Stevardese so končno razkrile prikrita dejstva o potovanju z letalom in upamo, da so odgovorile tudi na vprašanja, s katerimi se med letom soočate tudi sami.
Vsi, ki ste že kdaj leteli, boste gotovo vedeli, za kaj vse so zadolžene stevardese: poleg simulacije pravilne uporabe kisikove maske in strežbe hrane med letom, skrbijo tudi za varnost potnikov. O poteku leta in o letalu samem zelo podučene. Prav zato je vsaka stevardesa vključena v nekajmesečni trening, v katerem se pobližje spozna z vsemi potrebnimi informacijami – in nekatere izmed teh znajo šokirati. Katera dejstva so razkrile stevardese, ki jih letalske družbe ponavadi ne želijo obešati na veliki zvon?
Če bo letalo strmoglavilo, boste o tem obveščeni.
Če se bo vaše letalo znašlo v hudih škripcih in bo obstajala velika možnost zasilnega pristanka ali celo strmoglavljenja, vas bo pilot o tem obvestil. Če vas je turbulence in letenja nasploh strah, se lahko zdaj končno sprostite.
Vzglavniki in odeje so velikokrat uporabljeni večkrat.
Kruta resnica je, da obstaja verjetnost, da sta vzglavnik in odeja, ki ju dobite v skrbno zaprtem plastičnem ovitku, že uporabljena in le na novo zapakirana. To je seveda odvisno od kakovosti letalske družbe. Če sumite, da vas je doletela takšna usoda, lahko prosite za nov par spalnih pripomočkov.
Skok na stranišče v neprimernem času lahko povzroči veliko zamudo pri pristanku.
Ko se prižge lučka, ki opozori, da se morajo potniki pripeti, nikakor ni čas za uporabo stranišča. Ko namreč potnik v času pristajanja zapusti sedež, morajo pristanek odložiti za toliko časa, da se potnik vrne in varno pripne. Medtem pa lahko letalo izgubi prosti prostor na pristajalni stezi. Tako se lahko pristajanje zavleče za kar lep čas.
Ne naročajte kave ali čaja.
Voda, ki je na letalu za pripravo kave in čaja, ni ustekleničena, temveč velikokrat prihaja iz letalskega vodnega tanka. In čistoča slednjega je zagotovo hudo vprašljiva. Mogoče raje ostanite pri pitju ustekleničene pijače.
Letalska ekipa dobi boljšo hrano.
Letalska ekipa dobi boljše obroke kot potniki v ekonomskem razredu. Čeprav se mogoče to ne zdi vsem pravično, je treba upoštevati dejstvo, da stevardese večino svojih obrokov pojejo na letalu.
Čistoča stranišč ni vredna zavidanja.
Mnoge stevardese se uporabi stranišča na letalu izogibajo z vsemi štirimi. Če le lahko, počakajo na pristanek. Vsak trud potnika, da stranišče po uporabi za sabo počisti, letalska ekipa zelo ceni.
Stevardese ne dobijo plačila za čas vkrcavanja in izkrcavanja.
Delovni čas stevardes se začne v trenutku, ko se vrata letala zaprejo, in se ustavi takrat, ko se vrata spet odprejo. Za delo pri vkrcavanju in izkrcavanju potnikov stevardese pravzaprav niso plačane, čeprav je prisotnost na delovnem mestu vsaj 2 uri pred vzletom obvezna.
Spanje stevardes je velikokrat močno skrajšano.
Zamuda leta je za letalsko ekipo velikokrat stresna vsaj toliko kot za potnike. Za stevardese pomeni zamuda namreč izgubljen prosti čas med izmenama, ko bi si lahko privoščile nekaj ur hudo potrebnega spanca. In če v vse to vštejemo še stalno prisoten jetlag, je spanec stevardes redko kakovosten in učinkovit.
Na letališču so vedno rezervne stevardese.
Na letališču so vedno na voljo dodatne stevardese. Te v primeru, da kateri izmed uslužbencev ne more na polet, priskočijo na pomoč. Rezervne stevardese morajo biti vedno pripravljene, da jih lahko vsako minuto pokličejo v službo.
Zakaj nas stevardese na letalu pričakajo z rokami na hrbtu?
Brez skrbi, stevardese ne skrivajo prav ničesar, prav tako to ni povezano z varnostjo. Vse skupaj ima zelo preprosto razlago. Stevardese morajo pred vzletom prešteti vse potnike na letalu, da se med štetjem ne bi zmotile, pa uporabljajo kliker števec, mehanski pripomoček za štetje, ki zagotavlja, da se med preštevanjem ne izgubijo. Roke skrivajo za hrbtom, da s tem dejanjem ne pritegnejo preveč pozornosti. Včasih potnike preštejejo dvakrat, prvič ob vkrcanju in drugič, ko so vsi posedeni. Bodite pozorni naslednjič, ko letite, saj v njihovi dlani morda opazite kliker.