fbpx

To je to …. nova Tesla Model Q: električni avto za “navadne smrtnike”, ki morda skriva več kot le nizko ceno

Nova Tesla pod 30.000 dolarjev?

nova Tesla Model Q
Foto: Jan Macarol / Ai art

Če ste do zdaj mislili, da je Tesla rezervirana za tehnološke zanesenjake in kripto-milijonarje z garažami večjimi od vaše dnevne sobe, imamo za vas dobro novico: prihaja nova Tesla Model Q, vozilo, ki naj bi – končno – združilo dostopno ceno z vstopom v električno prihodnost. Cena? Pod 30.000 USD. Predstavitev? Junij 2025. Elon Musk? Seveda že draži na X-u.

Nova Tesla Model Q si naj bi delil platformo z Teslinim prihajajočim robotaksijem Cybercab – tistim, ki naj bi (nekoč) povsem samostojno odpeljal babico na tržnico in nazaj, ne da bi se enkrat razjezil v prometu. Obe vozili se bosta proizvajali v tovarni Giga Texas, kjer že poteka zbiranje komponent, lasersko usklajene proizvodne linije pa menda že šepetajo ime »Q«.

Skupna platforma pomeni nižje stroške, hitrejši razvoj in – vsaj v teoriji – boljšo dostopnost za kupce. Seveda pa ostaja vprašanje: bo Model Q bolj ljudski avto ali še en digitalni fetiš za Tesline vernike?

nova Tesla Model Q
Foto: Jan Macarol / Ai Art
nova Tesla Model Q
Foto: Jan Macarol / Ai art

Testna vožnja za prihodnost: FSD se najprej uči na Modelu Y

Preden Model Q postane robot, ki vas pripelje na sestanek brez enega samega psovanja v kolonah, bo Tesla junija 2025 začela testiranje funkcije FSD (Full Self-Driving) na modelih Y – z 10 do 20 testnimi vozili v Austinu, Texas. Tam bo umetna inteligenca, verjetno v rahlo pregretem klimatskem sistemu, učila prepoznavati semaforje, pešce in voznike, ki še vedno mislijo, da je žmigavec opcijska oprema.

Če bo vse po načrtih, bo FSD seveda razširjen tudi na Model Q, ki naj bi postal eden prvih cenovno dostopnih modelov z avtonomnimi funkcijami. Po vsej verjetnosti bo prav model Q prvi avtomobil, ki se bo pripeljal kupcu na dom in ga kupec ne bo prevzel v salonu Tesla.

Kaj pričakovati od Modela Q (razen manjšega kredita in več lajkov na Instagramu)

Čeprav Tesla uradno še molči kot Siri med izpadom WiFija, se šušlja, da bo Model Q:

  • kompaktni SUV, dolg okoli 4,2 metra, kot nalašč za evropske ulice in mestna parkirišča v velikosti poštne znamke,
  • temeljil na novi generaciji platforme z ultra-naprednimi proizvodnimi tehnikami (beri: še več robotov, še manj človeške napake),
  • najhitrejši čas produkcije v zgodovini – nizki stroški produkcije
  • imel baterijo 53 kWh, kar naj bi omogočilo do 500 km dosega – pod pogojem, da ne vozite kot Max Verstappen na kavi,
  • Poraba naj bi bila okol 13 kWh na 100 km. Kar je realna projekcija. Avto ne bo pretirano “močan”, predvidmoa pod 200 konji in le pogonom na zadnja kolesa.
  • in morda – če bodo zvezde in algoritmi usklajeni – tudi avtonomno vožnjo, ki ne potrebuje vaših živcev. Oziroma bo bolj varna kot vi.

Foto: Jan Macarol / Ai Art
Mnogi trdijo, da bo nova Tesla Model Q izgledala precej drugače od drugih vozil.

Zaključek: Model Q ali kako Tesla išče množice

Model Q je Teslin odgovor na staro vprašanje: Kako narediti električni avto, ki si ga lahko privošči tudi tisti, ki ne rudari kriptovalut? Z združevanjem proizvodnih linij s Cybercabom, testiranjem FSD in nižanjem stroškov, Model Q ne prinaša le novega modela – temveč novo filozofijo. Res dosegljiv in zelo napreden avtomobil, ki je pravzaprav robot.

Če bo Tesla to res izpeljala (brez prestavitve datuma za dve leti, kot zna), nas čaka res zanimivo obdobje v svetu električne mobilnosti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jan Macarol (@janmacarol)

Bi vozili Teslo za 30 tisočakov? Ali še vedno čakate na model, ki se polni s sončnimi žarki in plačuje sam sebe? Povejte nam v komentarjih!


 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.