fbpx

To je 14 živil, zaradi katerih bodo tvoji lasje rasli hitreje

Si želiš dolgih, sijočih las?

Foto: Envato

Dolgi, zdravi in močni lasje so želja marsikatere ženske. Naši lasje v povprečju zrastejo približno 15 centimetrov letno, kako hitro bodo rasli, pa je odvisno od različnih dejavnikov, kot so starost, genetika, splošno zdravje in prehrana. Na starost in genetiko žal ne moreš vplivati, imaš pa nadzor nad tem, kakšno hrano boš vnašala v svoje telo. Sledi 14 živil, ki bodo pospešila rast tvojih las in jih naredila mehke in svetleče.

1. Jajca

Jajca so odličen vir beljakovin in biotina, sestavin, ki sta znani po tem, da pospešujeta rast las. Beljakovine so pomembne, ker so prav iz njih sestavljeni lasni mešički, njihovo pomanjkanje pa naj bi tudi povečalo izpadanje las. Biotin pa je bistven za proizvodnjo keratina, ki bo tvoje lase okrepil in jih naredil mehkejše in bolj sijoče. Jajca so tudi odličen vir cinka, selena in drugih hranil, ki bodo na tvoje lase vplivala pozitivno. Zato jajca veljajo za eno najboljših živil, ki jih lahko izbereš, če sanjaš o dolgih, zdravih laseh.

2. Jagode

Slastne, sladke jagode so polne vitaminov, ki jih strokovnjaki povezujejo s hitrejšo rastjo las. Med njimi je vitamin C, ki bo poskrbel, da bodo tvoji lasni mešički zaščiteni pred poškodbami. Vitamin C je pomemben tudi za proizvodnjo kolagena, ki bo tvoje lase okrepil. Prav tako telesu pomaga, da iz prehrane absorbira železo, kar ti bo pomagalo, da se izogneš anemiji, ki poleg ostalih težav povzroča tudi izpadanje las.

3. Špinača

Špinača velja za eno najbolj zdravih zelenih zelenjav, saj je polna koristnih hranil, ki bodo med drugim pospešila rast tvojih las. To so folati, železo in vitamina A in C. Sploh vitamin A je zelo pomemben, saj kožnim žlezam pomaga pri proizvodnji sebuma – mastne snovi, ki bo tvoje lase navlažila in jih tako ohranila zdrave in sijoče.

4. Sladki krompir

Odličen vir vitamina A je tudi sladki krompir. Vsebuje namreč beta-karoten, iz katerega naše telo ta vitamin proizvede. Samo en srednje velik sladki krompir vsebuje dovolj beta-karotena, da zadosti štirikratni dnevni potrebi našega telesa po vitaminu A.

5. Avokado

Avokado je okusen, hranljiv in odličen vir zdravih maščob. Poleg tega vsebuje tudi vitamin E, ki tvoje lase ščiti pred poškodbami, ki bi poslabšale njihovo kakovost in zmanjšale število lasnih mešičkov.

Avokado je okusenvir zdravih maščob Foto: Taryn Elliott

6. Mastne ribe

Ribe z visoko vsebnostjo maščob, kot so losos, slanik in sardele, so odličen vir omega-3 maščobnih kislin, ki bodo tvojim lasem pomagale rasti hitreje. Študije so pokazale, da jemanje dodatkov, ki vsebujejo omega-3 in omega-6 maščobne kisline ter antioksidante zmanjšuje izpadanje las in povečuje njihovo gostoto. Mastne ribe so tudi odličen vir beljakovin, selena in vitaminov B in D3. Vse to so hranila, ki pomagajo lasem, da ostanejo močni in zdravi.

7. Oreščki

Veliko vitamina E lahko najdeš tudi v oreščkih, predvsem mandljih. Samo 28 gramov mandljev bo zadostilo kar tretjini tvoje dnevne potrebe po tem vitaminu.
Poleg tega so oreščki odličen vir vitamina B, cinka in esencialnih maščobnih kislin – hranil, katerih pomanjkanje strokovnjaki povezujejo z izpadanjem las.

Oreščki so odličen prigrizek na poti do prelepih las Foto: David Disponett / Pexels

8. Semena

Semeni vsebujejo veliko vitamina E, cinka in selena, hkrati pa imajo zelo malo kalorij. Predlagamo, da zaužiješ mešanico različnih semen, med katerimi najbolj priporočamo sončnična, chia in lanena semena.

9. Paprika

Paprika je odličen vir vitamina C, ki bo pomagal tvojim lasem rasti hitreje. Samo ena rumena paprika namreč vsebuje bistveno več vitamina C kot pomaranča. Poleg tega je sladka paprika tudi odličen vir vitamina A.

Tudi morska hrana ti lahko pomaga do lepših las Foto: 奥尼尔 / Pexels

10. Ostrige

Ostrige so eden najboljših virov cinka, minerala, ki pospešuje rast in obnovo las. Strokovnjaki opozarjajo, da lahko njegovo pomanjkanje poveča izpadanje las. Vendar pazljivo: tudi prevelik vnos cinka bo imel enak učinek. Zato so ostrige idealen dodatek tvoji prehrani, saj vsebujejo namreč ravno pravšnje količine tega minerala.

11. Škampi

Med morsko hrano so odlična izbira tudi škampi. So namreč odličen vir beljakovin, vitaminov B in D, cinka in železa. Njihova dobra lastnost je tudi, da kljub zelo majhni vsebnosti maščob v njih najdemo omega-3 maščobne kisline.

12. Stročnice

Stročnice lahko vključimo v najrazličnejše jedi Foto: Bakd&Raw by Karolin Baitinger / Unsplash

Stročnice, kot so grah, fižol, leča in čičerika, so odličen vir beljakovin, cinka, železa, biotina in folatov. Njihova prednost leži tudi v tem, da jih lahko vključimo v najrazličnejše jedi: od solat pa vse do omak, juh in namazov.

13. Soja

Soja je odličen vir spermidina, spojine, ki naj bi podaljšala aktivno fazo rasti las. Vsebuje tudi vitamina B1 in B6, ki sta zaslužna, da tvoji lasje ostanejo mehki in zdravi.

14. Meso

Beljakovine, ki pomagajo pri obnovi las in krepijo lasne mešičke, najdemo tudi v mesu. Priporočamo predvsem rdeče meso, ki je bogato tudi z železom.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!