fbpx

Tesla v EU na razpotju: padec prodaje Tesla v EU za kar -49% na letni ravni, kjub rasti trga za kar 27,8 %

Tesla ima težave v EU

Padec prodaje Tesla v EU
Foto: Tesla / avtor AI

Medtem ko Evropa pri prodaji električnih avtomobilih postavlja nove rekorde, so se Teslini april­ske registracije skoraj prepolovile (april 2024 / April 2025). Je pionirka elektro mobilnosti izgubila zagon? Analiziramo padec prodaje Tesla v EU.

Aprila je Evropa doživela pravo električno prenovo: prodaja izključno električnih avtomobilov se je zvišala za 27,8 % na 184.685 enot v primerjavi z letom 2024, njihov tržni delež med novimi registracijami pa je zrasel na 15,3 %. Analiziramo padec prodaje Tesla v EU, saj je v istem času  Tesla, nekdanja vodilna sila prehoda k ničelni emisiji, zabeležila skoraj 49-odstotni padec registracij⁽¹⁾. Kako je prišlo do tako strmega padca?

Foto: Tesla
Novi model Tesla Y je glede na konkurenco cenovno le še konkurenčen. Tesle nikdar niso bile pozeni. A 50.000 evrov za večjo baterijo je znesek, ki kupce prepriča, da pogledajo še drugam.

Evropa: električni val in boj za tržni delež – padec prodaje Tesla v EU

Evropa ne zaostaja več toliko: od Norveške do Španije skoraj vsak uveljavljen proizvajalec ponuja vsaj en električni model, pogosto cenejši od Tesle. Kitajski izdelki so dostopni in cenovno konkurenčni, korejski proizvajalci se pohvalijo z dolgo avtonomijo, nemške tradicionalne znamke pa ostajajo priljubljene med evropskimi kupci.

“Prodajni val električnih vozil je neustavljiv,” ugotavlja glavni analitik ACEA. “Tesla pa je – ironično – ostala na klopi za rezervne.”⁽¹⁾

Foto: Tesla
Ravno kar prenovljena Tesla X, je prenovljena le na papirju. Kupci pa potrebujejo “vizualno” prenovo saj kupujejo z očmi.

Tesla na preizkušnji – padec prodaje Tesla v EU

Padec prodaje Tesla v EU?! Kaj se je zgodilo s titanom avtomobilskega sveta, ki je z Modelom 3 prevzel vodilni položaj že leta 2017? Razlage o tovarniških prekinitvah in posodobitvah Modela Y ne zdržijo kritike, saj so zaloge polne in proizvodne linije tekoče. Ključni problem je, da nov Model Y v Evropi ni vzbudil pričakovanega navdušenja, povpraševanje pa je ostalo “rahlo mlačno.” Deloma lahko krivimo tudi cenovno politiko, saj je Tesla Model Y z dvojnim motorjem in večjo baterijo z kakšnim dodatkom hitro preko 50.000 eur. Na srugi strani pa ja Volkswagen ponudil novega Volwswagen Passata PHEV – torej priključni hibrid za ceno okoli 43.000 evrov. Za avtomobil s 100 kilometri zgolj električnega dosega – dobra cena.

  1. Preveč tekmecev, premalo unikatnosti. Evropejci se obračajo k kitajskim znamkam (BYD, MG, Polestar), ki ponujajo ugodne cene in dolge dosege. Ter seveda kopici EU znamk, ki ima precej novih električnih avtomobilov za zanimiv denar.
  2. Nepričakovani politični zasuki. V časih, ko en sam tvit spremeni tržne cene, evropski kupci raje ne tvegajo bližnjic z izvršnim direktorjem. Pri Tesli resnično ne veš, koliko bodo stali avtomobili prihodnji mesec. Veliko jih špekulira, da bo cena še nekoliko padla.
  3. Podaljšane platforme. Model S in Model 3 sta na trgu že dlje kot sedem oziroma skoraj dvanajst let. Posodobitve prinašajo le estetske popravke, pod njimi pa ostaja stara zasnova. Č3eprav Tesla svoje avtomobile v celoti in stalno posodablja, pa so ljudje vizualn abitja, ki rabijo videti zunanje spremembe.
Foto: Tesla

Znižanje cen ali nov model?

Edina sredstva, ki jih Tesla lahko uporabi, sta zniževanje cen ali lansiranje povsem novega modela – vendar obe možnosti že dolgo krožita:

  • Cenovni manevri: Znižanja cen so postala že rutina, medtem ko se v ZDA izteka subvencija 7.500 $, kar bo dodatno stisnilo marže.
  • Novi modeli: Cybertruck za zdaj zbira več nasmehov kot naročil in ni dobavljiv v EU, Cybercab pa je morda zanimiva novost, a ne za množični trg, saj ne naslednja tri leta. Ima pa Tesla še vedno ogromno prednost pri FSD vožnji in če napovedi držijo zna v pravem trentku narediti revolucijo v industriji.  Ter AI vozžnjo prodati velikanom, kot je Ford, in ostali ameriški prozivajalci.

Kaj prinaša prihodnost?

Teslina prihodnost je zdaj vezana na eno: avtonomno vožnjo brez posredovanja voznikov

  • Zaupanje je najtežje zgraditi, še posebej po letih javnih demonstracij nedokončanih sistemov.
  • Konkurenca na področju prihodnje mobilnosti ne počiva: Waymo, Mobileye, Baidu in celo Mercedes že napredujejo s samovozečimi taksiji.

Če želi Elon Musk z “Master Plan Part ∞” (beri: “AI bo rešil vse”) ustaviti padec registracij, mora Evropi ponuditi nekaj izjemnega: “Model Y, ki sam vozi, sam plača parkirnino in sam odpelje smeti.” Brez tega bo Tesla ostala draga igračka za navdušence, ne pa množični trend.


Zaključek: ključni trenutek v zgodovini Tesla

April 2025 bo ostal v spominu kot mesec, ko je Evropa glasno zavpila “Dovolj!” in obrnila hrbet nekdanjemu kralju EV-jev. Če želi Tesla obdržati prestol, bo morala ponuditi več kot le prenovo zunanjosti starih modelov. In čeprav Elon Musk napoveduje prihodnost avtonomne vožnje, Evropejci glasujejo z denarnico – in ta je že prešla k konkurenci.

 

Dodatne Informacije

tesla.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.