fbpx

Test Ford Explorer Electric (2024): električni SUV, ki meri na Teslo z geni Volkswagna

Ford pozablja preteklost in samozavestno vstopa v električno prihodnost.

Test Ford Explorer Electric (2024)
Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Ko se ena vrata zaprejo (zbogom, Fiesta), se druga odprejo – tokrat z elektriko. In ta nova vrata vodijo naravnost v udobno, digitalno in precej samozavestno notranjost novega Ford Explorer Electric (2024). A je to še vedno Ford, kot ga poznamo? Test Ford Explorer Electric (2024)!

Konec je. Zgodba Fiest, Focusov in vseh tistih modelov, ki so desetletja zvesto služili evropskim voznikom, se je zaključila kot zadnje poglavje knjige, ki je ostala brez nadaljevanja. Ford je obrnil nov list in zdaj z vsemi štirimi – no, tremi pogonskimi konfiguracijami – drvi v električno prihodnost. Novi Ford Explorer Electric (2024) ni le avtomobil, temveč simbol premika. Premika, kjer se ameriška samozavest udomači na nemški platformi z evropskim naglasom in digitalnim obrazom. Z veliko dobrimi lastnostmi. Torej – test Ford Explorer Electric (2024)!

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Na prvi pogled deluje, kot da je nekdo v Detroitu vzel obliko legokocke in jo zbrusil do aerodinamične elegance. Kvadratna drža, a zaobljeni robovi. Spredaj zaščitna maska – »The Shield«, kot so ji romantično rekli – ni le estetski dodatek, temveč pripomore k učinkovitosti. Zadaj napis »Explorer« kriči s samozavestjo, kot da se hoče prepričati, da ga ne boste zamenjali za kateri koli drug SUV. In verjemite, ne boste. Je poseben in v primerjavi s svojim evropskim bratom ID.4 precej drugačen.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Zakaj Explorer vozi v nemških čevljih?

Če se vam zdi nenavadno, da Fordov električni SUV uporablja Volkswagnovo platformo – niste edini. A razlog je preprost: denar in hitrost. Leta 2019 sta Ford in Volkswagen sklenila strateško partnerstvo, ki vključuje skupni razvoj električnih vozil, gospodarskih vozil in celo avtonomne tehnologije. Rezultat? Ford Explorer Electric (2024) je zgrajen na Volkswagnovi preverjeni platformi MEB, ki jo uporabljajo modeli ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 pa tudi Škoda Enyaq in Audi Q4 e-tron.

To sodelovanje Fordu omogoča, da brez astronomskih stroškov in izgube časa vstopi na evropski trg električnih vozil z vozilom, ki že v osnovi stoji na trdnih temeljih. Seveda pa Ford ni zgolj prelepil logotipa – dizajn, uporabniški vmesnik in celoten »občutek v kabini« so povsem drugačni. Explorer ni Volkswagnov klon, temveč preoblečen Američan z evropsko dušo – ali, če smo pikri: ameriški superjunak v nemških čevljih, ki zna reči »Guten Tag« z lepo izgovorjeno angleščino.

Zunanjost: ameriški nastop z evropsko držo

Ford Explorer Electric (2024) združuje ameriško drznost z evropsko prefinjenostjo, kar se jasno odraža v njegovem zunanjem oblikovanju. Kljub relativno kompaktnim meram – dolžina 4.468 mm, širina 1.872 mm, višina med 1.630 in 1.639 mm, z medosno razdaljo 2.767 mm – deluje samozavestno in robustno, kot se spodobi za SUV s koreninami čez lužo. V primerjavi s konkurentom Volkswagen ID.4, ki meri 4.584 mm v dolžino, je Explorer krajši za približno 12 cm, kar mu daje nekoliko bolj kompaktno in urbano naravnano silhueto, primernejšo za evropska mesta.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Kar zadeva prostornost, Explorer ponuja 450 litrov prtljažnega prostora, ki se z zloženimi zadnjimi sedeži razširi na 1.400 litrov. Za primerjavo: Volkswagen ID.4 nudi nekoliko večji osnovni prtljažnik s 543 litri, kar pomeni, da Explorer na tem področju malenkost zaostaja. Kljub temu notranja prilagodljivost in ravno dno prtljažnika zagotavljata dovolj uporabnosti za vsakodnevne opravke ali daljše poti.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro / 450 litrov prtljažnega prostra ni malo in ponuja dobro funkcionalnost.

Z oblikovnega vidika mi je Explorer osebno bolj všeč kot ID.4. Njegova stranska silhueta je dinamična, sprednji del samozavesten, vendar pa zadek morda nekoliko preveč spominja na pretekle generacije Explorerja, znane iz ameriških filmov. Manjka mu nekaj izvirnosti – morda drznejši svetlobni podpis ali oblikovni detajl, ki bi mu dal lastno identiteto.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro
Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro
Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro
Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Po drugi strani pa je celoten dizajn močno navdihnjen z oblikovalsko filozofijo Range Roverjev. To se še posebej opazi pri napisu »Explorer« na sprednjem in zadnjem delu vozila, ki je bolj Range kot Ford – in prav to mi je všeč, saj sem velik ljubitelj njihovega oblikovanja. Explorer torej ne posnema neposredno, temveč prepleta prepoznavne stile v samozavestno, a elegantno celoto.

Trije obrazi enega Explorerja

Tako kot dober roman ponuja več pogledov na isto zgodbo, tudi Ford Explorer Electric (2024) prihaja v treh različicah – vsaka s svojim značajem in pripovedjo.

Prvi, tisti z najmanj zahtevami, a največ srčnosti, nosi ime Standard Range RWD. To je avtomobil za vse, ki se večinoma gibljejo znotraj mestnih okvirov, a ne želijo žrtvovati udobja ali prestiža. Z 52-kilovatno baterijo in pogonom na zadnji kolesi doseže do 384 kilometrov po standardu WLTP, kar je več kot dovolj za vsakodnevne poti. Njegovih 170 konjskih moči zadošča za zanesljiv, čeprav ne ravno razburljiv pospešek do stotice v devetih sekundah. To ni avto, ki hiti – to je avto, ki zanesljivo drži korak.

Ko potrebujete več kot le prevoz, ko želite doseg, ki vas pripelje do morja in nazaj brez postankov, takrat v ospredje stopi različica Extended Range RWD. S skoraj 600 kilometri (WLTP) (realno 450 km) dosega in 286 konjskimi močmi je to avtomobil, ki daje občutek nadgradnje – kot da ste iz osnovne igre prestopili v premium izkušnjo. In to brez štirikolesnega pogona, kar pomeni nižje stroške, a brez kompromisov pri zmogljivosti. Do stotice pospeši v 6,4 sekunde, kar je že dovolj, da vas zadnji sedeži opomnijo, da tam nekdo sedi.

Na koncu pride še različica za tiste, ki želijo vse. Extended Range AWD je pravzaprav avtomobilski ekvivalent superjunaka – 340 konjskih moči, štirikolesni pogon in pospešek do stotice v 5,3 sekunde. A ne gre zgolj za številke. Ta različica je opremljena s panoramsko streho, postavljena na 20-palčna platišča in poudarjena z matričnimi LED žarometi. To je Explorer Electric (2024), ki ne raziskuje poti – temveč jih ustvarja.

Na testu smo imeli prav to najzmogljivejšo različico. A če bi odločitev temeljila na racionalnem kompromisu med zmogljivostjo, dosegom in ceno, bi se nakupna izbira najverjetneje nagnila k srednjemu modelu, Extended Range RWD – tudi zaradi nekoliko boljšega dosega in utemeljene domneve, da se pod površjem skriva enaka tehnologija in motor kot pri modelu ID.7.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro
Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Polnjenje: hitro, enostavno in že v osnovi zelo solidno

Ena izmed prijetnih presenečenj pri modelu Ford Explorer Electric (2024) je področje polnjenja. Za razliko od številnih konkurentov, ki hitro polnjenje višjih moči ponujajo šele pri dražjih izvedbah, Explorer že v različici RWD Extended Range omogoča DC hitro polnjenje z močjo do 185 kW. To pomeni, da lahko baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnite v približno 26 minutah, kar je več kot konkurenčno – tudi v primerjavi z modeli iz višjih cenovnih razredov.

Poleg tega vse različice podpirajo tudi AC polnjenje z močjo do 11 kW (žal ne 22 kW), kar omogoča udobno nočno polnjenje doma – brez potrebe po dragih dodatkih ali posegih. Če imate doma trifazno polnilnico (t. i. “wallbox”), bo vaš Explorer vsako jutro pripravljen na nove poti, napolnjen in pripravljen na raziskovanje.

Torej, ne glede na to, ali izberete srednjo različico ali najzmogljivejšo AWD izvedbo za daljše poti – pri polnilnih zmogljivostih vas Explorer ne bo pustil z občutkom kompromisa. Ravno nasprotno – v tem segmentu ste z njim več kot konkurenčni.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Notranjost: ameriška prostornost z nemško ergonomijo

Ko odprete vrata, ne vstopite zgolj v avtomobil, temveč v digitalno dnevno sobo na kolesih. Ogromen 15-palčni zaslon ne upravlja le sistema Ford SYNC Move, temveč se tudi fizično pomika – navzdol razkrije skrito shrambo, nekakšen avtomobilski sef za vaše dragocenosti. Zgornji del armaturne plošče deluje kot digitalna galerija, spodnji pa kot katalog za shranjevanje iz Ikee.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Oblikovanje notranjosti močno spominja na Range Rover Evoque oziroma vozila te znamke – kar nikakor ni slabo. Sedeži imajo funkcijo »easy entry« in podobne nastavitve, celotna zasnova pa deluje precej izčiščeno. V notranjosti je sicer le malo haptičnih tipk, na katere se je treba navaditi. Po treh mesecih gre – a sprva boste vedno znova po pomoti pritiskali gumb za ogrevanje volana.

MegaConsole, sredinski predal, sprejme do 17 litrov vsebine. Dovolj za prenosnik, steklenico vode in še sendvič za na pot. Sedeži, oblečeni v umetno usnje Sensico, so udobni, lepo profilirani, z 3D vzorcem in ambientno osvetlitvijo, ki ustvari občutek, da sedite v nečem posebnem. Kabina je široka, pregledna in predvsem – tiha. Čeprav baterija nekoliko dvigne tla in s tem noge, sedeži kljub temu omogočajo udobno sedenje tudi na daljših vožnjah.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro / Edina večja zamera gre “heptičnim” tipkam na volanu, ki pa se jih navadiš po mesecu ali dveh uporabe. (lastna izkušnja z VAG vozilom)

Prtljažnik s 450 litri prostornine je morda manjši kot pri Tesli Model Y, a še vedno povsem zadovoljiv. Pod dnom se skriva dodaten prostor za kable in druge pripomočke, čeprav – za razliko od Tesle – sprednjega »frunka« ne boste našli. Kot da vam Ford sporoča: tukaj se stvari dogajajo zadaj, ne spredaj.

Na cesti: ne tišina pred nevihto, ampak tišina kot razkošje

Ko se Ford Explorer Electric (2024) požene na cesto, ne dela drame. Nima klasičnega zvoka motorja, a pomanjkanje hrupa nadomesti z izjemno uglašenostjo in mirnostjo. Višje sedenje omogoča odlično preglednost, vzmetenje pa mehko požira cestne nepravilnosti – vsaj na gladkih cestah, kot so jih preizkušali v Sloveniji.

AWD različica se odziva hitro in suvereno. Ne gre za športni avto, a vseeno zna zabavati. Krmiljenje je natančno, čeprav lahkotno. B-mode omogoča skoraj izključno vožnjo z enim pedalom, kar je v mestnem okolju zelo dobrodošlo. Celotna izkušnja daje vtis, da je Ford končno našel ravnotežje med udobjem, zmogljivostjo in uporabnostjo.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Pri vožnji me je presenetil izrazito drugačen značaj avtomobila v primerjavi z modelom ID.4, kljub skupni osnovi. Explorer ponuja popolnoma drugačno vozniško izkušnjo – bolj dinamično, a še vedno značilno »fordovsko«. Tisti, ki ste kdaj vozili Ford Focus ali Fiesto, veste, o čem govorim.

Seveda pa niso vsi vidiki popolni. Večina funkcij se upravlja prek zaslona, fizičnih gumbov je zelo malo. Če želite odpreti zadnja okna, morate najprej pritisniti dodaten gumb – malenkost, ki lahko koga moti. Določene rešitve so zelo minimalistične. Tudi voznikov vmesnik se izogiba preveč podmenijem, a zaradi tega nekatere funkcije postanejo manj dostopne ali kar nekoliko skrite.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Zaključek: Explorer, ki odpira novo poglavje

Ford Explorer Electric (2024) ni nostalgični pogled v preteklost, temveč ambiciozen korak naprej. Prihaja kot odgovor na potrebe današnjega časa – z dosegom, ki prekaša večino konkurentov, z notranjostjo, ki navdušuje z uporabnostjo in digitalno izkušnjo, ter z obliko, ki kljub škatlasti osnovi deluje moderno in samozavestno. Nekako deluje celo na nek način prestižno, saj takšen občutek je dobil avtor tega zapisa.

Ali lahko Ford s tem modelom resno ogrozi Teslo in Volkswagen? Če upoštevamo zgolj številke, potem zagotovo. Vmesna različica z dosegom 602 kilometrov (WLTP) sodi med najboljše v razredu. Tudi AWD je postregel z zanimivim podatkom 22 kWh na 100 kilometrov, na hitri polnilnici pa je potegnil okoli 180 kWh z visoko povprečno krivuljo okoli 120 kWh, kar pomeni, da boste od 10 do 80 potrebovali nekje 28 minut. Predgretje baterije pa lahko sprožite tudi ročno, kar je odlično. Poleg tega navigacija deluje dobro in zna načrtovati pametno s filtri, ki jih EV potrebuje za normalno potovanje po izbranih hitrih polnilnicah – naprimer IONITY.  Poleg tega so vozne lastnosti prijetne – celo odlične za tovrsten avtomobil, prostornost odlična, in kar je za sodobnega voznika ključno – prisoten je občutek, da sediš v nečem posebnem.  In ravno to me je navdušilo. Ta Exsplorer hoče biti nekaj več kot le Ford.

Foto: Jan Macarol / Google Pixel 9 Pro

Cene? Od približno 45.000 evrov v EU za model RWD Extended Range 77 kWh – ki ga lahko “razumemo kot uporabni vstopni model” – do približno 58.000 evrov za polno opremljeno različico AWD Premium. Ni poceni – a za marsikoga bo to cena za svobodo, udobje in zeleno vest. Ter za avtomobil z dovolj dosega, da vam ne bo ničesar manjkalo. Torej, da boste lahko brez težav odpeljali 300 km avtoceste in preskočili eno polnilnico IONITY.

Ford Explorer Electric (2024) tako ni le električni SUV. Je dokaz, da se zna Ford prilagoditi – in da to zna narediti zelo dobro.

Dodatne Informacije

ford.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.