fbpx

Test Ford Mustang Dark Horse (2024): ko se V8 vrne, da še enkrat reče »ne«

Zadnji ameriški mišičnjak, ki se ne opravičuje, da še vedno živi

Test Ford Mustang Dark Horse
Foto: Jan Macarol
Zadnjič posodobljeno:

Mustang Dark Horse ni električen, ni tih, ni subtilen – in prav to je njegov čar. S 500 konji (ali 454, če si v Evropi), brutalnim zvokom in klasičnim V8 pod pokrovom je to avto, ki še vedno diha bencinske sanje. Toda ali upraviči svojo (pre)visoko ceno? In zakaj me ni več sezul tako kot pred leti? Test - Mustang Dark Horse. 

Ford Mustang Dark Horse 2024 je vse, kar ljubitelji klasičnih mišičnjakov še želimo – medtem ko nam svet že riše električne križance in četrto nadstropje menijev v infotainmentu. Torej tokratni test Ford Mustang Dark Horse – bo malček drugačen.

Gre torej za najbolj fokusiran in športno usmerjen Mustang iz redne serije, ki naj bi bil duhovni naslednik Mach 1 – le še bolj našpičen. In ime? Prvič v zgodovini Mustanga ima grb konja, ki gleda naprej. Ker se Mustang, očitno, ne ozira več nazaj.

Opozorilo: Avtor tega članka do Fordov goji poseben odnos in je vselej lastnik vsaj enega. Zato so vtisi v tem zapisu popolnoma nerelevantni – a hkrati prežeti s strastjo in kritiko do njemu ljube znamke. Poglejmo torej – test Ford Mustang Dark Horse.

@janmacarol They’re all gone. Camaro. Challenger. Silenced. But not this one. The last V8 muscle car that doesn’t apologize for still being alive. No hybrid. No EV. No fake engine sounds. Just 5.0L of pure American thunder. The Ford Mustang Dark Horse (2024) isn’t here to save the planet. It’s here to save your soul. If you still believe driving is a feeling – not just numbers – this is your car. In a world of silence, this V8 still roars. #FordMustang #DarkHorse #V8Forever #CarLovers #TestFordMustangDarkHorse #MuscleCar #Petrolhead #AutomotiveRomance ♬ original sound – jan.macarol.vrabec

Pod pokrovom: še vedno brez turba – hvala bogu

V ZDA Ford Mustanga Dark Horse opremi z 5,0-litrskim atmosferskim V8 Coyote, ki razvije 500 KM (373 kW) in 567 Nm. Tisto pravo: brez turbin, brez filtra zvoka. Samo plin, ventil in eksplozija.

V Evropi pa – in tukaj pride realnost – številke padejo na 454 KM (333 kW) in 540 Nm. Krivec? Seveda emisijski standardi in prilagoditev evropskemu trgu. Kljub vsemu ostaja to najmočnejši Mustang brez oznake »Shelby«. Test Ford Mustang Dark Horse je pokazal, da teh 50 konjem vozniku manjka za iskreno brutalnost.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol
Test Mustang Dark Horse
Foto: Jan Macarol

Testni model, ki sem ga vozil, je imel 10-stopenjski samodejni menjalnik, ki zna presenetiti. Dela hitro, gladko in v športnem načinu zna tudi lepo »grgrati« prestave. Nekaj težav pokaže pri prepočasnem prestavljanju navzdol, kjer bi si želel več odzivnosti. Ni tak kot ročni, a za vožnjo po evropskih cestah zna biti morda celo boljša izbira – če ti ni do telovadbe v prometni konici. To je sicer edina pripomba oz. razlika, ki bi si jo želel pri testnem, saj bi ob ročnem menjalniku doživel »čisti« purizem avtomobilizma, kot je nekoč bil.

Test Mustang Dark Horse: Občutki za volanom – več kot le številke

Na papirju so številke dobree: pospešek do 100 km/h v približno 4,4 sekunde (4,1 amerika), končna hitrost okoli 270 km/h, odvisno od opreme. A Dark Horse navduši predvsem z občutkom med vožnjo. Tudi zato, ker 4,4 sekunde v svetu elektrike res ni rekorden podatek. In kot voznik elektrike nisem bil prav nič “presenečen”, oziroma priznam, da me pospešek ni kupil. Kot, da mu manjka teh 50 ameriških konjev, ki so mu jih prikrajšali zaradi normativa.

Foto: Jan Macarol

Zahvaljujoč serijskemu športnemu podvozju, dodatni ojačitvi šasije in opcijskemu Handling Package (MagnetRide vzmetenje, širše pnevmatike, agresivnejši spojler), se ta Mustang pelje manj »ameriško« in bolj evropsko, kot bi pričakoval. Zasuk volana, odzivnost in občutek pri zdrsu zadka so bolj Porsche kot Detroit. Zapik v ovinek kot po tračnicah, brez podkrmarjenja. Z visokim pragom, ki ga ne želiš srečati. Pri Fordu so prav na podvozju veliko stvari naredili resnično prav. Čestitke! Tudi to me je naučil test Ford Mustang Dark Horse.

Foto: Jan Macarol

Edina stvar, ki se resnično čuti in moti, je teža – okoli 1840 kilogramov, kar je za športni avtomobil veliko. To se kaže predvsem pri dinamičnem zaviranju, kjer zavorna pedalka – ki je mimogrede povezana z Brembo zavornim sistemom – potrebuje kar nekaj moči, da začne delovati res učinkovito. Sicer pa je dozirana odlično, ko se jo privadiš.

19-palčna platišča na testnem modelu so bila odlična izbira za kompromis med udobjem in dinamiko. A za bolj ekstremen videz in še ostrejšo vožnjo bi jih brez težav zamenjal z večjimi. Samo pripravi se na trdo vožnjo in nekaj zobozdravniških obiskov. Že obstoječe podvozje je v športnem načinu precej trdo. Sicer pa v načinu normal – znosno.

Test Ford Mustang Dark Horse: Poraba? Neprijetno vprašanje – a vseeno…

To se sicer ne sprašuje – podobno kot ne vprašaš punce, s koliko partnerji je bila. Lahko pa zašepetam, da se ga da disciplinirano voziti tudi okoli 12,5 litra – realno pa boste porabili 14 litrov. Podoben odgovor, kot ga boste dobili od punce – realno višji rezultat je bolj realen.

Foto: Jan Macarol / Poraba okoli 14 litrov je realna, saj se tega avtomobila ne da voziti zgolj umirjeno.

Zvok – glavni razlog za nakup

Dark Horse ni tih. Ni subtilen. In hvala bogu za to. Ima aktivni izpušni sistem z več režimi, kjer »Track« pomeni resno zvočno eksplozijo. Motor v tem načinu zarjove tako brutalno, da boš pomislil, da si v GT350. Zvok je glavni adut tega avta – in tisto, kar res loči Dark Horse od Mustanga GT, čeprav tudi slednji ni tiho bitje.

A pozor: v EU je ta režim preglasen za ceste. Uporabljaj ga pametno, ali pa si hitro brez nekaj evrov na računu.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Test Mustang Dark Horse notranjost: Ford ostaja Ford

Digitalni merilniki, ki jih lahko nastaviš v retro »Fox Body« videz? Prisotni. 13,2-palčni zaslon z vsemi modernimi povezavami in posodobitvami? Tudi.
Ampak… plastično okolje pusti grenak priokus.

Foto: Jan Macarol

Ne gre za to, da je plastika – ampak za to, da deluje ceneno. Še posebej glede na ceno vozila. Infotainment deluje hitro, a zasede preveč prostora in duši sicer surovo dušo Mustanga. Vseeno pa Ford ni pozabil, kdo je njegov kupec – ohranili so nekaj fizičnih gumbov, nekaj bližnjic in logično postavitev okolja voznika. Vse je tam, kjer mora biti.

Sedenje? Previsoko. Sedež spuščen do konca, pa še vedno občutek kot v SUV-ju. Za športni GT avto, ki cilja na M4, je to nedopustno. Če bi lahko – bi ga spustil za 2–3 cm.

Test Mustang Dark Horse
Foto: Jan Macarol
Test Mustang Dark Horse
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Praktičnost in uporabnost

Zadnja klop? Uporabna, če si brez kolkov ali si jih pripravljen žrtvovati. Prtljažnik? Korekten.
Shranjevalni prostori? Prisotni. Info sistem? Dober, relativno logičen in hkrati enostaven, z dobro povezljivostjo Apple CarPlay ali Android Auto.

Cena: ubija čar ali potrjuje ekskluzivnost?

V Evropi Mustang Dark Horse stane okoli 75.000–85.000 EUR, odvisno od države in opreme. To je vsaj 20.000 EUR več kot osnovni Mustang GT. In vprašanje je – ali to razliko res občutiš na vsakem kilometru? Prav tale v testu se ponuja na tej povezavi in vas pride 77.000 evrov.

Test Mustang Dark Horse
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol
Test Mustang Dark Horse
Foto: Jan Macarol

Če ne potrebuješ magnetnega vzmetenja, 500 KM (v EU manj) ali izpušnega sistema, ki se dere kot ameriški wrestler v mikrofon, potem bo GT več kot dovolj. Zvok, moč in videz so že tam. Ampak… če hočeš ultimativni Mustang z Recaro sedeži – tega ne moreš prezreti.

Zaključek: zadnji ples mišičnjaka

Ford Mustang Dark Horse je več kot avto. Je poklon nekim drugim časom – časom, ko si menjal ročno, poslušal motor in za volanom čutil, da si živ.
Ima napake. Plastičen je. Previsok. Draga igrača.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Ampak ga vzljubiš. Ko ga daš na tehtnico, je realno pretežek – a ko pogledaš drugače: eden redkih avtomobilov, kjer za ta denar dobiš toliko veselja in tiste prave avtomobilske strasti.

Čeprav te pospeški ne odnesejo in plastika ne prepriča – pa skočiš na internet in sanjaš o tem, da bi ga imel. Točno ta iz testa je že na avto.net za 77.000 evrov – pa lahko tvoj. Skoči in sanjaj.

Zaradi zvoka. Zaradi karakterja. Zaradi tega, ker je še tukaj – ko so Camaro, Challenger in vsi ostali že rekli zbogom. Tudi zato je bil testFord Mustang Dark Horse nekaj posebenga!

V dobi tišine, zaslonov in elektrike je Mustang Dark Horse poslednji ambasador V8 romantike – ki ni v svetu spupešpornikov. In to ni majhna stvar.

@janmacarol "I will show you the dark side," they said. So Ford brought a V8 with anger issues. 500 horses, one mission – to make silence illegal. This isn't a car. It's a loud, unapologetic middle finger to the EV future. . #FordMustangDarkHorse #V8Returns #DarkSideMode #AmericanMuscle #InternalCombustionForever ♬ original sound – jan.macarol.vrabec

Dodatne Informacije

ford.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.