fbpx

To je Tesla Model Q: cenovno dostopen električni avto, ki obljublja veliko že na začetku 2025

Tesla Model Q

Tesla Model Q
Foto: Jan Macarol / Midjourney

Tesla že dolgo ni le sinonim za električne avtomobile, ampak za inovacije, ki spreminjajo svet mobilnosti. Zdaj se obeta nov mejnik: Model Q, pogosto imenovan tudi Model 2, ki naj bi postal cenovno dostopen vstop v Teslin ekosistem. S pričakovanim izidom v prvem polletju 2025 in obljubami o ceni pod 30.000 evri z subvencijami je ta avto že zdaj vroča tema. Kaj vemo o njem in ali bo res izpolnil visoka pričakovanja? Potopimo se v podrobnosti.

Po uradnih informacijah, ki jih je razkril finančni direktor Tesle Vaibhav Taneja na konferenčnem klicu o rezultatih za četrto četrtletje 2024 (29. januar 2025), je izid Modela Q načrtovan za prvo polletje 2025, z možnostjo začetka proizvodnje do junija istega leta. Špekulacije o izidu leta 2024 so se sicer pojavljale, a jih je Elon Musk v začetku lanskega leta ovrgel z dvomi o smiselnosti cenejšega modela (The Independent, 24. december 2024). Projekt je nato v drugem polletju 2024 dobil zeleno luč, kar je pomirilo oboževalce in potrdilo Teslino zavezo k širitvi ponudbe.

Cena: Pod 30.000 evrov v Evropi?

Največja privlačnost Modela Q je njegova cena. Po poročanju Find My Electric (12. december 2024) naj bi se osnovna cena gibala pod 30.000 USD z upoštevanjem subvencij, v Evropi pa bi lahko bila še nižja. Če primerjamo z Modelom 3, ki se začne okoli 40.000 evrov, naj bi bil Model Q približno 7.000 evrov cenejši. Z evropskimi subvencijami, ki so v nekaterih državah precej radodarne, bi cena zlahka padla pod 30.000 evrov, kar potrjujejo tudi špekulacije na Carwow (16. december 2024), kjer omenjajo ceno pod 24.000 GBP v Veliki Britaniji. To bi Tesla Model Q postavilo ob bok konkurentom, kot so Volkswagen ID.3, MG4, Cupra Born in BYD Dolphin. Po ceni in tudi osnovnih merah.

Foto: Jan Macarol / Midjourney

Kombilimuzina blizu SUV oblike

Vse kaže, da nova Tesla Model Q ne bo klasična kombilimuzina, temveč bo zapeljala v priljubljeni segment malih električnih SUV-jev (segment B). Z dolžino okoli 4,20 metra bo tako tekmec modelom, kot so Volkswagen ID.2, Peugeot e-2008 in Renault Megane E-Tech – le da bo, če gre verjeti Teslini tradiciji, verjetno hitrejša, drznejša in polna tehnoloških presenečenj.


Tesla je že večkrat dokazala, da aerodinamika ni le znanstveni izraz, ampak prava umetnost. Zato lahko pričakujemo izjemno nizek količnik zračnega upora, ki bo pripomogel k večjemu dosegu. Oblikovne poteze bodo po navdihu futurističnega Cybercaba, a prilagojene realnosti vsakdanjih voženj – torej manj vesoljske avanture in več elegantne aerodinamične prefinjenosti.

Tehnologija in proizvodnja

Tesla očitno stavi na pametno optimizacijo. Tesla Model Q naj bi temeljil na kombinaciji obstoječih platform, kot sta Model 3 in Model Y, ter novih tehnologij naslednje generacije, kar je razkril Teslarati. To pomeni, da bi ga lahko proizvajali na obstoječih linijah, kar znižuje stroške in pospešuje dobavo. Čeprav bo cenovno dostopen, naj bi ohranil nekatere Tesline značilnosti, kot je napreden sistem za pomoč pri vožnji, morda v nekoliko poenostavljeni obliki.

Tesla Model Q bo vstopni model, ki ne bo žrtvoval praktičnosti za ceno. Baterija ne bo bistveno manjša od tistih v drugih modelih – uporabljal naj bi litij-železo-fosfatne (LFP) baterije, ki so cenejše, a še vedno zagotavljajo soliden doseg okoli 300 kilometrov – govorimo o realnih kilometrih. (TopElectricSUV, 5. marec 2025). Avto bo nekoliko manjši – približno 15 % manjši in 30 % lažji od Modela 3 (Kelley Blue Book, 12. december 2024) – a še vedno primerljivo uporaben. Po podatkih TopElectricSUV (18. februar 2025) bo ponujal prostor za štiri odrasle in tri velike kovčke, kar ga uvršča med kompaktne, a mestu prijazne avtomobile, podobne Miniju.


Baterija naj bi imela kapaciteto okoli 50 kWh, kar pomeni odlično ravnotežje med dosegom in stroškovno učinkovitostjo – torej ravno prav za tiste, ki si želijo električnega avtomobila brez astonomske cene. Elektromotor Tesla Model Q naj bi proizvedel približno 200 konjskih moči (147 kW), kar bo več kot dovolj za dinamično mestno vožnjo in brezskrbne izlete izven urbanih središč. Skratka, pospeški bodo Teslini, a brez nepotrebnih presežkov, ki bi praznili baterijo hitreje kot prazen hladilnik po nočnem obisku. Po vsej verjtenosti bo tudi različica, ki bi imela blizu 300 konjskih moči.

Foto: Jan Macarol / Midjourney

Ena izmed najbolj intrigantnih novosti pri Modelu Q naj bi bila odsotnost klasičnega kablovja. Namesto metrov in metrov žic bo Tesla številne funkcije, kot so luči in dodatna oprema, povezala prek brezžične komunikacije – podobno kot pri Cybertrucku. To ne pomeni le manj zapletenega sklopa kablov (in manj frustracij ob morebitnih okvarah), temveč tudi nižjo težo in nižje stroške proizvodnje. Če to resnično uspe, bi lahko Model Q postavil nov standard v avtomobilski industriji – in komu se ne bi zdela ideja avta brez kilometrov kablov privlačna?

Če si Tesla še vedno vztrajno utira pot proti avtonomni prihodnosti, potem lahko pričakujemo, da bo Tesla Model Q ponujal popolnoma samodejno vožnjo – podobno kot futuristični Cybercab. To pomeni, da se bo avto teoretično lahko sam vozil naokoli, lastniki pa ga bodo lahko vključili v Tesla Robotaxi mrežo in ga v prostem času “oddajali” drugim uporabnikom. Ali z drugimi besedami – vaš avto bi lahko služil vam, medtem ko vi brezskrbno srkate kavo na domačem kavču. Ideja je odlična, zdaj le še počakajmo, da se dejansko zgodi.

Bo Model Q rešil EV revolucijo?

Kolikokrat smo že slišali obljube o dostopnih električnih avtomobilih, ki bi končno premaknili EV revolucijo iz domene sanj v realnost? Prevečkrat. A Tesla ima eno pomembno prednost – izkušnje, kapital in tehnologijo, da to dejansko izpelje.

Če bo Model Q res prispel s ceno okoli 30.000 evrov, pri tem pa ponudil spodobno avtonomijo, soliden doseg in inovativne proizvodne prijeme, bi lahko bil prav on tisti prelomni trenutek, na katerega čakamo. Ampak – Tesla je Tesla. Naučili smo se, da je pričakovati nepričakovano skorajda del njihovega marketinga.

Bomo videli, ali bo Model Q res tako cenovno dostopen, kot pravijo govorice. Do takrat pa ostaja le eno ključno vprašanje: bo Musk tokrat držal besedo? Uradne informacije naj bi dobili že maja 2025. Do takrat pa – pustimo domišljiji prosto pot. 🚀

Zgodovina govoric in pričakovanj
Zgodba o Tesla Model Q se vleče že od leta 2018, ko so se prvič pojavile govorice o cenovno dostopnem Teslinem avtomobilu. Leta 2024 je projekt visel na nitki – Elon Musk je javno izrazil pomisleke o njegovi smiselnosti, kar je sprožilo špekulacije o opustitvi (Electrek, 9. december 2024). A Tesla je kasneje potrdila nadaljevanje, kar je okrepilo zaupanje. Na letnem sestanku delničarjev junija 2024 ni bilo konkretnih napovedi o Modelu Q (Teslarati, 19. junij 2024), a je dogodek nakazal, da podjetje ostaja osredotočeno na širitev.

Kaj prinaša Model Q?

Če bo Tesla Model Q izpolnil obljube, bi lahko močno pretresel trg električnih vozil. Cenovna dostopnost v kombinaciji z zanesljivostjo znamke Tesla bi lahko pospešila prehod na elektromobilnost, še posebej v mestih, kjer je doseg 300 kilometrov več kot dovolj. Kompaktna zasnova pa nakazuje, da cilja na urbano populacijo in tiste, ki iščejo alternativo bencinskim avtomobilom brez velikih kompromisov. Šel bo vsekakor v segment, kamor gre mini in verjamemo, da bo nagovarjala mlajše!

Tesla Model Q obljublja, da bo cenovno dostopen električni avto, ki združuje praktičnost, Teslino inovativnost in privlačno ceno. Čeprav leta 2024 ni bilo presenečenja, vse kaže, da nas čaka vznemirljiv prvenec v prvem polletju 2025. Bo res postal »ljudski Tesla«, ki bo elektromobilnost približal vsem? Odgovor bomo kmalu dobili – do takrat pa ostajamo radovedni in polni pričakovanj.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.