fbpx

Test Fiat 500X “cabrio”: italijanska večna klasika s pridihom romantičnosti

Test Fiat 500X

Fiat 500X
Foto: Jan Macarol

Italijanski dizajn je pogosto večen in tako je tudi s Fiatom 500X, avtomobilom, ki presega osnovne funkcije in se uvršča med kultne izdelke, kot so Vespa, Porsche 911 in Mercedes-Benz G-Wagon. Kljub desetletju na trgu, Fiat 500X še vedno izgleda tako dobro kot prvi dan – ali pa še bolje.

Fiat 500X je eden tistih avtomobilov, ki jim avtomobilski navdušenci pravijo “avto s posebno karizmo”. Ko so ga pri Fiatu predstavili pred skoraj desetletjem, je takoj stopil ob bok Mini Countrymanu in tam kraljeval med tistimi, ki cenijo italijanski pristop k umetnosti izdelovanja avtomobilov. Ta pristop vključuje ne le funkcionalnost, temveč tudi nezgrešljiv italijanski šarm. Testni Fiat 500X je bil prav takšen: nezgrešljivo Fiat, nezgrešljivo italijanski. V časih, ko je vse brez barve in okusa, je ravno to tisto, kar mnogi iščejo v avtomobilih.

Foto: Jan Macarol

Fiat 500X je bil sicer prvotno predstavljen leta 2014 kot del širše linije Fiat 500. Zasnovan je bil kot kompaktni križanec, ki združuje ikonični slog Fiata 500 z večjo prostornostjo in funkcionalnostjo SUV-ja. Z leti je Fiat 500X prejel številne posodobitve, vključno z najnovejšim modelom, ki je opremljen z hibridnim pogonom. Leta 2018 so mu pri Fiatu namenili rahli facelift (luči, inoftainment), s katerim je dobil prenovljeno notranjost, ki vključuje redizajnirane sedeže in mat srebrno armaturno ploščo. Največja sprememba je uvedba infotainment sistema Uconnect na vseh modelih, kar omogoča bolj integrirano uporabniško izkušnjo. Sistem vključuje 7-palčni zaslon, ki podpira Apple CarPlay in Android Auto.

Foto: Jan Macarol Original iz leta 1957 ter zadnja generacija FIAT 500 in 500x. V Italiji jih je res veliko.
Foto: Jan Macarol

Drugače je avtomobil zelo prostoren. V zadnjem delu vozila bodo odrasli nekoliko omejeni zaradi prostora za glavo, vendar je prostor za krajše in srednje dolge poti zadosten. Prtljažnik s 350 litri prostornine presega mnoge konkurente in je ravno zaradi same globine izjemno funkcionalen. Na poti namreč res nismo imeli nikakršnih težav z zlaganjem prtljage za tri osebe. V bistvu smo ga hvalili kot izjemno prostornega.

Foto: Jan Macarol
Armaturna plošča je kljub letom še vedno funkcionalno dobra, poleg klasičnih števcev je “veliko” digitalnega delovnega prostora.

Hibridna tehnologija

Testni Fiat 500X je imel oznako 1.5 Hybrid, kar pomeni, da je opremljen z 1,5-litrskim hibridnim motorjem, ki proizvaja 131 konjskih moči (96 kW) in 240 Nm navora. Hibridni sistem vključuje 48-voltni elektromotor, ki izboljšuje učinkovitost porabe goriva in zmanjšuje emisije. Motor je povezan s samodejnim 6-stopenjskim DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) menjalnikom, ki zagotavlja gladko in hitro prestavljanje. Kapaciteta baterije pri tem hibridnem sistemu znaša 0,8 kWh. Ta majhna, a učinkovita litij-ionska baterija pomaga pri zmanjševanju porabe goriva in emisij ter izboljšuje celotno zmogljivost vozila z zagotavljanjem dodatne moči motorju med pospeševanjem in pri ponovnem zagonu motorja v načinu Stop&Start. Občutki med vožnjo so bili nekoliko mešani, saj je avtonomija elektromotorja izjemno majhna, hkrati pa se čuti zagon sicer odličnega bencinskega motorja. Kljub temu pa moramo pohvaliti, da je avto precej lepo odziven in na trenutke skoraj dirkaški. Fiat 500X 1.5 Hybrid doseže pospešek od 0 do 100 km/h (0-60 mp/h) v približno 9 sekundah, kar je impresivno za mestni križanec. Najvišja hitrost je omejena na 190 km/h (118 mph), kar omogoča udobno vožnjo tako po mestnih ulicah kot po avtocestah.

Foto: Jan Macarol

Zahvaljujoč napredni hibridni tehnologiji je poraba goriva izboljšana, kar zagotavlja povprečno porabo približno 5,5 litra na 100 kilometrov (51.4 mpg). Emisije CO2 so zmanjšane na približno 125 g/km, kar ustreza najnovejšim okoljskim standardom. Sam test pa je pokazal pri 1500 kilometrih prevoženih v enem tednu, porabo 6,4 litra, kar je glede na veliko avtocestnih kilometrov izjemno dober rezultat.

Foto: Jan Macarol

Veliko opreme za primeren znesek

Ker se Fiat 500X počasi poslavlja, nadomestil ga bo model z oznako Fiat 600, so pri Fiatu radodarni z opremo in seveda tudi s cenami, ki so ta hip res ugodne, upoštevajoč, da že osnovni paket opreme vključuje LED dnevne luči, Uconnect infotainment sistem s šestimi zvočniki, AUX-in/USB priključke in daljinske upravljalnike na volanu. Vsi modeli Fiat 500X imajo tudi petzvezdni varnostni rating Euro NCAP, sedem zračnih blazin, ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne sile, elektronski nadzor stabilnosti in Hill Holder sklopko za lažje speljevanje na klancu. Seveda pa je za doplačilo ali ob določenem paketu opreme možen tudi radarski tempomat in vsa ostala sodobna oprema.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Lepo opremljen pa je na primer Fiat 500X s paketom Sport, ki mu doda nekaj “popra”, kot je poseben športni volan z dodatki alcantare, ter športne stopalke ter razni dodatki na karoseriji. Tako boste za 120 konjskega z oznako Sport in praktično vso opremo odšteli le 21.990 evrov.

Za takšnega, ki mu pomaga elektrika, pa okoli 27.000 evrov.

Fiat 500X ponuja tudi možnost pomične strehe (imel jo je testni), podobne tisti, ki jo je ponujal Renault Twingo. Do hitrosti 80 km/h je uporaba strehe znosna, vendar postane pri višjih hitrostih precej glasna. Zvočna izoliranost avtomobila je slabša, kar je še posebej opazno v tunelih in med vožnjo na avtocesti. Zaradi teh pomanjkljivosti bi osebno takšno streho načeloma odsvetoval in ne bi priporočil, da se znajde na seznamu dodatne opreme. Je pa seveda izjemno romantična, ko se ob zahajočem soncu peljete po Amalfijski obali in na ta način drugače dojemate okolico. A teh situcij je res malo. Zato je tisti z “normalno” streho v vsakodnevnem prometu bolj uporaben.

Zaključek: Italijanska večna klasika s pridihom romantičnosti

Fiat 500X bodo izbrali vsi tisti, ki ljubijo italijanski pristop k mobilnosti. Ta nikoli ni bil “perfekten”, ampak pri mestni mobilnosti predvsem funkcionalen. In prav takšen je Fiat 500X. Kljub letom, ki jih ima pod pasom, je še vedno avtomobil, ob katerem marsikdo še vedno pogleda, kdo je za volanom. In to tudi šteje.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.