Podjetje Zoox, ki je v lasti Amazona, je danes predstavilo Robotaxi. To je popolnoma funkcionalno, električno, avtonomno vozilo, zasnovano za urbano prometno okolje. V bistvu je zanimiva in ne ravno lepa “škatla” na kolesih, dolga 3.630 mm in visoka 1.936 mm, tudi zato na mestnih ulicah ne zavzame veliko prostora. Navdušuje predvsem dejstvo, da ne gre za znanstvenofantastični projekt, temveč izdelek, ki se kane znajti na ulicah svetovnih metropol že prav kmalu.
Vozilo je opremljeno z edinstveno senzorsko arhitekturo kamer, radarjev in globinskega senzorja Lidar ter ima baterijo s 133 kWh za veliko avtonomnost. Kakopak je vozniško popolnoma avtonomno: povedano drugače – ne potrebuje voznika.
Zooxov “samohodni” taxi kompaktnih dimenzij in simetrične zasnove, ima na straneh velika drsna vrata za vstop potnikov, premore pa tudi visokotehnološki svetlobni signalni sistem, s katerim “komunicira” z drugimi udeleženci v prometu, kar nakazuje, kaj bo počel naprej.
Kljub majhnosti, ima Zoox Robotaxi prostorno notranjost za štiri potnike, ki sedijo na dveh klopeh. Ker je vozilo avtonomno, ni volanskih obročev in tradicionalnih kontrol.
Podjetje ni razkrilo veliko podrobnosti o kabini. Je pa avtomobil poln detajlov, saj ima namreč osvetljeni strop, ki posnema zvezde, tako kot pri luksuznem Rolls-Roycu. Potniki imajo dostop do brezžičnih polnilnikov za pametne telefone in na dotik občutljivih informacijsko-zabavnih sistemov, ki zagotavljajo avdio nadzor in informacije o destinaciji.
V podjetju so potrdili, da ima njihov avtonomni taksi baterijo s 133 kWh, ki mu bo omogočila neprekinjeno delovanje do 16 ur, največja hitrost vozila bo 121 km/h, kar je nas navdaja z upanjem, da gre podjetje v pravo smer. Namreč veliko doslej videnih avtonomnih vozil se premika s polžjo hitrostjo.
Zanimivo je, da ima Zoox pogon na vsa kolesa in dvosmerno vožnjo, da je v mestnih razmerah še bolj okreten.
Na tehnološki strani je Robotaxi opremljen z edinstveno senzorsko arhitekturo kamer, klasičnega radarja in globinskega senzorja Lidar, ki mu zagotavlja neprekosljivo 270-stopinjsko vidno polje. To popolnoma odpravlja klasične “mrtve točke” in omogoča vozilu dosledno sledenje predmetom ob njem in za njim, vključno s pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu.
V podjetju so poudarili, da lahko Zoox “vidi” več kot 150 metrov v vse smeri in tudi za ovinki. Glede na to, da so ljudje še vedno previdni pri tehnologiji avtonomne vožnje, ni presenetljivo, da je Zoox postavil varnost v središče celotne zgodbe.
Robotaxi ima več kot 100 varnostnih novosti, ki še niso prisotne v običajnih avtomobilih, vključno z “odvečno” strojno opremo in posebno zračno blazino, zasnovano za posebno uporabo v dvosmernih vozilih. Podjetje se še ni spuščalo v vse podrobnosti, a kaže, da se bodo varnostne blazine za zaščito ovile okoli obeh sedežev, ne glede na to, v katero smer vožnje se avtomobil premika.
Informacij o tem, kdaj lahko pričakujemo Zoox na ulicah največjih svetovnih mest, še ni, a izvršna direktorica Aicha Evans je dejala, da je predstavitev Zooxa vznemirljiv mejnik za podjetje in pomeni pomemben korak na njihovi poti k uvedbi storitev avtonomne souporabe avtomobilov.
To je velik korak naprej tudi za lastnika Amazona, Jeffa Bezosa, ki je v zagon tega podjetja vložil več kot milijardo dolarjev z upanjem, da bo uspel ustvarili avtonomno floto, ki bi konkurirala Googlovemu avtonomnemu robotaksiju Waymo, in da bo imel možnost vključitve avtonomne tehnologije v svojo dostavno floto vozil Amazon.
Sedaj je na potezi Elon Musk, ki je lani do konca letošnjega leta na cestah napovedal milijon avtonomnih robotaksijev, kar se je spet izkazalo za preveč ambiciozno izjavo. A kdo ve, morda nas bo do konca leta presenetil z nečim zanimivim, izjemno zanimivim. Pri Musku to nikoli ni nemogoče!