To je pravi razlog, zakaj sta zelena in rdeča barvi božiča

To je pravi razlog, zakaj sta zelena in rdeča barvi božiča.
Zadnjič posodobljeno: :

Vsak večji praznik ima svojo klasično barvno shemo. Valentinovo je v znamenju rdeče barve. Noč čarovnic je znana po oranžni in črni barvi. Za božič pa se vse sveti v zelenih in rdečih odtenkih. Ali veš, zakaj je tako?

Naša družba že od nekdaj povezuje božič z rdečo in zeleno barvno kombinacijo. Enostavno smo sprejeli dejstvo, da mora biti naš dom okrašen v teh barvnih kombinacijah. A verjetno se nikoli niste vprašali, kako sta ti dve barvi postali označevalci božiča?

Če preberemo kakšno zanimivo zgodovinsko knjigo, ugotovimo, da sta zelena in rdeča postali barvi božiča takrat, ko so ljudje začeli označevati praznike z barvami. Kelti so namreč verjeli, da so rdeče in zelene rastline, ki rastejo v zimskem času, svete. S svojo barvitostjo pa so te prispevale tudi k lepšem videzu okolice. V času zimskega solsticija so tako Kleti in druga ljudstva okrasili svoje domove z rdečimi in zelenimi rastlinami z namenom, da bi jim te prinesle srečo v prihajajočem letu.

V času zimskega solsticija so tako Kleti in druga ljudstva okrasili svoje domove z rdečimi in zelenimi rastlinami.
V času zimskega solsticija so tako Kleti in druga ljudstva okrasili svoje domove z rdečimi in zelenimi rastlinami.

Ta tradicija se je nadaljevala tudi kasneje v 14. stoletju, ko so barve uporabljali za okraševanje srednjeveških cerkvenih korov, ki so služili kot fizična meja med duhovnikom in verniki. Znanstvenik z univerze v Cambridgeu Spike Bucklow navaja, da je ta fizična meja morda vplivala na to, da so ljudje barve razumeli kot konec starega leta in začetek novega leta ob božiču.

Kljub tem pomembnim tradicijam pa se v resnici moramo zahvaliti eni osebi za to, da sta rdeča in zelena postali barvi božiča. Haddonu Sundblomu. Nikoli niste slišal zanj? Sundblom je človek, ki je narisal najbolj epski oglas za Coca-Colo, v katerem se pojavi Božiček. Do takrat nihče ni poznal Božička.

Sundblom se je odločil, da bo ta dobri in veseli mož nosil rdeča oblačila. In kot pravi avtorica knjige Secret Language of Color Arielle Eckstut, je prav ta kreativni dizajn naredil spremembo glede dojemanja božiča. Naraščalo je število oglasov, v katerih se je pojavljal Sundblomov ‘pravi’ Božiček. V našo domišljijo pa je se usidrala predstava o Božičku v rdečih oblačilih in zelenem božičnem drevesu.

Dedek Mraz.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
5 nenavadnih/ogabnih dejstev o našem telesu, zaradi katerih boš to, kar veš, postavil pod vprašaj!