fbpx

Tomo Česen: živeča #legenda, ki je pisala zgodovino svetovnega alpinizma

Slovenski alpinizem je edina športna disciplina, v kateri Slovenci že več kot 40 let krojijo svetovni vrh. Tomo Česen, rojen leta 1959 v Kranju, pa je eden tistih, ki je slovenski alpinizem zapisal visoko, tako visoko, kot ga takrat ni še nihče poprej. V svoji relativno kratki alpinistični karieri je stal na vrhu malo časa, a dovolj dolgo, da so se njegova dejanja prelila v dediščino človeštva.

Tomo za svoj največji dosežek šteje to, da je na višini 8.300 m, sam, po tem, ko sta s Borutom Bergantom osvojila 8.505 m visok Jalung Kang, po tem, ko je Čita nekaj metrov pod vrhom vzela Himalaja, na minus štirideset stopinj preživel noč v bivaku. Tako blizu smrti se je zavedel, kako pomemben je vsak trenutek v življenju.

V kratkem sporočilnem filmu Tomo deli in opiše svoj pogled na življenje:

Včasih se stvari zdijo nemogoče. Včasih se jih ne da opisati z besedami. Včasih biješ boj, za katerega celo pomisliš, da si ga za vedno izgubil. Včasih se ne moreš nasloniti na nikogar, ostaneš sam. Ampak to te prisili, da iz sebe iztisneš tisto, kar si nikdar nisi mislil, da lahko. In na vrhu? Ne gre za zmagoslavje. Občutek dosežka je minljiv. Gre za življenje, ki ostane. Po vseh naporih in bitkah, slej ko prej prideš do zavedanja, da si lahko enostavno vesel, da sploh si. Biti prisoten tukaj in zdaj. To je legendarno.

Tomo pravi, da samo posamezni trenutki iz različnih doživetij tvorijo nikoli dovolj velike izkušnje. Danes uživa življenje. Najraje ga zanese v njemu tako ljube Dolomite. Njegove iskre hrepenenja še vedno tlijo vsak dan. Znova.

Gre za enega izmed filmov v okviru kampanje #NALEGENDE, ki temelji na osebni izpovedi legend in njihovi navdihujoči življenjski zgodbi, ki jo sicer izpoveduje tudi legendarna znamka Zlatorog. Laško je legendarno pivo in vsak kratki film predstavlja poklon izjemnim osebnostim, ki so zaradi s svojih dosežkov, v očeh ljudi postali legende.

Dodatne Informacije

Več informacij na:
laško.eu

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.