fbpx

Test – Geely Starray 2.0T AWD GF+ 2025: Kitajski SUV, ki v razmerju cena-vrednost za denar premaga konkurenco

Zvezdni križanec z ameriškim šarmom in azijsko dovršenostjo

Geely Starray
Foto: Jan Macarol

Geely Starray 2.0T AWD je kot tisti neznani bend, ki na koncertu zasenči glavne zvezde – na videz skromen, a ko ga spoznaš, te osupne. Ta kitajski C-SUV z 238 konji, vrhunsko opremo in ceno, ki ne zahteva prodaje ledvice, dokazuje, da Geely ni več le cenovna alternativa, temveč resen igralec. Kot nekdo, ki je v zadnjih letih prevozil velik del "trenutne flote" avtomobilov na cestah pravim: ta avto ima samosvoj značaj. Poglejmo, zakaj je vreden vašega časa - branja tega članka – in morda celo razmisleka o nakupu.

Ko sem prvič zagledal Geely Starray, sem pomislil: “To je cadillac, ki je odšel na azijski tečaj joge!” Sogovorniki, s katerimi sem lani govoril o tem avtu, so mi pritrdili – spominja na trenutno linijo cadillacovih srednjih terencev. Sprednja maska je impozantna, ogromna, kot da bi hotela pogoltniti cesto. Na testnem modelu je bila delno osvetljena, kar je dodalo tisti “vau” učinek – kot da avto pravi: “Jaz sem glavni.” Tudi logotip Geelyja deluje mogočno, skoraj premijsko in osvetljeno. Spet spominja na nekaj zelo ameriškega – Cadilac logo.

Geely Starray
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Posebej me navdušijo 20-palčna lita platišča! Takoj sem zavohal, da so narejena v isti tovarni kot najnovejša volvova platišča. Oblikovalec? Verjetno isti, ki daje Volvu tisti skandinavski šik. Z dolžino 4,67 m (15,32 ft) in medosno razdaljo 2,78 m (9,12 ft) je Starray primerljiv s subarujevim foresterjem ali nissanovim x-trailom, morebiti tudi s toyota RAV4 in hodno CR-V. Zadaj rahlo spominja na mitsubishi eclipse cross, a bolj prefinjeno.

Zunanjost Geely Starray me sploh ne moti – je mešanica ameriške robustnosti in azijske elegance, ki nikjer ne bode v oči. Je malo ameriška, malo azijska, a nikjer ne boli. Avto izgleda konkretno, kot da je pripravljen na vse. Če bi moral biti ciničen, bi rekel, da so Kitajci spet “navdihnjeni” – a to počnejo tako dobro, da jim kar ploskam.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

Notranjost: Premium za ljudsko ceno

Vstopiš v Geely Starray in dobiš občutek, kot da si v premijskem salonu, ki bi moral stati dvakrat več. Notranjost v testnem je bila v modrem sivem umetnem usnju je moderna, z ambientno osvetlitvijo, 10,2-palčnim virtualnim cockpitom (10.2 inches) in ogromnim 13,2-palčnim osrednjim zaslonom (13.2 inches), ki ga poganja Qualcomm Snapdragon 8155. Brezžičen Apple CarPlay je tu, a Android Auto manjka – Android uporabniki, pripravite robčke. Sistem je pregleden, a brez slovenščine ali DAB+ radia (samo FM, brez imen postaj – 91,8 MHz, pa ugibaj). Ampak kdo še danes posluša radio, če imaš Spotify in podcaste? Tako menijo Kitajci in sam se jim pridružujem. Slovenskih radio postaj ne poslušam že leta. Aja – tu je še dobro brezstično polnjenje pametnega telefona.

Foto: Jan Macarol Zanimve so kombinacije mehkega oblazinjenja na armaturni plošči, pa alcantare. Igra materialov je dobra.
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol
Prestavna ročica je direktno iz modelov Volvo.

Panoramska steklena streha, električno nastavljivi sedeži (z gretjem spredaj), ogrevan volanski obroč in ogrevano vetrobransko steklo so serijski. Head-Up display ti podatke projicira kot v znanstvenofantastičnem filmu. Deluje dobro in tudi opozarja na omejitve hitrost. Ni pa tu navigacije, ki je “le” preko telefona. Prtljažnik? 650 litrov (22.95 cu ft), s podrtimi sedeži 1610 litrov (56.86 cu ft). Isofix, dvojno dno prtljažnika in deljiva zadnja klop (1/3-2/3) poskrbijo za praktičnost. Materiali so dobri, občutek za ta razred primeren – Geely, ki lasti Volvo od 2010, tukaj ne štedi. Če bi moral najti napako, je to pomanjkanje Android Auto – a za to ceno ne bom sitnaril. Obstaja namreč aplikacija, s katero se da preslikati zaslon telefona, a to ni idealno. Pa še FM radio, ki je kot iz leta 1950. Ostalo štima. Nimam posebnih pripomb.

Vožnja: Lahkotna dinamika, ki preseneti

Geely Starray 2.0T AWD  stoji na platformi CMA, ki jo deli z Volvom XC40 – in to se čuti. Z maso okoli 1800 kg (3748 lbs) je razmeroma lahek za svoje centimerte in 4×4 pogon, kar 175 kW (238 hp) in 350 Nm (258.1 lb-ft) iz 2,0-litrskega turbobencinskega štirivaljnika (2.0-liter turbo inline-four) z lahkoto obvlada. Pospešek do 100 km/h (62 mph) traja približno 8 sekund, končna hitrost presega 210 km/h (130 mph). 8-stopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon (AWD) poskrbita za gladko in zanesljivo vožnjo. Menjalnik ni špotren – čeprav premore tudi ta način, kjer postane bolj odziven.

Občutki v vožnji? Zelo dobri. Ni dirkalnik, a je zadosti športen za družinski SUV. Na testu so bile Goodyear pnevmatike z oznako SUV višjega razreda, ki so poskrbele za odličen oprijem. Podvozje je uravnoteženo, grbine požira z lahkoto – nikoli nisem dosegel njegovega limita, niti pri hitrih ovinkih. Se rahlo nagiba, ker je visok, a ostaja predvidljiv, tudi če ga priganjaš. ESP, ASR in ETS poskrbijo za stabilnost. Volvo občutki.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol

360-stopinjske kamere Geely Starray niso med najboljšimi – videl sem že kamere z manj pikslov, a delajo zadovoljivo. Tudi pri počasni vožnji aktivno poskušajo preprečevati mrtve kote z animacijo vožnje v ovinek, kar je pohvalno. Aktivni tempomat in sistem za samodejno vožnjo sta nekoliko specifična in zahtevata malo privajanja. Pametni tempomat z avtopilotom je narejen tako, da na regionalnih cestah precej upočasni pred ovinkom, kar je lahko moteče. Vidno je, da so Kitajci razmišljali o avtocestah in mestnih vpadnicah – tam deluje res dobro in zadosti pametno. Sistem za aktivno pomoč pri parkiranju in 360-stopinjska kamera pa olajšajo manevriranje. Poraba? Okoli 8-9 l/100 km (26-29 mpg), kar je za 238 konjev sprejemljivo. Lahko se približa 10 litrom, a na regionalni cesti pade tudi na 8 litrov. Povprečje je okoli 9 litrov, odvisno od voznika.

Ker imam sam Volvo V90 CC AWD z dizlom in podobnimi konji, vem, da je 8 litrov normalno – 4WD pogon pač terja svoj davek. Za bencinarja, ki je cenejši od dizla, je 9 litrov povsem OK. Nekateri novinarji jamrajo, a točno 1800 kilogramov (številka iz prometnega dovoljenja), oblika in 4WD pogon prinesejo takšno porabo. Fiziki pač ne uideš. In tudi pri konkurenci ni veliko bolje.

Varnost in oprema: Vse, kar potrebuješ, brez doplačil

Oprema GF+ je bogata: 6 zračnih blazin, sistem za ohranjanje pasu, opozorilnik mrtvega kota pri počasni vožnji, samodejno zaviranje v sili, aktivni tempomat, nadzor tlaka v pnevmatikah. Dodajte Keyless Go, električno zapiranje prtljažnika in strešne sani za uporabnost. LED žarometi, samodejne dolge luči, senzor za dež in Head-Up display, zvočniki celo v vzglavnikih in subwoofer v prtljažnem prostoru poskrbijo za varnost in udobje. Alarm, blokada motorja in kodno varovan vžig so pika na i. Vse serijsko – edino doplačilo je barva (720 €, če ni zelena).

Cena? 38.990 € za novo vozilo, z 2+2 leti garancije (ali 100.000 km/62.137 mi). To je kot dobiti premium SUV po ceni osnovnega. V primerjavi z Volvom XC60 za podobno opremo, ki stane krepko nad 65.000 evrov, je prihranek očiten.

Foto: Jan Macarol

Zvok: Je prijetno presenečenje

Zvočni sistem Geelyja Starray je razvit s skupino Harman – pod blagovno znamko Infinity – je pravo presenečenje – za 39 tisočakov dobiš zvok, ki tekmuje s premijskimi SUV-ji za 70 tisoč evrov! Zvočniki v vzglavnikih ustvarijo intimno izkušnjo – navigacije in pogovora po telefonu, subwoofer v prtljažniku poskrbi za globok bas. Zvok je čist, vokali jasni, inštrumenti ločeni – kot koncert v živo. Panoramska steklena streha rahlo kvari akustiko z odmevi, a se odpira v več načinih in ima senčilo, ki to ublaži. Če bi bil ciničen, bi rekel, da so Kitajci “posodili” Volvovo magijo, a rezultat je res dober. Starray zveni, kot da je v višjem razredu! Ni pa zvok tako dober kot na primer v Lynk & Co 01, ki sem ga nedavno testiral – čeprav enakega dobavitelja – Infinity by Harman.

Geely Starray
Foto: Geely
Foto: Geely

Zaključek: Kitajska zvezda, ki ne razočara

Po nekaj dneh z Geelyjem Starrayem 2.0T AWD GF+ lahko rečem: to je SUV, ki preseneti. Zunanjost je impozantna, z cadillacovim pridihom in volvovimi platišči, vožnja lahkotna in dovolj dinamična za nasmeh. Oprema je bogata, prostor ogromen, cena pa nizka za to, kar dobiš. Da, Android Auto manjka, multimedija ni v slovenščini, 360-stopinjske kamere niso vrhunske, tempomat pa potrebuje nekaj privajanja na regionalkah. Na drugi strani pa sumljivo malo piska in opozarja ter je pri tem zelo nevtralen in prilagodljiv. A to so malenkosti ob tako celovitem paketu. Geely, ki lasti Volvo, Lotus in Polestar, dokazuje, da Kitajci niso več le kopirni stroji, temveč resni konkurenti.

Še nekaj – ni NCAP ocene, kjer Geely pri drugih modelih vselej dobi 5 zvezdic, obstaja pa C-NCAP ocena, ki je potrejnih 5 zvezdic. Je pa to kitajski standard, ki je zadnja leta zelo primerljiv z NCAP testiranjem. Oziroma se mu približuje po zahtevnosti. Ni pa še čisto tam. Zdi se, kot da so Kitajci ta model pripeljali v EU po nekem naključju in ne popolnoma načrtno. Tako sem mi osebno zdi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jan Macarol (@janmacarol)


Moj celostni vtis? Geely Starray me ni pustil hladnega – ni Volvo, a za 39 tisočakov je to avto, ki te pusti s čudnim nasmehom. Če greš na kakšen spletni oglasnik avtomobilov in iščeš SUV z 360-stopinjskimi kamerami, več kot 200 konji in štirikolesnim pogonom, boš našel le tega. V razmerju cena-oprema je dober – mogoče najboljši. A vsekakor ne avto brez napake. A teh napak je premalo, da bi mu to lahko v celoti zameril in ga odsvetoval. Torej, če iščeš velik družinski SUV s 4×4 pogonom je to trentno ena najbolj racionalnih izbir. Je pa tako, da se spet potrjuje pravilo: da ni avtomobila, ki bi bil idealen – še manj pa brez napak. Škoda! Kitajcem pri tem res ne manjka veliko. Le pika na i.

Dodatne Informacije

geely.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.