foto: Tesla

K sreči se lahko pohvalijo z nekoliko tišjo notranjostjo – manj vetra, manj cestnega hrupa in malo več zvočne izolacije, čeprav konkretnih podatkov o tem (kot je pri Tesli pogosto v navadi) ni. Obenem naj bi nova zasnova vzmetenja in puše (ja, to so tiste gumenjake med šasijo in podvozjem) poskrbeli za udobnejšo vožnjo. A znova – brez številk, samo obljube.

Foto: Tesla
Foto: Tesla

Novi modri odtenek in boljša kamera. Ja, to je to.

Poleg teh skoraj neopaznih mehaničnih izboljšav boste pri novincih Model S in Model X opazili še novo barvo karoserije – Fost Blue, ter novo sprednjo kamero, ki naj bi izboljšala vidljivost. Znotraj pa malo več ambientne osvetlitve (ker ponoči res ne gre brez barvne svetlobne terapije) in nekaj več prostora v tretji vrsti pri Modelu X. In za tiste, ki ste si že prej želeli volan iz vesoljske ladje: jop, yoke volan ostaja – za dodatnih 1.000 dolarjev, seveda.

Foto: Tesla

Plaid hitrost dol, dizajn gor

Tesla pravi, da ima Model S Plaid zdaj obliko, “optimizirano za visoke hitrosti”. Zanimivo, saj se je najvišja hitrost znižala iz 200 mph na 149 mph (321 km/h na 240 km/h). Kar je nekako tako, kot če bi novi superšportnik dobil krila – in nato izgubil motor.

Vsaj pospešek ostaja brutalen – 0–60 mph v 2,5 sekunde, kar bo še naprej navduševalo tiste, ki radi na semaforju dokazujejo svojo premoč.

Doseg: končno nekaj pozitivnega

Na področju dosega so pa le naredili korak naprej. Tesla se hvali, da gre za njihove najdaljše dosege do zdaj:

  • Model S Long Range: do 410 milj (660 km)
  • Model S Plaid: do 368 milj (592 km)
  • Model X Long Range: do 352 milj (566 km)
  • Model X Plaid: do 335 milj (539 km)

Tudi novi dizajni platišč naj bi izboljšali aerodinamiko in s tem povečali doseg, kar je že lepši razlog za nadgradnjo kot dinamična osvetlitev kabine.

Foto: Tesla

Sveža cena, svež šok – a tako kot pri vseh prozivajalacih – višja:

Za vse te rahle popravke boste morali globlje seči v žep. Tesla je cene posodobljenih modelov zvišala za 5.000 dolarjev, kar pomeni:

  • Model S: od 86.630 USD
  • Model S Plaid: od 101.630 USD
  • Model X AWD: od 91.630 USD
  • Model X Plaid: od 106.630 USD

Ali so te spremembe vredne te cene? Odvisno, ali vam je bolj pomembna dodatna tišina ali dodatna gotovina v denarnici.

Foto: Tesla
Foto: Tesla

Zaključek: Posodobitev po Teslino – subtilna, samozavestna, zasoljena

Če bi kdo drug kot Tesla predstavil tako drobne spremembe s tako visoko ceno, bi najbrž požel val kritik. A Elonova ekipa igra svojo igro – in očitno še vedno uspešno. Čas bo pokazal, ali bodo kupci to »prenovo« sprejeli kot evolucijo ali kot elegantno zamaskirano stagnacijo.

Ena stvar pa ostaja nespremenjena: vožnja v Tesli je še vedno nekakšen tehnološki performans z elementi kabareja – le da zdaj stane še malce več.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.