Od klasičnih legend v novi preobleki do električnih raket in konceptov, ki jih bomo verjetno videli le v sanjah. Če mislite, da je japonska avtomobilska industrija zaspala, se pripravite, da vas Tokyo Mobility Show 2025 nežno, a odločno zbudí.
Če je bil prejšnji Tokyo Motor Show še bolj nostalgičen sprehod med relikvijami slavne avtomobilske preteklosti, je letošnja izdaja precej bolj … shizofrena – v najboljšem pomenu besede. Na eni strani divje futuristični koncepti, ki si jih je verjetno zamislil AI med eksistencialno krizo, na drugi pa klasične znamke, ki nočejo (ali ne zmorejo?) opustiti starega sveta. In novo ime … Tokyo Mobility Show 2025.
To ni več zgolj razstava avtomobilov – to je psihološki portret avtomobilske industrije, ujet med baterijami, algami in spomini na motorje z dušo. Vsaka znamka je prišla s svojo zgodbo: Mazda s svojo zen-poetiko in algami, Toyota z ambicijami Jamesa Bonda, Mitsubishi v vlogi “še vedno sem tukaj”, Honda s svojo raketo (!), Subaru pa z velikimi spojlerji in še večjimi upi.
Pripnite se, razstavišče v Tokiu odpira vrata v prihodnost, kjer ni nič samoumevno – niti to, ali vas bo naslednji avto peljal, poslušal ali vas prepričeval, da je bolj pameten od vas.
Pa začnimo … pri Mazdi, kjer se prihodnost začne z nostalgijo in konča z umetno inteligenco.
Mazda: Med nostalgijo, algami in umetno inteligenco
Mazda na letošnjem salonu ni samo predstavljala avtomobilov – predstavila je filozofijo prihodnosti, ki diši po algoritmih, rotacijskih motorjih in … morskih algah?
Nova Mazda CX-5 je sicer na pogled evolucija, ne revolucija, a pod karoserijo se skriva več, kot bi pričakovali. Daljša medosna razdalja pomeni več prostora v drugi vrsti in skoraj 90-stopinjski kot odpiranja zadnjih vrat – hura za ergonomijo in starše z otroki ali psom, ki misli, da je otrok.

Notranjost? Velik zaslon, podprt z Google Gemini – ja, vaša Mazda vas bo poslušala, razumela in verjetno tudi obsojala, če boste predolgo ostali v drive-thru vrstah. A pri pogonu? Mazda ponosno ponuja … stari motor. Ja, res. Novi model, ista tehnika. Hibrid? Seveda – ampak šele leta 2027. Mazda očitno stavi na tiste, ki radi čakajo.
Najbolj ekscentrično? Gorivo iz alg. Iz 1000 litrov morske vode dobimo 1 liter biogoriva, ki ga lahko zlijemo v obstoječe motorje. Če vas elektrika še ni prepričala, Mazda vam ponuja morje. Dobesedno. In za sladokusce še koncept s karbonsko pastjo CO₂, ki emisije zajame in jih “unovčite” ob naslednjem točenju goriva. Nagrada za izpuhe? Zakaj pa ne.
Toyota: Ko imaš dvorano samo zase in plane za svetovno prevlado
Toyota se je v Tokiu prikazala kot resen superpower, ki ve, da lahko dela, kar hoče. In točno to počne.
Začnimo z RAV4 GR Sport Plug-in Hybrid – sveža preobleka na znani platformi. Pogon z 227 kW, do 100 km električnega dosega, veliko piano črne plastike (ki bo v dveh pranjih videti kot usedlina na starem klavirju) in digitalno zlitje z novo platformo “A Ring”, ki omogoča sledenje, oddaljeno upravljanje in … morda tudi pogovor z avtom, ko vam postane dolgčas v prometu.

Ampak prava zvezda? Land Cruiser FJ. Reinkarnacija legendarnega FJ Cruiserja v manjšem, bolj “instagramabilnem” paketu. Videti je kot križanec med Pradom in Jimnyjem, ima pa “wheezy” 2,7-litrski motor s 120 kW – dovolj za vožnjo po mestu in rahlo vzpenjanje, a ne ravno za Dakar. Dobili smo dve različici – ena bolj urbana, druga z ARB opremo in krogličnimi žarometi, ki kričijo “pelji me na pustolovščino!” … razen če ste v Avstraliji, kjer ga (zaenkrat) ne bo. Hvala, emisije.
In potem so tu še koncepti prihodnosti: nova Corolla z ekranom na zunanji strani karoserije (za prikaz polnjenja, čustvenega stanja, ali preprosto za meme), električni HiAce z ambulantno postavitvijo, ekranom, ki ga boste želeli gledati bolj kot Netflix, ter celo električni letalnik, ki naj bi letel po Dubaju. Ja, Toyota zna razmišljati višje.

Lexus: Japonski odgovor na Rolls-Royce in Batmanovo vozilo
Lexus, Toyotin bolj sofisticiran bratranec iz višjih slojev, je prinesel sanjski avto salon z dizajni, ki izgledajo kot rezultat sodelovanja med japonskim samurajem in italijanskim oblikovalcem superšportnikov.
Zvezda večera? Lexus Sport Concept – duhovni naslednik legendarnega LFA, ki naj bi nosil twin-turbo V8 (ali pa bo tiho peljal na elektriko). Oblika? Narejena za plakat nad posteljo. Praktičnost? Kdo jo sploh rabi.

In če vam je bolj do butičnega razkošja: Century Coupe in GRMN sedan prinašata japonsko verzijo Rolls-Roycea – z V8 motorjem, samurajskim šarmom in dovolj karbon fibra, da bi lahko obložili japonski tempelj. Vse to? Samo za domači trg. Seveda.
Mitsubishi: “Živimo od spominov in rally sanj”
Na Mitsubishijevem kotičku se je dalo čutiti … praznino. Medtem ko Toyota blesti z letečimi taksiji, Mitsubishi ponuja koncept, ki morda enkrat bo Pajero. Morda. Brez konkretnih podatkov, z veliko upanja.
Elevance Concept je kot zmenek z bivšim – prepoznate obraz, a ne veste, ali je to dobra ideja. Po drugi strani pa – Triton Rally verzija izgleda fenomenalno. Zakaj takšnega ne prodajajo? Kdo ve. Morda čakajo na dovoljenje Marsovcev.
Nissan: Bela eleganca in futuristični Robocopi
Pri Nissanu so stvari bolj … futuristično sterilne. Bela preproga, koncepti, ki bi jih z veseljem parkirali pred vesoljsko postajo.
LGR – naslednja generacija samovozeče futuristike z e-Power pogonom. Na žalost, brez prihodnosti za Avstralijo, a vsaj v Tokiu je delil poglede. Patrol? Končno tudi na japonskem trgu. Do zdaj ga tam sploh niso prodajali. Čudno, kajne?
Novi Leaf – skoraj 700 km dosega, večji ekran, bolj samozavesten dizajn. In barva, ki bi navdušila 5-letnika in zbegala vsakega voznika v ogledalu.

Subaru: Od gozdnih poti do električne STI norosti
Subaru – znamka, ki jo ali ljubiš ali si še nisi vozil WRX-a – je v Tokiu predstavil električni koncept STI, ki izgleda kot vesoljsko plovilo z napadom testosterona. Ogromen spojler, brutalna aerodinamika, štiri vrata in nobenih informacij o bateriji. Ampak hej – izgled šteje.
Poleg tega tudi klasična B-STI z notranjim izgorevanjem (in ročnim menjalnikom – aleluja!) in nove Wilderness verzije Foresterja in Outbacka, opremljene za vožnjo čez korenine, kamenje in razbite ceste do domače koče.
Trail Seeker? Električni Outback s 280 kW – a z istim volanom kot Solterra, ki ti preprečuje pogled na merilnik hitrosti. Napaka ali umetnost?
Honda: Prelude za nostalgike, Zero serija za prihodnost
Honda je navdušila s povratkom Prelude-a. Moderna reinkarnacija kultnega kupeja s 150 kW, 300 Nm in Civic Type R podvozjem. Ne bo rušil rekordov, a bo srce zaljubljenih v devetdeseta bilo hitreje.
A tisto, kar res kaže prihodnost, je Zero serija – električni koncepti z obliko, ki je bolj Blade Runner kot Tokio Drift. Model Alpha kot tekmec Model Y, Saloon za poslovneže prihodnosti in SUV za družine, ki si želijo malo več stila ob polnjenju na Ionity postaji.

In potem še srčkanost brez primere – Honda Super 1, mali EV, ki prihaja v Avstralijo. Če bo pod 30 tisoč evrov, bo to morda prvi mali električni avto, ki se dejansko prodaja.
Aja – in raketa. Dejanska raketa. Prototip, ki je poletel in pristal. Honda očitno ni pozabila svojih “Power of Dreams”.
BYD: Kitajski tiho, a odločno
Na japonskem teritoriju – kjer kitajski proizvajalci tradicionalno nimajo odprtih vrat – je BYD postavil majhno, a samozavestno stojnico. Poudarek? Električna vozila. In celo K-car koncept za japonski trg. Pametno. Tiho. Potencialno eksplozivno.
Kitajci vedo, kako zavzeti trg: počasi, poceni in z izjemno tehnologijo. Japonci? Očitno gledajo zelo pozorno.
Zaključek: Tokyo Mobility Show 2025 – med legendami in futurističnimi sanjami
Če ste si želeli konceptov, ki kažejo prihodnost, a še vedno ohranjajo dušo preteklosti – ste prišli na pravo mesto. A salon kaže tudi realnost: kitajski proizvajalci napredujejo, japonski iščejo ravnotežje med nostalgijo in prihodnostjo.
In medtem ko eni še vedno preizkušajo, kako bi ohranili notranje izgorevanje pri življenju z algami, drugi že vozijo v električno dobo s 700 kilometri dosega in ekranom na zunanji strani vozila.
Tokio je morda manjši kot nekoč, a duša japonske avtomobilske industrije je še vedno močna. Samo upajmo, da bo preživela naslednji val – z več dizajna, več zvoka in manj recikliranih platform.






