Če je tudi vas strah letenja, potem preverite kateri so najbolj varni sedeži na letalu.
Če boste seznanjeni s tem, kateri so najbolj varni sedeži na letalu, se boste naslednjič precej z lažjim srcem vkrcali na letalo. Raziskovalci platforme Travel and Leisure so se pri iskanju rezultatov obrnili na statistiko. In mnenje strokovnjakov.
Po mnenju Dana Bubba, profesorja na Univerzi v Nevadi je najbolj varno mesto za sedenje ne letalu v zadku letala. Glede na analizo TIME iz leta 2015, ki zajema 35 letno statistiko podatkov Zvezne uprave za letalstvo (FAA), so imeli sedeži v zadnji tretjini letala 32-odstotno stopnjo smrtnosti. Medtem so imeli sedeži v srednji tretjini 39-odstotno stopnjo smrtnosti in sedeži v sprednji tretjina 38 odstotno stopnjo smrtnosti.
Po podatkih sodeč so najbolj varni srednji sedeži v zadnjem delu letala, s samo 28-odstotno stopnjo smrtnosti. Za primerjavo, pri sedežih ob prehodu v sredini kabine je bila stopnja smrtnosti 44 odstotkov.
A to so le skupne kvote, ki temeljijo na dosedanjih letalskih nesrečah. Nikar jih ne jemljite za gotove. Ob nesreči United Airlines leta 1989 v Sioux Cityju v Iowi je namreč večina od 184 preživelih potnikov sedela v srednji tretjini letala. V nesreči na Tenerifih leta 1977, najsmrtonosnejši nesreči v letalstvu je umrlo 583 ljudi. Kar 61 preživelih pa je sedelo večinoma v sprednjem delu letala Pan Am.
Poleg tega obstaja še druga plat sedežev v zadnjem delu letala. “Podatki kažejo, da so najvarnejši sedeži v zadnjem delu letala, vendar so ti med turbulencami tudi najbolj neudobni,” je za Travel + Leisure povedal David Rimmer, izvršni direktor skupine AB Aviation Group. Poleg tega sta tudi kuhinja in stranišče moteče blizu. Turbulence so namreč neprimerljiv pogostejše od nesreč. Po zadnji statistiki sodeč pa bodo s stopnjevanjem podnebnih sprememb iz leta v leto hujše in pogostejše.
Tudi to so najbolj varni sedeži na letalu
Če bi res želeli izbrati “varnejši” sedež, bi bilo morda pametno izbrati enega blizu zasilnega izhoda. Na podlagi raziskav FAA o možnostih preživetja po strmoglavljenju naj bi bilo letalo mogoče popolnoma evakuirati v 90 sekundah, zato je na krovu toliko izhodov v sili. Analiza več kot 100 letalskih nesreč, ki jo je leta 2011 opravila Univerza v Greenwichu, je pokazala, da je večja verjetnost, da se bodo uspeli evakuirati potniki, ki sedijo največ pet vrst stran od zasilnega izhoda.