fbpx

Tesla Model Y se sam dostavi kupcu: Prva avtonomna dostava avtomobila na svetu – in zakaj je to šele začetek

30-minutni Texas road trip brez voznika

avtonomna dostava avtomobila
Foto: Tesla

Avtonomna dostava avtomobila?! Tesla je naredila to, o čemer so hollywoodski scenaristi sanjali že od Knight Riderja dalje: nov, bleščeč Model Y je v Teksasu zapustil proizvodni trak in se popolnoma sam odpeljal do hišnega dovoza svojega lastnika – brez voznika, brez daljinske kontrole, brez panično stisnjenih dlani na volanu. To je bila prva avtonomna dostava avtomobila. S tem je podjetje Elona Muska opravilo prvo povsem avtonomno dostavo vozila v zgodovini in sredi vročega asfaltskega popoldneva pokazalo, da prihodnost včasih pride dan prej, kot piše v uradnem urniku.

O popolni avtonomiji pri Tesli poslušamo že od leta 2017, ko je Musk prvič obljubil, da bo »čez leto dni« avto peljal sam. Sedem let, nekaj tisoč tweetov in neskončno memov pozneje se je na jugu Austina končno zgodilo: Model Y je od Giga Texas do predmestnega parkirišča prevozil približno 24 km (15 mi) v pol ure, ob tem pa na avtocesti dosegel 116 km/h (72 mph). Kako je potekala vožnja …. torej  prva avtonomna dostava avtomobila.


Pot se bere kot prospekt turistične agencije: iz tovarniških vrat čez parkirišče, naprej na I-35, mimo neštetih pickupov in Whataburgerjev, skozi mestno džunglo South Lamar Boulevard ter veličastni finale – robotski lok zadnjega kolesa na dovozu novega lastnika. Vsa manevriranja, menjave pasov in zavijanja so upravljali kamere, radarji in neimenovano število NVIDIA-jevih tranzistorjev – človek ni niti pomahal.

Foto: Tesla

FSD v12.5 in železni živci silicija – prva avtonomna dostava avtomobila

Srce celotne predstave je zadnja različica Full Self-Driving (Supervised) v12.5, ki teče na strojni opremi Hardware 4. Za razliko od dosedanjih »beta-bližnjic« ta paket ne izpisuje več opozorila “Hands on the wheel!”, temveč le vljudno preverja, ali kamera zazna budne oči na voznikovem sedežu – čeprav tam tokrat ni sedel nihče.

Tesla je za dogodek odprl tudi nov Robotaxi način, ki združi Smart Summon in navigacijo od vrat do vrat. Da bo jasno: vozilo je med celotno potjo ostalo v nadzoru lastnega računalnega vida; noben varnostni inženir ni sedel v spremljevalnem Cybertrucku s prstom na rdečem gumbu za »Prekini misijo«. To je bila prva popolnoma avtonomna dostava avtomobila na svetu.

Foto: Tesla
Z aplikcijo boste lahko avtomobil poklicali pred vhod stanovanja ali nakupovalngea centra.

Regulatorji, skeptiki in konkurenca

Medtem ko Waymo še čaka dovoljenje za prevoz plačljivih potnikov po meddržavnih cestah, in Aurora vozi zgolj tovorne vlačilce, je Tesla prehitela oboje – vsaj po marketinški uri. A bitka ni končana: analitiki opozarjajo, da bo moral Musk najprej prepričati zvezne in evropske regulatorje, preden bo flota samovozečih Tesel dejansko drvela tudi po starem kontinentu. V Evropi bomo na  avtonomna dostava avtomobila na svetu morali še počakati.

Kritiki so seveda skočili iz svojih spletnih zakotij in trdili, da gre za »preveč zrežiran« dogodek – kot da to zmanjša tehnični dosežek. Če smo pošteni, tudi prvi pristanek na Luni je bil videti sumljivo dobro osvetljen, pa ga nihče resno ne postavlja pod vprašaj (razen tistih, ki nosijo kapice iz aluminijaste folije).

Zaključek: prva avtonomna dostava avtomobila

Kaj torej pomeni ta 30-minutni robotski road trip za povprečnega smrtnika? Prvič, ključi vašega prihodnjega avta vam bodo morda prišli naproti kar po dovozu – medtem ko vi srkate kavo v copatih. Drugič, cenik? Tesla uradno ni razkrila posebne »dostavne« takse; Model Y Long Range AWD v Evropi trenutno stane okrog 55.000 € Model Y od 44.000 eur dalje, toda kdo ve, koliko bo stala programska opcija, ki avtomobil spremeni v lastnega kurirja. Trenuno FSD stane 99 dolarjev mesečno, a to se lahko spremeni. Tretjič in najpomembnejše: če bo avto sam prišel k vam, vam končno ne bo treba prositi svaka, da vas zapelje do prodajnega salona. Tu je Tesla naredila največjo revolucionarno kljukico.

Za mnoge je to še ena Muskovska gimmick predstava, a tech-svet ve, da so veliki premiki sprva vedno videti kot cirkus. Dokler nekega dne ne postanejo dolgočasna vsakodnevna praksa – tako kot električna okna ali Bluetooth. In ko bo tisti dan prišel, se bomo z nostalgijo spominjali junija 2025, ko je Tesla prvič pripeljala sama k lastniku, in si mislili: »Saj res, včasih smo za avto hodili v trgovino. Kako čudno!«

Dodatne Informacije

tesla.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.