Ali je »ameriško izdelan« res sinonim za jabolčno pito in baseball? Nova lestvica razkriva, da se v Detroitu malce tresejo kolena, medtem ko v Fremontu odpirajo šampanjec. Poglejmo, kdo letos zares nosi zvezde in črte pod pločevino – in kdo jih zgolj lepi na blatnik. To je najbolj ameriški avtomobili 2025!
To je najbolj ameriški avtomobili 2025! Cars.com že 20 let secira avtomobile po petih kriterijih: končna montaža, delež delov iz ZDA/Kanade, poreklo motorja, poreklo menjalnika ter obseg domače delovne sile. Letos so prečesali več kot 400 modelov in jih oželi na stotnijo naj-ameriškejših.
Tesla: zvezdnato-črtna četverica
Vrh je tako predvidljiv, da bi ga lahko napisal še ChatGPT iz leta 2019: Tesla Model 3, Model Y, Model S in Model X zasedejo prva štiri mesta. Model 3 si je krono povrnil s 75-odstotnim deležem severnoameriških delov in z zgledno domačo dobavno verigo – kar je več kot dovolj za visoko petko v klopi patriotizma.
»Če bi domoljubje merili v amperih, bi Fremont sesul električno omrežje,« bi rekel cinični stric iz Detroita.
TOP 20 — Najbolj “Made-in-USA” avtomobili 2025
# | Model |
---|---|
1 | Tesla Model 3 |
2 | Tesla Model Y |
3 | Tesla Model S |
4 | Tesla Model X |
5 | Jeep Gladiator |
6 | Kia EV6 |
7 | Honda Ridgeline |
8 | Honda Odyssey |
9 | Honda Passport |
10 | Volkswagen ID.4 |
11 | Acura MDX |
12 | Honda Pilot |
13 | Jeep Wrangler |
14 | Acura RDX |
15 | Honda Accord |
16 | Acura Integra |
17 | Kia Sportage |
18 | Toyota Corolla Cross Hybrid |
19 | Chevrolet Colorado |
20 | Nissan Pathfinder |
Peti element? Jeep Gladiator
Na petem mestu stoji Jeep Gladiator, edini pravi stars and stripes pickup v prvi deseterici. V ozadju se mu že praši pesek iz Georgie, kjer ga sestavljajo nekoliko bolj srečni monterji kot tisti, ki morajo vsak dan prepričevati Wranglerja, da je še vedno terenec.
Azijski trio, narejen »po naše«
Kdo bi si mislil, da bo pod ameriško zastavo paradiral duet iz Južne Koreje in četverica iz Japonske? Kia EV6 (6. mesto) ter Sportage (17.) prihajata iz West Pointa v Georgii, medtem ko se Honda Ridgeline, Odyssey, Passport in Pilot svaljkajo po tekočem traku v Alabami. Guruji s statistično tablo trdijo, da pet Hond v prvi dvajseterici ni naključje, ampak rezultat dolgočasno zanesljive proizvodnje v Marysvillu in East Libertyju v Ohiu.
Detroit, kje si?
Motown letos ne igra v prvi ligi: Chevrolet Colorado (19.) je edini predstavnik z lokomotivico na nosu, medtem ko Ford F-150 Lightning ostaja tik pred vrati (22.), Explorer pa stopi na prste (23.). Bronco in Mustang sta padla globlje od povprečne cene bencina v Kaliforniji.
Rep lestvice: ironija na štirih kolesih
Ko Jeep Wagoneer L pristane na 100. mestu, veš, da definicija »ameriškega« postaja spolzko politično vprašanje. Druščino mu delajo hibridni Toyota RAV4, električni Cadillac Lyriq (oh, ironija!), Nissan Rogue in celo Mercedes-Benz GLE. Če bi bil seznam še daljši, bi verjetno našli tudi kakšen čoln z Miamija.
BOTTOM 20 — Najmanj “Made-in-USA” med prvimi 100
# | Model |
---|---|
81 | Subaru Ascent |
82 | BMW X5 PHEV |
83 | BMW X6 |
84 | BMW X5 |
85 | BMW X7 |
86 | Honda CR-V |
87 | Hyundai Santa Fe HEV |
88 | Chevrolet Silverado 1500 |
89 | BMW X3 |
90 | Honda Civic |
91 | Mercedes-Benz GLE 450e |
92 | Mercedes-Benz GLS 450 |
93 | Mercedes-Benz EQE 350+ |
94 | Mercedes-Benz GLE 350 |
95 | Honda Civic Hybrid |
96 | Genesis GV70 |
97 | Subaru Crosstrek |
98 | Nissan Rogue |
99 | Cadillac Lyriq |
100 | Toyota RAV4 Hybrid |
(Rangi 81-100 so zadnjih 20 znotraj “core” seznama 99 vozil, kot jih razvršča Cars.com American-Made Index.)
Carine, cene in kaj to pomeni za nas
Ob predvolilnem ognju tarif in napovedanih podražitvah utegne biti odločitev, kje je avto rojen, kmalu pomembnejša od barve karoserije. Več domestike v kosih pomeni manj skrbi za viške dajatev – in več možnosti, da bo vaš prihodnji EV še vedno lovil davčne spodbude.
Zaključek: To je najbolj ameriški avtomobili 2025
Tesla je torej ostala visoko-napetostna ikona domače proizvodnje, a lestvica 2025 lepo pokaže, da patriotizem ni izključno domena ameriških značk. Gladiator se v puščavi bori za čast z južnokorejskim EV6, medtem ko Honda iz Alabame tiho zbira všečke trdoživih družin. Kupci imamo danes redko priložnost, da z nakupom »japonskega« pick-upa dejansko podpiramo delavce iz Ohi(a)o. Zato naslednjič, ko boste na parkirišču tehtali med cenikom in domovinsko vzgojo, poglejte droben tisk – in morda boste presenečeni, kdo v resnici nosi modro delovno srajco. Če pa niste prepričani, vprašajte svojega lokalnega tarifnega svetovalca. Zagotovo ni iz Fremonta.