fbpx

Toyota bZ3X: električni SUV, ki je stresel kitajski internet

Cenovni šok: električni SUV za samo 14.000 evrov

Toyota bZ3X
Foto: Toyota

Toyota je na Kitajskem predstavila bZ3X, električni SUV, ki je s ceno okoli 14.000 evrov, dosegom do 660 kilometrov in 204 konjskimi močmi povzročil pravo evforijo. V eni uri je bilo oddanih več kot 10.000 naročil, kar je celo povzročilo zrušitev strežnikov podjetja!

Toyota na Kitajskem širi svojo električno ofenzivo s povsem novim modelom bZ3X, ki je plod sodelovanja s podjetjem GAC Toyota. Gre za 4,60 metra dolg SUV, ki je nekoliko manjši od modela bZ4X, a v marsičem bolj privlačen – predvsem zaradi izjemno dostopne cene.

Za osnovno različico bZ3X 430 Air bo kitajski kupec odštel le 14.000 evrov. Ta model je opremljen z elektromotorjem, ki razvije 204 KM (150 kW) in 200 Nm navora. Energijo črpa iz 50 kWh baterije, kar naj bi po kitajskem CLTC standardu zadostovalo za do 430 kilometrov dosega.

Več dosega za nekoliko višjo ceno

Toyota ponuja tudi različici z večjo baterijo, ki omogočata daljše razdalje brez polnjenja. Model bZ3X 520 Pro stane okoli 15.420 evrov in je opremljen z 58 kWh baterijo, ki omogoča doseg do 520 kilometrov. Najzmogljivejša različica bZ3X 660 Max pa prinaša še večjo 68 kWh baterijo, ki omogoča do 660 kilometrov dosega. Poleg tega ima ta model tudi močnejši elektromotor, ki razvije 224 KM (165 kW) in 210 Nm navora.

Ne glede na izbiro baterije vse različice podpirajo hitro polnjenje, pri katerem se baterija napolni od 30 do 80 % v samo 24 minutah.

Foto: Toyota

Digitalna revolucija v notranjosti

Toyota bZ3X v notranjosti sledi trendom digitalizacije in minimalizma. Klasičnih gumbov je zelo malo, večina funkcij pa se upravlja prek dveh zaslonov. Pred voznikom je 8,8-palčni digitalni zaslon, ki nadomešča tradicionalne merilnike, medtem ko osrednji 14,6-palčni zaslon služi za upravljanje infotainment sistema.

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Oblikovanje notranjosti močno spominja na večjega brata bZ4X, vendar z nekoliko bolj futurističnim in prečiščenim videzom. Materiali so na otip kakovostni, ergonomija pa ostaja na visoki ravni.

Toyota z bZ3X zadela v polno – a kaj to pomeni za Evropo?

Zdi se, da je Toyota s tem modelom odprla povsem novo poglavje v električni mobilnosti. V eni sami uri je bilo oddanih več kot 10.000 naročil, kar dokazuje, da je povpraševanje po cenovno dostopnih električnih SUV-jih ogromno.

Glavno vprašanje pa ostaja: bo bZ3X prišel tudi v Evropo? Trenutno Toyota o tem še ne razmišlja, saj je bil model razvit posebej za kitajski trg. Kljub temu bi lahko uspeh na Kitajskem spodbudil podjetje, da podoben cenovno dostopen električni SUV ponudi tudi evropskim kupcem.

Če bi Toyota uspela ohraniti tako nizko ceno in spodobne specifikacije tudi v Evropi, bi lahko bZ3X postal resna grožnja konkurenci, predvsem kitajskim znamkam, kot sta BYD in MG, ki trenutno osvajata trg z dostopnimi električnimi modeli.

Za zdaj pa ostaja bZ3X električni SUV, ki Kitajcem ponuja tisto, o čemer Evropejci (za zdaj) lahko le sanjamo.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.