fbpx

To je Karma Amaris GT Coupé: EREV z 708 hp, tremi zasloni in karakterjem

Vstop v razred 200 tisočakov s 165 mph (266 km/h) na dosegu

Foto: Karma

Kabina Karma Amaris GT Coupé je prvič razkrita in deluje kot lounge za tehnofile: “squircle” volan z vidnim karbonskim robom, kapacitivne tipke, pred voznikom digitalni merilniki, na sredini velik infotainment ekran, pred sovoznikom še tretji zaslon. Na tunelu “lebdi” izbirnik prestav. Razstavljeni primerek je dvosedež, oblečen v Crimson Orbit usnje in alkantaro, z obilico karbona in piano črnine, prtljažna polica zadaj pa je oblikovana za potovalke. Streha? Elektrokromatsko zatemnitvena, kot sončna očala za cel avto.

Zunaj je bil že zvezda – Karma Amaris GT Coupé, zdaj je Karma pokazala še notranjost Amarisa – in kabino, v kateri je zaslonov več kot sedežev. Monterejski teden bo vroč.

Notranjost: več zaslonov kot sedežev

Podrobnosti so natančno režirane: sovoznikov zaslon zaživi šele, ko nekdo sede na desno, držalo za pijačo se skriva pod brezžičnim polnilcem, gumb Start pa je teatralno skrit pod usnjenim pokrovčkom. Vse skupaj je del njihove “reductionary” filozofije – manj šuma, več učinka.

Foto: Karma

Pogon: EREV kot protistrup za ‘range anxiety’

Karma Amaris GT Coupé je EREVextended‑range electric vehicle – z dvema elektromotorjema na zadnji osi, 41,5‑kWh (41.5‑kWh) baterijo in turbo 4‑valjnim bencinskim agregatom, ki deluje kot generator. Skupna moč znaša 708 hp (528 kW), navor 676 lb‑ft (917 Nm). Do 60 mph (<3,4 s) in elektronsko omejenih 165 mph (266 km/h) je recept, ki v praksi pomeni “tihi električni mestni dnevi in brezskrbna avtocesta” – tudi, ko hitrih polnilnic ni. Električni doseg je do 100 milj (161 km), kombinirani pa 400+ milj (644+ km).

“Amaris delivers pure desire paired with eco‑conscious driving,” pravijo pri Karmi – in tokrat številke govorijo v prid sloganu.

Platforma in oblikovanje: astronavt v smokingu

Pod kožo je aluminijast space‑frame s karbonsko‑aluminijasto karoserijo. Oblikovanje sledi hišni Comet Line liniji, pokrov motorja je clamshell, s podpisno Target Lighting grafiko. Serijska poza dopolnjujejo 22‑palčna kolesa Constellation, na boku pa vas bo presenetila “Americana‑inspired” stranska izpušna šoba – oblikovni citat na bencinski del DNK, čeprav ta v praksi polni baterijo. Aerodinamični pas-through spojler, značilni Backslash rez in – čista predstava – swan doors.

Tudi hardware ni le za Instagram: gumice so Michelin Pilot Sport 4S v merah 255/35 R22 (spredaj) in 315/30 R22 (zadaj), zavore pa skrivajo 6‑batne spredaj in 4‑batne zadaj z navrtanimi koluti. To ni le ‘grand tourer’; to je grand tourer, ki se ne boji zavojev.

Foto: Karma

Monterey, cena in časovnica

Serijska notranjost Karma Amaris GT Coupé se bo javno pokazala na Monterey Car WeekThe Quail (15. avgust) in Pebble Beach (17. avgust). Proizvodnja se začne v Q4 2026, uradna cena pa je napovedana pri približno 200.000 USD; Amaris bo na trg prišel kot modelno leto 2027.

Karma sicer proizvaja vozila v KICC (Moreno Valley, Kalifornija), razvoj in dizajn pa sedi v Irvineu – kar Amaris pozicionira kot zelo ameriški odgovor na evropski GT bonton. Prevetritev strategije: zakaj ravno EREV?

Pod vodstvom predsednika Marquesa McCammona se Karma zavestno opira na EREV kot “most” med popolno elektriko in realnostjo infrastrukture. Ni prva, ki je to ugotovila (spomnimo se Fisker Karme/Revera), a Amaris idejo servira v bolj športni in dražji embalaži – z dovolj vpenjalne moči, da pritegne tudi puriste.

Foto: Karma

Hiter tehnični pregled: Karma Amaris GT Coupé

  • Pogon: dva elektromotorja (zadnja os) + turbo 4‑valjni generator; 41,5 kWh baterija.
  • Moč/navor: 708 hp (528 kW) / 676 lb‑ft (917 Nm).
  • Pospešek/konica: <3,4 s do 60 mph; 165 mph (266 km/h).
  • Doseg: 100 milj (161 km) EV; 400+ milj (644+ km) skupaj.
  • Kolesa/zavore: 22″ Constellation; 6‑/4‑batne zavore, PS4S 255/35 R22 & 315/30 R22.
  • Karoserija: aluminijast space‑frame, karbonsko‑aluminijasta obla.

Opomba: Karma še ne razkriva podrobnosti o polnilnih močeh; poudarek je očitno na EREV konceptu in skupnem dosegu.


Zaključek: Karma Amaris GT Coupé

Amaris je en tistih avtomobilov, ki ti z enim pogledom pove, da želi biti poster nad posteljo in hkrati idealni sopotnik čez pol celine – brez Excelove tabele polnilnic. 708 hp (528 kW), <3,4 s do šestdeset in 165 mph (266 km/h) na vrhu izgledajo krepko, a pravo orožje je EREV paket: ~161 km čiste tišine po mestu in potem ~644 km skupaj, ko range extender poskrbi za mir v duši. Ob tem dobite kabino, ki je butična in – da, priznajmo – razkošno teatralna: trije zasloni, skriti detajli in igro svetlobe, vredno dvorane. Q4 2026 kot začetek proizvodnje in ~200.000 USD kot izhodišče se slišita ambiciozno, toda tudi trg ultra‑GT kupejev živi od ambicij. Če je bil Revero pretežno statement, je Amaris videti kot dejanski product. In kar je najbolj zabavno: s tem avtomobilom je Karma spet tam, kjer je bila vedno najmočnejša – pri lepih strojih, ki elektriko in bencin mešajo po pameti, ne po dogmi.

Za naslednji korak smiselno sledi primerjava z neposrednimi tekmeci med ‘grand tourer’ kupeji na hibridni ali EREV strani – od zmogljivosti do realnih stroškov lastništva.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.