fbpx

To si mislijo novinarji po testiranji BMW iX3 Neue Klasse: 85.000 € za tole? Ko “premium” BMW postane kralj cenene plastike.

Zakaj novi bavarski ponos v živo deluje sumljivo francosko in zakaj 'premium' danes pomeni manj usnja in več plastike.

BMW iX3 Neue Klasse
Foto: BMW

Vsi kričijo o revoluciji. YouTuberji padajo v nezavest od navdušenja nad polnilnimi krivuljami. A bodimo iskreni – ko stopiš k temu avtomobilu v živo, ko ga dejansko vidiš brez studijskih luči in filtrov, se zgodi nekaj nepričakovanega. Nič. Srčni utrip ostane enakomeren. Namesto da bi vas prevzel občutek nemške dominance, vas preplavi čuden "déjà vu". Ali ne deluje vse skupaj malce preveč ... Peugeot? BMW iX3 Neue Klasse je na papirju pošast, v resnici pa morda le dokaz, da "premium" ni več to, kar je bil.

Poglejmo resnici v oči. BMW iX3 Neue Klasse ima identitetno krizo. Na sprednjem delu so ohranili tiste kultne ledvičke, ki so zdaj digitalizirane in stisnjene, kar je všeč minimalistom. A celotna silhueta? Dolg je 4,78 metra, kar je spodobna številka, a v živo avto ne izžareva tiste mogočnosti, ki smo jo vajeni od modela X5 ali celo trenutnega iX.

V živo deluje… generično. Če bi z njega pobrali značke, bi marsikdo rekel, da gre za nov model iz francoske ali celo kitajske tovarne. Zadnje luči? Čudna interpretacija 3D elementov, ki bolj spominja na eksperiment kot na brezčasen dizajn. In potem je tu tisti občutek. Veste, o čem govorim. Ko se približaš pravemu BMW-ju, pričakuješ, da bo avto “stal” na cesti z avtoriteto. iX3 pa stoji tam, kot da se opravičuje, ker zavzema prostor.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Notranjost: Je to trajnost ali varčevanje?

Tukaj se “Peugeot efekt” najbolj pozna. Spomnite se francoskega i-Cockpita: majhen volan, zasloni nekje daleč pod šipo, čudna ergonomija. BMW je s sistemom Panoramic Vision storil nekaj sumljivo podobnega. Zaslon čez celotno širino vetrobranskega stekla je tehnično impresiven, a celotna arhitektura armaturne plošče deluje prazno.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

“Materiali? Če jim rečete ‘trajnostni’, zveni plemenito. Če jih potipate, zvenijo poceni.”

Vrata. Tisti del, ki ga primete vsakič, ko vstopite in izstopite. Trda plastika na spodnjem delu pri avtomobilu, ki cilja na ceno prek 80.000 evrov (z opremo), je žalitev. Odsotnost gumbov ni napredek, je cenejša proizvodnja. In volan? Oblika je stvar okusa, a ta “dvojno prisekan” obroč v rokah ne daje tistega mesnatega, športnega občutka, ki je definiral BMW zadnjih 40 let. Občutek je lahek, igračkarski. Kot da bi vozili simulator, ne pa dveh ton jekla in aluminija.

Foto: BMW

Številke ne lažejo (za razliko od občutkov)

Če odmislimo subjektivno razočaranje nad materiali, je inženiring pod “ceneno” plastiko vrhunski. Tu BMW ni varčeval.

  • Baterija: Ogromnih 109 kWh (neto). To je zaloga energije, ki končno utiša tiste, ki se bojijo, da bodo ostali na cesti s prazno baterijo.
  • Pogon: Dva motorja, štirikolesni pogon, 345 kW (469 hp) in 645 Nm (476 lb-ft) navora.
  • Zmogljivost: Pospešek do stotice je silovit (podatki pravijo okoli 4 sekunde), končna hitrost pa 210 km/h (130 mph).

Ampak veste kaj? V ravni črti je danes hiter vsak električni avto. Tudi tisti, ki ga naročite preko Alibabe. Bistvo BMW-ja bi moralo biti v ovinkih. Sistem “Heart of Joy” (kdo za vraga si izmišljuje ta imena?) obljublja čudeže pri nadzoru stabilnosti in blaženju. In res, vozi se lepo. Udobno. A ali se vozi kot “Ultimativni vozni stroj”? Ali pa se vozi le kot zelo kompetenten, a sterilen električni aparat? Brez zračnega vzmetenja se na slabših cestah čuti, da to ni raven modela iX.

Foto: BMW

Polnjenje: Edina stvar, ki je res “Premium”

Če kje, potem si iX3 zasluži aplavz pri polnilnici. 800-voltna arhitektura je prava stvar. S polnilno močjo do 350 kW (oziroma 400 kW teoretično) ta avto prehiti večino konkurence. 10 % do 80 % v 20 minutah.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

To je fantastično. A ironija je v tem, da boste teh 20 minut preživeli v notranjosti, tapkali po trdi plastiki na vratih in se spraševali, zakaj niste kupili rabljenega X5 z V8 motorjem in pravim usnjem. Pa še opozorilo: prvi modeli bodo imeli le 11 kW AC polnjenje. Za 22 kW bo treba čakati ali doplačati. Varčevanje, kjerkoli se da.

👍 KAJ SE HVALI (Tehnika in Inženiring)

  • Polnilna pošast (800V arhitektura): To je daleč najmočnejša točka. Polnjenje s konico prek 300 kW in neverjetno ravna krivulja polnjenja. Od 10 do 80 % v cca. 20 minutah je trenutno v samem svetovnem vrhu.

  • “Heart of Joy” dinamika: Nov sistem nadzora podvozja in pogona, ki preprečuje “kimanje” pri zaviranju (ustavi se popolnoma mehko z rekuperacijo) in neverjetno hitro procesira zdrs koles.

  • Učinkovitost pogona: Kljub obliki SUV-ja je poraba na avtocesti (pri 130 km/h) presenetljivo nizka (cca. 23 kWh/100km), kar omogoča realen avtocestni doseg blizu 470 km.

  • Panoramic Vision Display: Nov zaslon pod vetrobranskim steklom je odlično berljiv, nadomešča klasične merilnike in ponuja vrhunsko ločljivost brez bleščanja.

  • Prostornost: Kljub temu, da je krajši od iX, ponuja ogromno prostora za noge zadaj (“garaža za stopala”) in spodoben prtljažnik (520 l) + uporaben “frunk” (58 l).

  • Asistenčni sistemi: Avtonomna vožnja (Highway Assist Plus) deluje vrhunsko, menja pasove hitro in zanesljivo, sistem prepoznavanja okolice je na nivoju Tesle ali boljši.

  • Programska oprema (UI/UX): Hitra odzivnost, logični meniji (končno poenostavljeni v stilu Tesle) in odlična integracija polnjenja v navigacijo.


👎 KAJ SE GRAJA (Občutki, Materiali in Varčevanje)

  • “Peugeot sindrom” v notranjosti: Kot si omenil – minimalizem je šel predaleč. Armaturna plošča deluje prazno, manjkajo fizični gumbi, volan je čudne oblike in deluje “igračkarsko”. Celoten ambient ne izžareva teže in prestiža, ki ga pričakuješ za 85.000 €.

  • Ceneni materiali na kritičnih mestih: Velika kritika leti na trdo plastiko na spodnjem delu vrat in stebričkih. Občutek in zvok ob dotiku nista na nivoju premium razreda (slabše kot pri starem X3).

  • Smrt iDrive krmilnika: Ukinitev legendarnega vrtljivega gumba je za mnoge BMW puriste neoprostljiva napaka. Vse se upravlja s “tapkanjem” po zaslonu.

  • Odsotnost zračnega vzmetenja: V tem cenovnem razredu in pri tej teži (baterija!) se pozna, da avto nima zračnega vzmetenja. Na slabših cestah je trši in manj udoben kot večji iX.

  • Hrup vetra: Kljub dobri aerodinamiki (Cd 0.25) se pri avtocestnih hitrostih sliši piš vetra okoli A-stebričkov, kar kvari “premium” tišino.

  • Glasovni asistent: Sistem je preobčutljiv in nenehno prisluškuje. Če omenite besedo “BMW” v pogovoru, vas prekine.

  • Ergomske cvetke: Nastavljanje zračnikov je digitalno (smer levo-desno na zaslonu, gor-dol ročno), v prtljažniku ni gumbov za podiranje sedežev (vleči moraš zanko kot v 90-ih).

  • AC polnjenje (Prve serije): Če avto naročite med prvimi, dobite le 11 kW AC polnilec. Za 22 kW bo treba čakati na kasnejšo proizvodnjo (marec/april).

Zaključek: Dober avto je BMW iX3 Neue Klasse, a izgubljena duša?

BMW iX3 Neue Klasse je žrtev lastnega ambicioznega preobrata. Inženirji so opravili nalogo z odliko – pogon, baterija in programska oprema so vrhunski. Računovodje in oblikovalci notranjosti pa so ga pustili na cedilu. Avto preprosto ne daje tistega “premium” občutka, ki bi upravičil ceno 68.900 € za vstopni model, ki hitro naraste na 85.000 €+. V živo deluje preveč sterilno, preveč plastično in, ja, preveč podobno konfekciji, ki jo ponujajo znamke, ki stanejo pol manj.

Če iščete tehnološko dovršenost in vam je vseeno za otip materialov, je to stroj za vas. Če pa od BMW-ja pričakujete tisti težek, drag, bogat občutek, ko zaprete vrata in primete volan … boste morda razočarani. To je odličen električni avto. Ampak ali je odličen BMW? O tem močno dvomim.

Dodatne Informacije

bmw.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.