Če bi Volvo in Range Rover imela otroka, ki bi se šolal na Kitajskem in govoril tekoče angleško s švedskim naglasom, bi to najbrž bil Lynk & Co 08. Plug-in hibridni SUV, ki se v Evropi pojavlja kot nova veja družine Geely – torej tistega koncerna, pod katerim diha tudi Volvo in Zeekr. In ja, Lynk & Co je tukaj, da premeša ustaljene evropske predstave o tem, kaj pomeni premium. In kaj je lahko priključni hibrid. Torej test Lynk & Co 08.
Na papirju se zdi ponudba skoraj predrzna: Lynk & Co 08 je 4,82 metra dolg SUV, z baterijo kar 40 kWh, torej skoraj dvakrat večjo od tiste v BMW X3 plug-in hibridu, in s ceno, ki je vsaj 20 tisoč evrov nižja od nemške trojice (X3, GLC, Q5). Če bi tole bil Tinder, bi rekel, da je match precej logičen – le da moraš preveriti, ali so tudi dejanske vrline tako bleščeče kot fotografije v tem testu. Poglejmo resno dolg test Lynk & Co 08.


Oblika, ki govori z rahlo skandinavskim naglasom
Zunanjost modela Lynk & Co 08 ni kričeča, temveč premišljeno samozavestna. Dnevne LED-luči se raztezajo vertikalno (ne horizontalno) preko pokrova motorja, kot da bi avto z rahlo priprtimi očmi opazoval svet in razmišljal, ali se mu sploh splača razburjati.

Z napetimi boki in 21-palčnimi platišči (v višjem paketu opreme MORE) SUV izžareva resen nastop – v slogu »nismo tu, da bi se opravičevali«. Vidna je skandinavska šola premišljenega oblikovanja, kjer se kakšen element raje odvzame in nato skrbno vrne na pravo mesto. Tisti, ki se ukvarjate z oblikovanjem, boste vedeli, kaj mislim.



Avto deluje oblikovno zrelo in pripoveduje svojo, negenerično zgodbo – svoj slog. Nekaterim bo izjemno všeč, drugim nikoli. A tako je vedno z zanimivimi avtomobili. Meni so najbolj so zanimiva stranska ogledala na nosilcu, ki je precej impozanten in daje specifičen podpis avtomobilu.
Dolžina 4,82 metra in višina, ki še vedno dopušča mestno spretnost, ga postavljata v neposredno konkurenco najbolj prodajanim evropskim modelom srednjega SUV razreda.
Zadek s svetlobnim pasom, ki poteka čez celotno širino, bi zlahka nosil logotip Polestarja ali Volva. Tudi skriti brisalec, ki se elegantno dvigne izpod roba strehe, bi z veseljem podpisal kateri koli skandinavski oblikovalec. Torej evropski dizanj, malo Volva, malo Zeekerja in … tu nekje se ujame Lynk & Co. 08.
Tehnika: ko se Kitajska nauči evropske elegance
Osrčje pogona sestavlja 1,5-litrski štirivaljnik, ki v tandemu z elektromotorjem ponuja skupno moč okrog 345 “konjskih moči” (uradna številka se med trgi nekoliko razlikuje). A ključni del zgodbe je baterija: 40 kWh – to je skoraj toliko kot v električnem Renaultu Megane E-Tech. Rezultat? Uradno do 200 kilometrov čiste električne vožnje, v praksi pa, odvisno od voznika, vremena in razpoloženja avtomobila, med 160 in 250 kilometri.
Bolj natančno: bencinski motor razvije približno 102 kW (134 konjskih moči), medtem ko ima električni motor kar 155 kW (208 konjskih moči). Skupaj proizvedeta sistemsko moč 345 konjskih moči. Zanimivo je, da se lahko ta avtomobil pelje zgolj na elektriko do hitrosti okoli 170 km/h, kar je za hibrid prej izjema kot pravilo. Skupna največja hitrost pa omejena na 190 km/h. Pospešek do 100 km/h znaša 6,8 sekunde, kar je kljub relativno visoki teži povsem spodobno hitro.

Polnjenje je hibridno v najboljšem smislu besede: 11 kW AC za domačo polnilnico in 85 kW DC, kar pomeni, da se od 10 do 80 odstotkov napolni v približno 33 minutah – ravno dovolj za postanek na kavi in filozofsko debato o tem, zakaj sploh še potrebujemo dizle.
Pod črto: 345 konjev je zadosti, a v načinu Pure – samo elektrika je to “umirjena” križarka, ki pospešuje počasi. Tudi način “Power”, ne prinese dirkaške izkušnje. Gre za družinski SUV, ki pa vseeno zna prehiteti, ko je potrebno.
Notranjost: skandinavska zen estetika s kitajskim navdihom
Ko odpreš vrata, se Lynk & Co 08 prelevi iz “zanimivega tujca” v povsem resnega kandidata za dnevno sobo na štirih kolesih. Materiali? Presenetljivo razkošni. Nobene prave kože, a vrhunska umetna – mehka, diha in prepriča tudi tiste, ki prisegajo na naravni vonj usnja. Mikrofiber vložki, ambientalna osvetlitev, 23 zvočnikov Harman Kardon, gretje sedežev, hlajenje – seznam je dolg kot seznam serij, ki jih še nisi uspel pogledati na Netflixu.

Ne vem, kako naj to dovolj poudarim – resnično me veseli igra različnih materialov … kreativnost izbire, ki jo pri evropskih proizvajalcih pogosto pogrešam. Nič ni dolgočasno, vse deluje premišljeno, z detajli, ki danes nikakor niso nepomembni. Na tem področju mu moram brez zadržkov podeliti čisto desetko.
Kar se tiče prostornosti nimam pripomb. Avto je prostoren tako na sprednjih sedežih in sumljivo rekorden na zadnji klopi. Prtljažnik pa zmore praktično oblikovanih 545 litrov prtljažnega prostora. Pri 482 centimetrih dobri rezultati. je pa potrebno priznati, da je avtomobil nekoliko težak, pri teži okoli 2.100 kilogramov. Zasluga velike baterije hibrida.

Vse to za približno 53.990 evrov (cena v Sloveniji) v najbogatejšem paketu MORE, kar bi pri nemških znamkah komaj (če sploh) zadostovalo za osnovni model z nekaj dodatki. Ironično je, da se prav iz Kitajske vrača koncept »veliko za razumno ceno« – le da tokrat v obliki SUV-ja, ki se pelje skoraj tišje kot marsikateri električni avtomobil. Ali vsaj tako tiho prvih 200 kilometrov. Za to gre zasluga tudi nekoliko debelejšemu steklu v primerjavi z evropsko konkurenco, delno pa tudi brezokvirnim vratom. Avto si zasluži pohvalo, kar zadeva zvočno udobje.
Digitalni zasloni so pregledni, grafika je čista, odzivnost solidna – čeprav bi si marsikdo še vedno želel nekaj fizičnih gumbov za upravljanje klimatske naprave. Glasovni asistent z imenom Frank (oziroma Meta) sicer deluje … no, odvisno od tega, kako dobro razume tvoj naglas. Ni pa tako duhovit, kot bi si človek morda želel.
Priznati moram, da je komunikacija z njim dobro delovala pri upravljanju strešnega okna in nastavitvah temperature. Dlje pa v najinem »odnosu« nisva prišla. Na tem mestu bi bila vsekakor dobrodošla integracija umetne inteligence, kot sta Grok ali ChatGPT – podobno, kot to že poznamo pri koncernu VAG.




Lynk & Co 08 na cesti: uglajeno, a ne športno
Vožnja po avtocestah razkrije, da Lynk & Co 08 ne želi tekmovati z BMW-jem X3 v natančnosti krmiljenja. V pospeških (6,8 sekunde do 100 km/h) ni počasnež, a polni plin razkrije, da ima še nekaj domačih nalog pri prenosu moči na sprednji kolesi. Na meji oprijema zna biti živahno – kar pomeni, da voznik dobi droben opomnik, da je to predvsem udoben, ne pa športen SUV.
Pri višjih hitrostih (do 180 km/h) se izkaže presenetljivo stabilen in tih, tudi brez dvojne zasteklitve. In tu pride do zanimivega odkritja: v čistem električnem načinu lahko avto vozi kar do 170 km/h, kar je pri priključnih hibridih skoraj eksotična lastnost. Se pa do te hitrosti prebija počasi.
Občutek volana je naraven, nekoliko lahek, a mogoče ga je individualno prilagoditi – kar pomeni, da lahko vsak najde svoj zen. V mestni vožnji je Lynk & Co prijetno tih in eleganten, le pri 21-palčnih platiščih se pozna malce več tresljajev čez luknje in delitacija cestišča, kot bi si želeli.

Zavorno zlivanje (t. i. brake blending) bi še potrebovalo malo programerske pozornosti – prehod med regeneracijo in mehansko zavoro ni vedno povsem nežen. Pogrešal sem nastavitve regenerativnega zaviranja, ki jih ni. Torej one pedal driving ne obstaja. A celostno? Gre za presenetljivo dodelan sistem, ki kaže, da Geely in Volvo v resnici izmenjujeta več kot le deleže v lastništvu. Čeprav je uradno letos Lynk & Co. pod znamko Zeekr.
Digitalni stik s proizvajalcem
Ena najbolj simpatičnih posebnosti: v infotainmentu lahko voznik posname glasovno sporočilo in ga pošlje neposredno proizvajalcu. “Dragi Lynk & Co, parkirni piskalnik je preglasen.” Inženirji naj bi dejansko zbirali ta povratna sporočila in jih vključevali v posodobitve programske opreme. Ideja, ki jo lahko opišeš le kot “crowdsourced razvoj avtomobila” – ali, po domače, končno nas kdo posluša.
View this post on Instagram
Asistenčni sistemi, ki te hitro “vzgojijo”
Ko boste brskali po spletu, boste hitro naleteli na izjave testnih voznikov, da je avtomobil izjemno “vokalen”. To pomeni, da voznika nenehno opozarja na njegovo nepozornost. Sprva je to, predvsem prvih 100 kilometrov, precej naporno, a kasneje voznik ugotovi, da je sistem dejansko pameten in da opozarja z razlogom.
Na primer: sam se med vožnjo pogosto pogovarjam, kar pomeni, da večkrat pogledam sopotnika. Avtomobil to prepozna in me zdaj opozori, da nisem povsem skoncentriran na vožnjo. Je to upravičeno? Seveda. Enako deluje tudi sistem za preprečevanje naleta. Če avtomobil zazna, da ne gledam na cesto – denimo proti sopotniku, ekranu, telefonu – bo prej samodejno zaviral, kot če sem osredotočen na vožnjo.

Torej: avtomobil aktivno opozarja in “vzgaja” z zvočnimi opozorili. Kdor se nad tem pritožuje, verjetno ni dovolj dober voznik – oziroma je za AI algoritem premalo osredotočen na cesto.
Ali je prav, da nas avtomobil tako “drži za roko”? To je bolj filozofsko vprašanje. A če s tem prepreči nesrečo ali celo reši življenje, mu lahko samo dvignemo palec v znak odobravanja.
Poraba, doseg, realnost
Ko se baterija izprazni, poraba bencina naraste na 8 litrov na 100 km. V električnem načinu pa se pri hitrosti 100 km/h giblje okoli 14,5 kWh/100 km, kar pomeni, da bi zlahka prevozili okoli 270 kilometrov. Pri 120 km/h se poraba podvoji – fizika, stari znanec. Realno sem 100 km relacije po “lokalnih cestah prevozil z nekje 3 litri goriva in nekaj 11 kWh – v hibridnem načinu. Ni slabo. Ko sem, dal v način Pure – torej le elektrika pa sem dosegel okoli 15 kWh pri podobnih pogojih. Torej regionalna cesta, hitrosti pod 100 km/h.
Torej: v mestu in na podeželju je električni način smiselna izbira, medtem ko se na avtocesti bolj izplača prepustiti odločitev hibridnemu sistemu.

Cena in pozicioniranje
Osnovni model se v Evropi začne pri 49.990 evrih, testni “More trim” z vsemi bonbončki pa pri 53.990 evrih. Če to primerjamo s ceno enakovrednih nemških hibridov, ki brez težav presežejo 80 tisočakov, je računica jasna.
Pri tem pa Lynk & Co 08 ne izgubi verodostojnosti v kakovosti izdelave – prav nasprotno. Notranjost deluje celo bolj premium kot pri nemških konkurentih, kar je izjava, ki bi pred nekaj leti zvenela kot bogokletna. Avto je kar se tiče izbire materialov, izdelave in detajlov pred BMW in celotno nemško konkurenco. Torej po pravici povedano vsaj razred višje od cene, ki sicer ni majhna, a je glede na dobljeno dobra.
Področje, kjer znamka še potrebuje nekaj pozornosti, je sicer zelo pregleden in enostaven informacijski sistem, ki pa ima še nekaj “otroških bolezni”. Te sicer niso tako izrazite, da bi si zaslužile resno kritiko, a nekaj izboljšav bi bilo vsekakor dobrodošlih.

Pogrešam na primer kakšno bližnjico, zgornjo vrstico a Apple Carplay načinu … ali enostaven dostop do pogosto uporabljenih funkcij vozila – takih, ki bi morale biti vedno pri roki – preklop na Apple Carplay, ne da bi se moral preveč ukvarjati z iskanjem po menijih informacijskega sistema. Včasih je prav utrudljivo najti pot do funkcije, kot je odpiranje panoramske strehe, ki jo sicer odlično upravlja glasovni asistent – a je kljub temu zakopana globoko v menijih.
Moti me tudi, da je upravljanje luči precej zapleteno. Te so sicer nastavljene na »auto«, vendar je ročni manual override dostopen le prek globoko zakopanega menija. V megli boste, na primer, morali trikrat klikniti, preden boste ročno vklopili luči – kar zagotovo ni optimalno.
Upam, da bodo avtomobili v prihodnje dovolj pametni, da bodo ob vklopljenih brisalcih ali zaznani megli samodejno prižgali tudi luči. To je nekaj, kar sem že izpostavil razvojnikom – prek glasovnega asistenta – kot pomanjkljivost pri Lynk & Co. 08.



Zaključek: nova definicija »švedskega«
Lynk & Co 08 ni popoln – ni najbolj dinamičen, včasih deluje preveč digitalen, glasovni asistent pa je občasno nekoliko trmast. A njegova kombinacija tehnologije, razkošja in cene mu daje kredibilnost, ki je doslej nismo povezovali s kitajsko avtomobilsko industrijo. Pa vendar – ko Kitajci prisluhnejo razvoju (R&D) v Evropi, nastanejo zares zanimivi izdelki.
Obenem je to eden najboljših avtomobilov na področju varnosti – prejel je NCAP oceno 5 zvezdic, z rezultati, ki so boljši ali povsem primerljivi z nemško konkurenco, kot so BMW, Audi in Mercedes. (90 % za odrasle potnike, 87 % za otroke, 78 % za pešce, 81 % za asistenčne sisteme.)

V resnici je to avtomobil, ki se ne trudi biti boljši BMW, ampak predstavlja povsem nov tip »premium« mobilnosti. In če vas ne moti, da švedska odličnost tokrat prihaja s kitajsko vinjeto, potem je Lynk & Co 08 verjetno ena najbolj zanimivih alternativ tega leta.
Tehnični podatki (Evropska specifikacija): Lynk & Co. 08
- Motor: 1.5-litrski štirivaljnik + elektromotor
- Skupna moč: približno 345 KM
- Pogon: sprednji (v Evropi)
- Baterija: 40 kWh
- Polnjenje: 11 kW AC / 85 kW DC (10–80 % v 33 min)
- Električni doseg: do 200 km (realno 160–250 km)
- Pospešek 0–100 km/h: 6,8 s
- Dolžina: 4,82 m
- Cena: od 53.900 € (v EU / Slovenija)
- Prevoženi kilometri na testu: 1450 km
Če je Volvo sinonim za varnost, potem je Lynk & Co 08 dokaz, da varnost zdaj nosi Gucci čevlje in govori več jezikov.





