Prenovljeni Lynk & Co 01 (2025) prinaša ostrejši dizajn, več tehnologije in izboljšan priključno-hibridni pogon. V praksi gre za kompakten SUV z do 75 kilometri električnega dosega, sistemsko močjo 276 KM in 535 Nm navora. Z različico opreme More se meri z najboljšimi v razredu – Volvom XC40, VW Tiguanom in Toyoto RAV4.
Ko sem prvič videl model Lynk & Co 01 v Italiji leta 2018, sem bil prepričan, da gre za italijanski avtomobil. A resnica je zanimivejša: za kulisami stojita Volvo in Geely. Leta 2010 je Li Shufu kupil Volvo, mu pustil lastno identiteto, za mlajše in drznejše voznike pa je leta 2016 ustanovil Lynk & Co.
Po zadnji lastniški premešanki (Volvo je leta 2024 prodal svoj 30-odstotni delež; zdaj ima Zeekr 51 % in Geely Auto 49 %) je znamka še bolj usmerjena v elektrificirano prihodnost.
Dimenzije in kontekst: “Optični trik, ki deluje a Lynk & Co 01 nehote zmanjša
Avto meri 4,54 m v dolžino, 1,86 m v širino in 1,69 m v višino – torej idealno središče razreda kompaktnih SUV-jev. Na papirju je tik ob Tiguanu (centimeter daljši in tri višji), a vizualno deluje manjši, predvsem zaradi črne strehe in temnega C-stebrička, ki karoserijo optično »stisneta«.
Prtljažnik s prostornino 466 litrov (razširljiv na 1.213 l) je med Volvom XC40 in Tiguanom. Deljiva zadnja klop (60/40), realno uporaben prtljažnik in solidna uporabnost predstavljajo zlato sredino.
Oblikovno gre za premišljeno iluzijo: temne linije in kontrasti ustvarjajo občutek kompaktnosti – podobno kot pri Porscheju Macanu, ki ni majhen avtomobil a deluje kompakno.
Pogon: priključni hibrid, ki osvobodi črpalk
Pod pokrovom se skriva 1,5-litrski turbobencinski motor (137–178 KM) v kombinaciji z elektromotorjem (143 KM). Skupna moč znaša 276 KM in 535 Nm navora.
Baterija s kapaciteto 18,7 kWh omogoča do 75 km električnega dosega (WLTP), uradna poraba pa je skoraj komična – le 20–24 g/km CO₂.
Polnjenje poteka prek izmeničnega toka (AC): na gospodinjski vtičnici traja približno 7 ur, na wallboxu pa 3–4 ure. Največja moč polnjenja je 6 kW. Hitrega DC-polnjenja ni, a to pri priključnih hibridih ni ključna slabost.
V praksi: dnevna vožnja med Krtino in Ljubljano je potekala skoraj v celoti na elektriko – približno 400 kilometrov z le občasnim delovanjem motorja. Sistem sicer samodejno vklaplja bencinarja, kar deluje nekoliko samosvoje, a logično.
Zunanjost: manj kričeča, bolj zrela
Prenova 2025 je prinesla točno tisto, kar je 01 potreboval: čiste linije, elegantno masko in zadržano samozavest. Spredaj vlada več miru, zadaj pa svetlobni pas, ki bi ga brez težav pripisali oblikovalcem novega Cayenna. Takšne malenkosti ustvarjajo karakter.
Testni primerek je stal na 20-palčnih črnih platiščih, ki vizualno delujejo nekoliko “nevidno” – svetlejša obroba bi bila dobrodošla, saj črnina prehitro pogoltne detajle. So pa pnevmatike kljub veliki dimezije premogle nekaj višine, kar je ugodno vplivalo na udobje v kabini.
Kakovost izdelave je impresivna: vrata se zaprejo z volvojevskim thudom, reže so enakomerne, nič ne škripa. Euro NCAP mu je podelil 5 zvezdic.
Notranjost: uporabnost brez pretvarjanja
Prtljažnik s 466 litri je soliden, čeprav ne rekorden. Po podrtju naslonjal (60/40) pridobimo do 1.213 litrov prostora. Prisotne so praktične rešitve: 12V vtičnica, LED-osvetlitev, kaveljčki in nedrseče dno.
Zadnja klop nudi dovolj prostora tudi za odrasle, vključuje ISOFIX, USB-C priključka in lastne zračne reže. Sredinski sedež je primeren predvsem za krajše vožnje, odprtina za smuči pa manjka. RAV4 ostaja bolj prostoren, a 01 ponuja bolj prijetno okolje. Zanimiva je pozornost do detailov: Kljukice za plašče, bralne lučke, držala za roko na stropu, ki se mehko in elegantno zapirajo. Občutek kakovosti je prisoten povsod.
Spredaj: 15-palčni infotainment in presenetljiv zvok
Kabina je minimalistična, a kakovostno izdelana. Materiali so mehki, spoji natančni, brez škripanja. Glavni zaslon meri 15,4 palca, deluje hitro in pregledno. Apple CarPlay in Android Auto sta brezžična, telefon se polni brez kabla. Glasovno upravljanje je učinkovito, čeprav brez šarma. Sistem je pregleden, enostaven in omogoča res veliko nastavitev. Zanimivi so profili uporabnikov, ki delujejo s prepoznavanjem osebe za volanom. To pomeni, da se avtomobil sam nastavi na voznika, ko se ta vsede za volan. Nič več nastavljanja sedežev zjutraj, s to gesto vas bo pozdravil avto.
Zvočni sistem Infinity spada med najboljše v razredu: čist, uravnotežen in z lepim basom. V bistvu eno največjih presenečenj. Tudi ob maksimali vrednosti glasnosti ostaja suverenen, globok in čist. Ambientna osvetlitev dopolni vtis in ustvari občutek miru v kabini.
Avtomobil je dobro zasnovan tudi v podrobnostih – od kljukic za oblačila do kakovostnih držal in premišljenih odlagalnih površin. Materiali so iz razreda višje, zanimiva pa je tudi izbira struktur: v vratih je kar pet do šest različnih materialov, kar postaja redkost v avtomobilski industriji. Trde plastike skoraj ni, in če je, je tam, kjer ne moti.
Na cesti: Volvo-DNK v načinu “relax”
Pospešek do 100 km/h v 7,7 sekunde, najvišja hitrost 200 km/h. Volan je natančen, podvozje uravnoteženo, zvočna izolacija odlična – spredaj je celo dvojna zasteklitev. Na dinamični cesti se drži samozavestno, a prednost daje udobju in varnosti. Čeprav je pri majhnih hitrostih rad dinamičen, tudi zasluga takojšnjega navora elektromotorja.
Preseneti udobje na slovenskih cestah, kjer s posebno švedsko mirnostjo “popije” vsako luknjo in celo cestne grbine z oceno 10. Avto se v mestu izkaže z agilnostjo – volan postane lahkoten, elektromotor pa poskrbi za hipno moč.
Na voljo so trije vozni načini: Pure (električni), Hybrid (kombinacija) in Power (zmogljivostni). Včasih se motor prižge pri nekoliko previsokih vrtljajih, a to je značilnost hibridne logike, ki deluje precej po lastnem ritmu.
Asistenčni sistemi vključujejo adaptivni tempomat, ohranjanje voznega pasu in delno avtonomno vožnjo v zastojih.
V mestu se večino časa pelje na elektriko (WLTP: 0,9 l/100 km), na avtocesti pa realno okoli 6 l/100 km, če ste v okviru omejitev.
@janmacarol Ta teden z novim Lynk & Co 01 (2025 facelift) in… vau. Kot da bi Geely vzel Volvo XC40, mu dal espresso in dodal TikTok filter. Ostri robovi, tiha vožnja, 276 KM moči in cena, ki razbije logiko “premiuma”. Ta “kitajski Šved” zna presenetiti. Tole je klasični #uncut review ⚡🚙 Celoten test bo objavljen konec tedna na citymagazine.si in na mojem YouTube kanalu – tole je samo sneak peek! [novinarski test] @Lynk & Co #LynkCo01 #LynkCo #VolvoDNA #PlugInHybrid
Stroški in konkurenca: “Vrednost je glavna zgodba”
Osnovna različica Core stane okoli 37.500 €, bogatejša More pa približno 42.000 € – kar je občutno manj kot pri neposrednih tekmecih. Pri enaki ceni ima 01 praviloma več opreme kot Tiguan ali XC40 (vključno s panoramsko streho).
Po izstopu Volva in prevzemu Zeekra je Lynk & Co ostal del iste arhitekturne družine kot Volvo, a z bolj izrazito električno usmeritvijo. Videti je, da bo znamka v prihodnje največ stavila prav na priključne hibride – kot most med elektriko in klasičnimi motorji. Tudi to na nek način govori sama blagovna znamka Lynk & Co, ki v besedi pomeni “povezavo” ali most.
Povzetek: “Volvo za mlade”
Ključne številke: Lynk & Co 01 2025
- Pogon: PHEV, 276 KM, 535 Nm, 0–100 km/h v 7,7 s, 200 km/h
- Baterija: 18,7 kWh, AC-polnjenje 6 kW, do 75 km električnega dosega
- Mere: 4.545 × 1.860 × 1.694 mm
- Prtljažnik: 466–1.213 l
- Varnost: Euro NCAP – 5 zvezdic
Prednosti: bogata oprema, tiho delovanje, eden najboljših zvočnih sistemov, dobra izdelava, pregleden infotainment, varnost in razumna cena.
Slabosti: brez DC-polnjenja, zaslon prevzema preveč funkcij, sredinski sedež zadnje klopi ni idealen, preveč piskanja v asistenčnih sistemih, občasna komunikacija me hibridom in motorjem ni njabolj usklajena.
Zaključek: Lynk & Co 01 (2025)
Če se sprašuješ, kam spada Lynk & Co 01, je odgovor jasen: ima Volvov DNK, mladostno energijo in cenovno logiko razuma. Prenovljeni 01 ni najvznemirljivejši SUV v razredu, je pa eden najbolj smiselnih.
Električni doseg zadostuje za vsakodnevne poti, udobje in varnost sta na visoki ravni, občutek kakovosti pa prepriča – in to celo po več kot 10.000 novinarskih kilometrih brez vidne obrabe.
Če pogosto polniš doma in ti hitri DC-napajalniki niso ključni, je Lynk & Co 01 (2025) morda najbolj racionalen no-brainer v svojem razredu – tihi sopotnik, ki s svojo preprostostjo in ceno spomni, da razumna odločitev včasih res prinaša največ.